Hi, ben wall zins 2 maanden eigenaar van een VW polo 9N uit 2003.met 196.000 op de teller.

Al de nodige reparaties gehad,o.a,olie verversen,bleek dat aftapplug van carterpan(alluminium) draadeinden verziekt was dus lekte,opnieuw nieuwe draadeind gedraaid nu M15,was M14.
Tijdje gereden met rare temparatuur schommeling,is hij 90 graden dan weer 80 graden,en paar malen gehad,dat na een uur stllstaan,hij dan niet meer wilde starten,en leek het of hij teveel benzine kreeg en dus verzoop.
Nou had ik ergens gelezen,dat de temparatuur censor de boosdoener zou kunnen zijn.
Dus 2 weken terug temparatuur censor bij de dealer gehaald en nieuwe thermostaat( 77 euro),alleen wist de goede meneer niet welke type ik nodig had want ze hebben 2 types,nou gaf hij mij die ene die zij op voorraad hadden een kleine zwarte.
Nu vandaag naar de garage geweest om censor en termostaat te vervangen,man man wat een ellende ,typies maandag ochtend geval,thermostaat maar met 2 zelftap bouten vast,en ja hoor bij de eerste bout al brak die af pfffff.
Nou hele unit gekocht met thermostaat en themparatuur censor erin,voor 50 euro.En blijkt dat de oude thermostaat anders is al de nieuwe,maar goed alles gemonteerd.
Nu komt mijn temparatuur meter maar tot 45 graden,mijn rechterraam(elektrisch) gaat niet meer met 1 druk op de knop open/dicht moet hem vasthouden om het gewenste resultaat te krijgen,links doethet nog als vanouds 1 druk op de knop open of dicht,allemaal nadat hele accubak eruit moest om die hele thermostaathuis te demonteren.

Mijn vraag is nu,heb ik nou verkeerde thermostaat in zitten of moet de boel ontlucht worden,Alleen hoe,bij vorige auto's had je van die ontluchtings nippels.
Ja, wat een verhaal allemaal,zou graag willen weten of iemand al zo iets hebt meegemaakt.

Alvast bedankt

Groetjes,WallIMG_20171013_134326439.jpg IMG_20171013_134358012.jpg IMG_20171030_140816470.jpg IMG_20171030_122912437.jpg IMG_20171030_123007713.jpg IMG_20171030_140747594.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16v 
Ja... welkom. Ik kan je weinig advies geven, behalve dat je met dit model Polo erg snel van het één in het andere kan belanden zonder dat het einde in zicht is... Als je geluk hebt gaat het goed en rij je zonder problemen maar met de ervaringen die ik achter de rug heb kan ik daar moeilijk in geloven. In mijn geval is het overigens niet zo dat ik het nu allemaal naast me neer kan leggen en eindelijk kan spreken van een normaal goed rijdende Polo. Morgen moeten er nieuwe aandrijfassen in. Het is dus nog steeds een zware bevalling voor mij, beseffende dat ik mijn weinige centjes zie verdwijnen in waardeloze reparaties waar je nooit aan had begonnen als je had geweten wat er allemaal mankeerde aan een auto (gezien de leeftijd en dagwaarde)...

Het enige wat ik dus kan zeggen nu is: Pas op met wat je uitgeeft aan reparatiekosten... laat liever de auto volledig diagnosticeren door een expert garage en laat 'alles' goed en grondig bekijken want voor je het weet ben je duizenden euro's verder.... en is het nog niet goed! :(

Succes!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!