Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Daarom zei ik ook "daarna"Stick Out Tongue. Daarnaast is het ook lastiger om de lak na het aanbrengen van een keramische coating te polijsten toch?

Alleen een goede wax kan kleine krasjes laten verdwijnen:)
Al koop je de beste wax die er is, je zal er geen krasjes mee laten verdwijnen. Wax is een beschermmiddel van de lak. Om krasjes te laten verdwijnen gebruik je een polijstmiddel. Die zijn er in verschillende sterktes: fijn, middel en grof.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Al koop je de beste wax die er is, je zal er geen krasjes mee laten verdwijnen. Wax is een beschermmiddel van de lak. Om krasjes te laten verdwijnen gebruik je een polijstmiddel. Die zijn er in verschillende sterktes: fijn, middel en grof.

Sommige waxes bevatten fillers, die 'vullen' de krasjes een beetje op waardoor ze minder zichtbaar worden, soort glaze principe. Ze verdwijnen daardoor niet.

Daarom zei ik ook "daarna"Stick Out Tongue. Daarnaast is het ook lastiger om de lak na het aanbrengen van een keramische coating te polijsten toch?

Alleen een goede wax kan kleine krasjes laten verdwijnen:)

Polijsten na het aanbrengen van de coating is niet mogelijk zonder de coating te verwijderen en na het polijsten weer aan te brengen Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Sommige waxes bevatten fillers, die 'vullen' de krasjes een beetje op waardoor ze minder zichtbaar worden, soort glaze principe. Ze verdwijnen daardoor niet.
Klopt, beetje hetzelfde idee als de foundation die vrouwen op hun gezicht smeren. Nu moet ik zeggen dat ik wel wax gebruik voor mijn Opel GT, aangezien de lak van die auto redelijk zacht is, en ik niet ieder jaar opnieuw met de polijstmachine eroverheen wil gaan omdat er anders niets meer van de blanke lak overblijft. Als ik wax gebruik dan "verdwijnen" de kleinste swirls weldegelijk, dus in mijn optiek de beste manier om een beter resultaat te krijgen zonder te polijsten, maar dan wel alleen voor een oldtimer die minder dan 2000km per jaar en nooit een druppel regen ziet...
 
Verlaagt wel de standtijd van je wax, trouwens. Of je die concessie wilt maken moet je zelf weten
Da's voor mij niet echt aan de orde. De GT staat in een verwarmde en droge garage, en vrijwel geen stof te bekennen. Enige keren wanneer ik hem was is bijvoorbeeld na een toertocht door opspattend modder. Ook dooie vliegjes heb ik nooit last van omdat ie maar 110cm hoog is Stick Out Tongue , enkel op de voorruit en splitter kom ik ze nog wel eens tegen, maar dat lost een beetje foam wel op. Al met al was ik hem maximaal 2x per jaar, dus hoe lang een coating of wax blijft zitten is niet echt een probleem haha
 
Vanochtend vroeg mn Polo opgehaald van zn eerste onderhoudsbeurtje, daarna maar gelijk getrakteerd op een ritje DE. 248 gps, of te wel nog een keer terug voor de 250 :mrgreen:

Ook een afspraak gemaakt bij mn detailer voor een klein ‘onderhoudsbeurtje’ van de goascoating die er bijna een jaar op zit nu
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Rijbewijs terug zonder restricties of wat dan ook! Zo zo zo ontzettend blij. Hele dag in de auto gereden, Na drie maanden niet, was dat weer een openbaring. Zowel voor mij als voor het beestje ;)

poeh 3 maanden is erg lang om niet te rijden!
Wel van geleerd?
Dit blijft je toch wel bij je, (heb in gehad in elk geval gehad)...
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!