Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dan moet ik nog minimaal een kwart afzagen. Koperen spijker er in slaan schijnt te werken heb ik ooit gehoord maar weet niet of dat waar is.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Mischien heeft je wagen 206 gereden.....
Hebben ze m 100.000 terug gedraaid!
Dat betwijfel ik, ik denk niet dat iemand 100k per jaar in een Polo zou willen rijden. Daarnaast heeft hij de volledige onderhoudshistorie en NAP. Daarnaast ziet de auto er echt niet uit alsof hij 200k heeft gereden maar meer 40-50K. Auto is van November 2015 en heeft maar 106000 op de teller,
Meerendeel dus snelweg dus ik ben best wel benieuwd waarom de koppeling nou slipt.. Zou het door de chiptune komen? Daar heb ik wel 10000 km mee probleemloos gereden.

Daarnaast slipt hij heel onregelmatig, soms komt het maar 1x per 3 dagen voor, soms wel een paar keer bij een rit, en als ik het eens wil testen dan is er helemaal niks aan de hand en de andere keer kan ik het wel herproduceren - wel gebeurt het als het voorkomt altijd vanaf een bepaalde versnelling (3e en 4e en nooit de 5e) en vanaf ongv 2100-2300 toeren tot aan 3050-3100, dus ik zou zeggen op het punt dat de maximale koppel beschikbaar is begint hij te slippen -
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  X  X 
Kan zijn dat de vorige eigenaar zijn of haar voet heeft laten rusten op het koppelingspedaal tijdens het rijden.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Mijn zwager had een Polo 1.2 TDI gekocht die was een kleine 100k+ teruggedraaid, reed opzich prima en vertoonde verder ook geen gekkigheid. maar die koppeling was ook wel gaar aan het worden, intrappen was best zwaar etc.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Vermoeden van de monteur is dat de koppelingsplaat het koppel niet aankan (polo is gechipt), overigens geen (zichtbare) lekkages en is de koppeling in zijn geheel gewoon goed.
 
Volkswagen  X  X 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!