Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Wat ik weet vervangen ze het vliegwiel bijna nooit, tenzij het een dubbelmassa vliegwiel is en die kapot is.
Normaal vliegwiel zou gewoon een auto leven mee moeten kunnen gaan volgensmij.

Ik had tijd tot tijd last van een slippende koppeling. Het maffe was dat het soms heel erg kon zijn(versnelling 3/4/5) of juist licht (alleen de 5). Dat probleem ging weg nadat ik de auto voor 1/2 dag(en) had laten staan. Dus ik was van "wat is dit voor een achterlijke vertoning dan?"

Dus ging ik naar de dealer en vertelde hem dat verhaal. Vervolgens hadden we de koppelingstest gedaan en de auto sloeg (gelukking) af. Daarna gingen we verder kijken en bleek idd dat de voeistof van de remvoeistofresevoir kwam.

Zekere voor het onzekere heb ik maar een afspraak gemaakt om de de remvloeistof te vervangen. Sinds ik zag dat je ook DOT 5.1 kon gebruiken had ik een liter fles gekochten en gegeven aan de dealer. Nadat hij de remvloeistof had vervangen heb ik er sindsdien geen last meer van gehad.

Moraal van het verhaal: Eerst controleren op alle factoren en dan pas gaan vervangen, dat scheelt nog wat geld.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Thijspolo6r
Ik had tijd tot tijd last van een slippende koppeling. Het maffe was dat het soms heel erg kon zijn(versnelling 3/4/5) of juist licht (alleen de 5). Dat probleem ging weg nadat ik de auto voor 1/2 dag(en) had laten staan. Dus ik was van "wat is dit voor een achterlijke vertoning dan?"

Dus ging ik naar de dealer en vertelde hem dat verhaal. Vervolgens hadden we de koppelingstest gedaan en de auto sloeg (gelukking) af. Daarna gingen we verder kijken en bleek idd dat de voeistof van de remvoeistofresevoir kwam.

Zekere voor het onzekere heb ik maar een afspraak gemaakt om de de remvloeistof te vervangen. Sinds ik zag dat je ook DOT 5.1 kon gebruiken had ik een liter fles gekochten en gegeven aan de dealer. Nadat hij de remvloeistof had vervangen heb ik er sindsdien geen last meer van gehad.

Moraal van het verhaal: Eerst controleren op alle factoren en dan pas gaan vervangen, dat scheelt nog wat geld.
Hij geeft zelf al aan dat die weet dat het aan de drukgroep ligt, als hij dat 100% zeker weet kan hij beter dat vervangen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
In onze mooie lampentabel staat dat het stadslicht/achterlicht van de 6C W16W-T20 is, maar zat zojuist even te rommelen met m'n achterlichten en daar zit een W16W-T15 LED in. Zit er verschil in of is dat puur het verschil tussen LED lampen en halogeen lampjes? Als ik bij onze sponsor Xenonlamp.nl kijk zie ik ook geen W16W-T20 LED in het assortiment, alleen de T15.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Kan iemand mij vertellen of daar een rood lampje hoort te branden? En dan bedoel ik achterin dat bakje.
Nu begin ik echt aan mezelf te twijfelen of dat ooit wel was?:mrgreen:
 

Bijlagen

  • 66B67FB4-0939-42C8-9B6D-120F4614469B.jpeg
    66B67FB4-0939-42C8-9B6D-120F4614469B.jpeg
    706.8 KB · Weergaven: 70
  • 7C4B26D5-22D4-4DF3-8326-D3C649F9A4E7.jpeg
    7C4B26D5-22D4-4DF3-8326-D3C649F9A4E7.jpeg
    629.6 KB · Weergaven: 65
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!