Hendelset

weet iemand hoe je een hendel set moet vervangen voor 1 met CC en BC opties?
Kun je dan alles gebruiken door het in te leren of is dit een nutteloze actie.

Gr
 
Volkswagen polo  6R  1.2 TSI 
Als je een instrumenten cluster hebt zonder mfa, dan heb je niks aan de MFA bediening. Je moet ook de clockspring vervangen en extra kabels trekken en aansluiten en het eea aanmelden. Tis geen schakelaartje wisselen en klaar
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
MFA (tripcomputer) is een kwestie van 3 kabels vanaf de stuurkolom schakelaar naar de teller. Mits de teller MFA voorbereid is.
Hoe te checken? PR codes. MFA is 9Q1 of 9Q2. Gelukkig heb ik dat al gedaan en zijn alle Polo tellers in EU polos MFA voorbereid, als ik ETKA mag geloven. (onder voorbehoud) Want er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen MFA.
(Check de sticker met je PR codes, daar moet bij staan 0FB)
Evt nog een VCDS vinkje zetten en dan werkt dat.

Cruise control gaat ook via kabels vanaf de schakelaar naar 1) de BCM en 2) 1 kabel naar de ECU.
Wederom activeren met VCDS. PR code voor cruise control is 8T1 8T2. Bij het kiezen van een BCM (EU spec, 0FB) zie ik geen onderscheid tussen wel/geen cruise control dus de aanname (onder voorbehoud) is dat alle BCMs werken met cruise control.

Sorry voor het technische verhaal maar ik was zelf ook wel benieuwd of ik mijn oude hendels kon retrofitten in een andere Polo. Waarschijnlijk wel dus :) onder voorbehoud.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!