[Help] Xenon verlichting en binnen verlichting Polo 6R

Gents,

Sinds 13 November 2014 heb ik een nieuwe Polo 6R Facelift. 1.2 TSI 90pk, niks speciaals maar met genoeg opties die voor mij aantrekkelijk waren.

Anyway.. Helaas kon van fabriek af geen xenon ingebouwd worden wat wel raar is.. Echter zijn er op het internet enkele mensen te vinden die volgens hun "originele" VW xenon/led DRL koplamp units aanbieden, de prijzen variëren van €320,- tot €850,-

Vanmiddag kreeg ik een offerte terug van iemand en zei dat originele xenon verlichting me tussen de €1500,- en €2500,- ging kosten. Dat is me een beetje te gek.. Dus als iemand weet waar je de deze het beste kan laten inbouwen voor een goede prijs en correct gedaan wordt, hou ik mij aanbevolen! Wat een must is dat wel alles zo blijft als ik het nu ook heb, dus alles origineel van fabriek af. O.a. automatische stand e.d.

Tevens wou ik de binnenverlichting veranderen. Nu had ik via eBay.de een setje binnenverlichting lampjes gekocht. Helaas na ontvangst bleken deze niet te passen... Terwijl volgens de verkoper ze gewoon zouden moeten passen... De langwerpige peertjes waren te lang en de ronde met stekker te dik.. De laatste resulteerde in het wegduwen van de fitting in de voorste verlichting. Als iemand weet hoe ik deze terug kan krijgen graag!

Dus in het kort, wie weet waar ik deze lampen het beste kan kopen? Kwalitatief goed maar toch wel niet te duur, heb al complete sets gezien €125,-.. Wat zou dan ook nog het beste zijn? Complete units kopen of toch maar enkel de lampjes in zoverre dat het gaat?

Idemdito met de kentekenverlichting? Wat zou beter en mooier staan? Complete unit of toch enkel een verwisselde lampje.

Alvast dank!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Thanks! Enig idee waar je deze het beste kunt kopen?
Hoe zit het trouwens nu met xenon verlichting? Zo ver ik weet was in 2006 het feit dat je ook een koplampruitensproeier installatie moest hebben. Echter is dat enkele jaren erna afgeschaft geworden en nu is dit ook niet meer. Maar volgens de dealer moet je dit wel weer hebben en als ik dat zou willen inbouwen complete xenon was ik meer dan €2500,- kwijt?!

Wat is nu correct?!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Welkom op MyPolo!

Ik zelf rijd met "can-bus" LEDS als kentekenverlichting, geeft wel aardig wat meer lichtopbrengst als die van Volkswagen, dus wil je voor de originele look gaan zou ik die van Volkswagen zelf aanschaffen!

Wat betreft je Xenon vragen, bij de APK keuring is het hebben van een sproeier installatie EN automatische hoogteregeling NIET meer verplicht! (daar hoeven de keurmeesters niet meer op te letten)
Wat niet weg neemt dat het volgens de wegen verkeerswet dus wel nodig is, theoretisch gezien zou je hiervoor dus een bekeuring kunnen krijgen, echter is die kans in de praktijk nihil!
Voor inbouw van originele Xenon zou je eens kunnen vragen bij VagTechniek meen ik.
 
Ik zie alleen foto van de verlichting, niet van de lampen zelf..
Het is indd appart dat ze bij jouw niet passen..

Wicko071 even naar de beschrijving gaan en daar kijken. Nu zie ik op die foto dat er verschillende maten staan, zou het kunnen dat hij gewoon een fout heeft gemaakt en de verkeerde gestuurd heeft?! Anders moet ik morgen nog maar eens kijken of er verschil in zit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Wicko071 even naar de beschrijving gaan en daar kijken. Nu zie ik op die foto dat er verschillende maten staan, zou het kunnen dat hij gewoon een fout heeft gemaakt en de verkeerde gestuurd heeft?! Anders moet ik morgen nog maar eens kijken of er verschil in zit.
Heb ik gezien.. Maar die zijn fotos van andere advertenties dacht ik? Maak anders ff foto van de lampen die je heb besteld..
 
Hier idem dito.. Had enkele malen nagevraagd of ze zouden passen, volgens de verkoper zou alles passen..
Nu ik net kijk naar de lampjes lijkt het alsof hij gewoon de verkeerde gestuurd heeft..

Hierbij in elk geval een foto van de ontvangen lampjes.

Naamloos.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ze passen helaas allemaal niet. Ik had inderdaad met canbus gepakt, omdat ik niet zeker wist of dat nodig was.
Aangezien de meeste moderne auto's allemaal een melding geven als ergens een lampje kapot is.

Ik ben nu eens bij verschillende websites aan het kijken voor de lichten, verbaasd me van de prijs verschillen..

www.cargoods.nl
www.procartuning.nl
www.dynamiccarparts.nl

Zijn dit enigszins betrouwbare webshops?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Welkom op MyPolo!

Ik zelf rijd met "can-bus" LEDS als kentekenverlichting, geeft wel aardig wat meer lichtopbrengst als die van Volkswagen, dus wil je voor de originele look gaan zou ik die van Volkswagen zelf aanschaffen!

Wat betreft je Xenon vragen, bij de APK keuring is het hebben van een sproeier installatie EN automatische hoogteregeling NIET meer verplicht! (daar hoeven de keurmeesters niet meer op te letten)
Klopt, maar als je gaat retrofitten en de hoogteregelingschakelaar laat zitten dan is het nog afkeur omdat de hoogte regeling niet werkt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ze passen helaas allemaal niet. Ik had inderdaad met canbus gepakt, omdat ik niet zeker wist of dat nodig was.
Aangezien de meeste moderne auto's allemaal een melding geven als ergens een lampje kapot is.

Ik ben nu eens bij verschillende websites aan het kijken voor de lichten, verbaasd me van de prijs verschillen..

www.cargoods.nl
www.procartuning.nl
www.dynamiccarparts.nl

Zijn dit enigszins betrouwbare webshops?
Gewoon via aliexpress bestellen.. Maar je kan een stukje van die t10 lampjes afknippen en dan passen ze wel toch? Wil je deze lampen houden of doorverkopen? En kan je ze niet terug sturen naar de verkoper?
 
Maar voor interieur heb je geen canbus nodig..

Jawel, anders werkt je dimmer niet goed, dan blijven je LEDS een paar uur na branden i.p.v. een aantal seconde ;)

Klopt, maar als je gaat retrofitten en de hoogteregelingschakelaar laat zitten dan is het nog afkeur omdat de hoogte regeling niet werkt.

Ook daarmee kun je creatief bezig, gewoon zorgen dat er geen schakelaar zit, dan hoeven ze het ook niet te keuren ;)
 
Gewoon via aliexpress bestellen.. Maar je kan een stukje van die t10 lampjes afknippen en dan passen ze wel toch? Wil je deze lampen houden of doorverkopen? En kan je ze niet terug sturen naar de verkoper?

Waar zou ik dan iets van af moeten knippen bij de T10 lampjes? Ben nog in afwachting van de reactie van hun.. Anders gaan ze terug en als een kameraad van me ze kan gebruiken neemt hij ze over. ;)
Ik zal eens kijken bij aliexpress.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!