hellepie!

hey!

het probleem:
Mijn nieuwe oude polo 1.0 uit '93
Heeft geen, stroompunt
waardoor ik dus geen muziek heb en na een paar km ben ik mijn eigen gezang wel beu ;)
En gsm opladen tijdens het rijden, etc, is ook wel echt een must

Nu dacht ik, hoe moeilijk kan het zijn om zelf een usb oplader aan te sluiten..
En hoewel ik gebruik kan maken van het internet, heb ik blijkbaar echt te weinig kennis om überhaupt te weten hoe ik moet zoeken.

Ik bedacht me dat ik gelijk ook nieuwe geluidsinstallatie kon inbouwen maar hiervoor zakt de moed me nu ook in de schoenen.
Is er ergens een tutorial?
want ik vind vanalles voor vanaf je cigaretten aansteker aan ter sluiten, maar die heeft mijn auto dus niet.
ik vrees een beetje dat alles ook anders zal zijn omdat de auto zo oud is.

ik moet dus weten, waar ik de stroom vind, en welke kabels wat zijn zodat ik weet waar ik verbindingen kan maken, DENK IK
Dus als iemand tips, handleidingen, of links naar de juiste topics/sites/video's/..? heeft
ben ik een blij mens

dit is project nummer een!
(vooralsnog)

groetjes!
 
Volkswagen  Polo  1.0 
Zie wel eens filmpjes voorbij komen waar een radio is ingebouwd speciaal voor oldtimers. Dus de look van een oldtimer maar wel met usb en bt functie.
Is dat een mogelijkheid?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
oef! je bent een leek?

1. knap dat je er aan begint! respect!
2. weinig tutorials te vinden, gewoon doen!
3. koop een multimeter! altijd handig met elektrawerken!
4 HEEL veel succes! mocht je hulp nodig zijn: pb is snel gestuurd!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Niekeline
oef! je bent een leek?

1. knap dat je er aan begint! respect!
2. weinig tutorials te vinden, gewoon doen!
3. koop een multimeter! altijd handig met elektrawerken!
4 HEEL veel succes! mocht je hulp nodig zijn: pb is snel gestuurd!

5. Sowieso een extra zwevende zekering tussen je accu en de aan te sluiten apparatuur !!!

De volgende link kan ook wel al wat hulp bieden denk ik: https://autoradioinbouwen.nl/comment-page-16/
 
  • Leuk
Waarderingen: Niekeline
Mooie uitdaging.
Niet onmogelijk met wat wil.

Hier op het forum al eens soort van langs gekomen:

En het wwww:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Niekeline
bedankt voor de reacties allemaal!

Een radio krijg ik nog wel ingebouwd denk ik, het gaat me meer om het aansluiten van een sigarettenaansteker.
maar ik heb inmiddels een multimeter en het weer is vergevend genoeg geworden om te beginnen met aanklooien.
 
Volkswagen  Polo  1.0 
Als je voor je radio toch al een stroomkabel vanaf je accu moet trekken zou ik binnen direct ook via een relais een geschakelde plus maken (stuurstroom zou ik dan vanaf het contactslot pakken). Op de nieuwe geschakelde plus vanaf je relais kun je daarna prima een radio + 12v aansluiten (sigarettenaansteker) maken. Zorg er wel voor dat je 2,5mm² kabels trekt en er een zekering tussen plaatst (dicht bij je accu) van 20A totaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niekeline en Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!