Helix vs Beats audio systeem

Hallo allemaal,

Binnenkort mag ik een nieuwe zakelijke leaseauto uitkiezen en mijn oog is gevallen op de VW Polo Highline Business R. Een van de belangrijkste eisen aan de auto is dat er een goed geluidssysteem in de auto zit. Normaliter is het standaardgeluidssysteem van een auto niet om over naar huis te schrijven, vandaar dat ik het audiosysteem wil upgraden.

Nu twijfel ik tussen het Beats soundssystem 300W en het Helix 480W sound systeem. Op diverse fora lees ik veel verschillende berichten. Kunnen jullie adviseren welk geluidssysteem aan te raden is?

Thanks!
 
Volkswagen  Polo  TSI 95PK 
Ik ben redelijk audiofiel en heel wat jaren terug zelf ook bezig geweest met caraudio.

Het is maar net wat je wensen en je referentiekader zijn/is. Ik begin er niet meer aan om de hele auto open te halen en te voorzien van andere kabels, versterkers enzovoorts. Het Beats systeem is voor mij prima, oké op hogere volumes beginnen de deuren te kraken, maar ik ga dit in de lente oplossen door de deuren te voorziening van demping om te zorgen dat de akoestiek er op vooruit gaat.

Is het Helix systeem dan nu een optie vanuit de fabriek?
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Dank voor je reactie. De Highline Business R kan vanuit de fabriek met een Beats 300 watt systeem en het Helix 480 watt geleverd worden. Ik luister voornamelijk meer ''beat'' achtige muziek en minder muziek met veel zang erin. In mijn huidige auto, Volkswagen Polo Blue Motion uit 2015, zit een goed geluidssysteem, alhoewel ik niet zeker weet welk type dit is.

Ben je verder tevreden over het Beats systeem qua geluid? Ik had ergens ook wat minder positieve berichten gelezen rondom de achterspeakers van het beats systeem.
 
Volkswagen  Polo  TSI 95PK 
Zeker voor de Helix gaan. Bij beats proberen alle speakers bas te maken wat al snel tot trillingen en geluidsvervormingen leidt. Bij Helix heb je echt een aparte subwoofer die als extra wordt aangesloten. Ik heb vroeger een Helix soundbox gehad en heb nu Beats en dat is echt een wereld van verschil. Helix wordt altijd achteraf door de dealer gemonteerd.
 
Ik heb zelfs even rond gereden met beats in mijn auto, alleen heb ik de subwoofer laten vervangen en versterker laten plaatsen en hiermee hebben ze elke speaker perfect afgesteld in mijn auto met huidige speakers.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
Ik zou gaan voor de Helix, zo ontlast je de overige speakers ook om bass te hoeven produceren want die komt straks van achter. Mits goed afgesteld hoor je niet dat dit daadwerkelijk van achter komt en kunnend overige speakers "harder" zonder dat ze gaan kraken oid.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Ik heb de Helix subwoofer in mijn koffer gehad (wel de balkvormige, niet die ter vervanging van het reservewiel). Ik ben hier altijd héél tevreden van geweest. Geeft echt een mooi vol geluid met voldoende bass. Het is niet overdreven dat ze je 2 straten verder horen of dat je ruiten ervan gaan trillen, maar dat hoeft ook helemaal niet voor mij. Je boxen worden overigens ook door die versterker versterkt, dus die klinken ook wel beter dan origineel.
 
Heb je daar meer info over @Bryan? Dure upgrade?
Wat voor info wil je precies hebben ? kan je fotos sturen hoe het er uit ziet is netjes weg gewerkt. kwa prijs ligt er aan wat je wil hebben ik wou mijn huidige speakers behouden en betere sub, en het zo laten maken dat als de auto weg gaat dat alles plug and play weer terug kan naar orgineel.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
Zie ook https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/nieuwe-polo-kwaliteit-beats-geluidssysteem.13424/post-230610
____________________
In mijn vorige Polo (6R) had ik een Pioneer 4*50W autoradio en Pioneer TS-WX77A aktieve sub van 200W. Dus ik was verwend ;)
Helaas bleek de Discovery autoradio van de AW1 geen aux of sub-out te hebben. Allemaal geintegreerd tegenwoordig zonder aansluitingen of documentatie erover. Aangezien geen mogelijkheid om mijn oude vertrouwde sub aan te sluiten heb ik na overleg met de dealer, die erg zn best heeft gedaan om enige info van de importeur te krijgen (want naast beats was er ook nog een “volkswagen sound system”), gekozen voor beats.
Na 3 maanden proberen te wennen aan het geluid was voor mij de maat vol. Ik heb door een autoshop het beats systeem eruit laten halen. Dat moest er ook uitgeprogrammeerd worden (speakers van extern naar intern) enzo. Het heeft best lang geduurd en we hebben van beide kanten veel geduld moeten hebben, maar nu is de oorspronkelijke DSP dus vervangen door een Audiotec-Fischer PP-62DSP inclusief mijn oorspronkelijke sub en getuned. Kost wat (...) maar oooo wat ben ik blij. Had ik maar nooit beats gekozen (maar dan had ik dus losse tweeters moeten regelen) en gelijk dit. Onvergelijkbaar. Heerlijk. Beats een discotheek op wielen? Laat me niet lachen. Heel tevreden inclusief geluid van telefoon en navi, wat ook nog ff flink puzelen was.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Hey ik sta op het punt om een polo gti te kopen uit juni 2018, nu zit hier een beats systeem in... maar ik heb uit mijn oude polo een helix systeem overgehouden, is het mogelijk mijn helix systeem te inetalleren icm de beats uitvoering?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Alles valt en staat met goede demping in het plaatwerk/deuren. Je kan een peperdure audiosysteem hebben, maar het klinkt van geen meter als de akoestiek niet oké is.

Ik heb onlangs een set dempingsmatten met isolatiemateriaal gekocht, helaas is het mij te koud om nu lekker te klussen aan de auto dus ik ga dit ergens in de lente oppakken. Ik demp dan het plaatwerk in de deuren en de deurpanelen zelf. Dan ga ik eens kijken wat dit voor resultaat geeft met de huidige Beats. Ik heb in een van de andere wagens een B&O systeem, af-fabriek... dit resoneerde ook. Na demping van de deuren is dit zo goed als nihil geworden en het resultaat is meer dan prima. Ja het kan altijd beter, maar het is maar net wat je wilt.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Ik heb zelfs even rond gereden met beats in mijn auto, alleen heb ik de subwoofer laten vervangen en versterker laten plaatsen en hiermee hebben ze elke speaker perfect afgesteld in mijn auto met huidige speakers.
Ik heb ook het beats audio systeem maar ik twijfel of deze wel werkt. Aan bass geen gebrek in de auto maar als ik de kofferbak open en luister bij de sub hoor ik eigenlijk geen geluid daar. Ik heb geen idee of daar wel geluid uit moet komen of dat deze de speakers in de auto aanstuurt. Komt er bij jou ook geen geluid uit of juist wel?
 
Volkswagen  Polo  Tsi 
als je kunt kiezen ga dan maar gerust voor de helix. je zal het u niet beklagen. ik ben er zelf heel tevreden over.
wel jammer dat in de meeste wagens ongeacht merk en prijsklasse bespaard wordt of deftige demping en isolatie rond speakers.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!