Helaas het einde van mijn polo na ongeval.

Martien

Premium lid
475
170
70
Hallo medepoolers.
Helaas heb ik een ongeval gehad en ben ik van achter aangereden met een gangetje van 60kmh terwijl ik stil stond.
Inmiddels is de auto total loss verklaart, zonde want ik heb er redelijk wat aan gedaan om hem een beetje lux te maken en ben er ook echt niet blij mee maar denk dat jullie dat als geen ander begrijpen.
Ook heb ik letsel opgelopen bij het ongeval en hoe dat zich verder ontwikkeld weet ik nog niet maar de klachten lijken op een whiplash.

Op de foto's is het kenteken onherkenbaar gemaakt omdat ik problemen heb met de verzekering.
Hij is technisch total loss verklaart uiteraard met wok status, hij is verkocht als economisch total loss zonder wok omdat er anders een demontage verklaring bij had moeten zitten wat uiteraard niet mijn probleem is.
Als deze auto technisch total loss verklaard is en verkocht was zou het wrak aanzienlijk minder hebben opgebracht en had ik deze zelf terug gekocht voor de onderdelen/upgrades.
Helaas is mij dat nu onmogelijk gemaakt.
Conclusie een hoop gekloot met de verzekeringen daarbij letsel en helaas ben ik deze polo kwijt.
Ik was wat afwezig op het forum maar dat kwam eigenlijk omdat de auto klaar was en moet als ik een polo terug koop opnieuw beginnen.

Ik zou zeggen geniet van de foto's aangezien het toch niet anders is.
 

Bijlagen

  • Untitled 3.jpg
    Untitled 3.jpg
    157.9 KB · Weergaven: 97
  • Untitled 2.jpg
    Untitled 2.jpg
    113.3 KB · Weergaven: 97
  • Untitled 4.jpg
    Untitled 4.jpg
    131.5 KB · Weergaven: 89
  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    77.8 KB · Weergaven: 99
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Ach! Wat ontzettend vervelend! Altijd een gekloot met die verzekeraars.
Super jammer van die Polo, zie dat je er veel aan hebt gedaan inderdaad!
Heel veel sterkte met het herstel, een whiplash is niet niks! Ik hoop dat je snel weer mobiel bent in wellicht een nieuwe Polo. Begrijpelijk is dat die nieuwe Polo niet zo lekker gaat rijden als je oude vertrouwde beestje.
Veel sterkte! :cry:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Het herstel loopt zoals het loopt ik heb daar verder geen invloed op en het is niet anders, het enige wat ik kan doen is de tegenpartij aansprakelijk stellen.
Dat een andere polo nooit meer naar mijn zin word ben ik dus ook bang voor, dat ik toch opties ga missen.
Ik heb sowieso een hekel aan een auto kopen omdat je niet weet wat je koopt en van deze wist ik dat deze 100 procent in orde was.
Ook kan ik wel weer het een en ander aan gaan passen maar ook dat kost veel geld, kan mij nog herinneren 4 jaar geleden dat de xenon duur was als mede de inklapbare spiegels en veel werk was om de goede raammotoren daar voor te vinden en ook het stuur was niet voor niks haha.

Dus ik zit nog in dubio wat te doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Het herstel loopt zoals het loopt ik heb daar verder geen invloed op en het is niet anders, het enige wat ik kan doen is de tegenpartij aansprakelijk stellen.
Dat een andere polo nooit meer naar mijn zin word ben ik dus ook bang voor, dat ik toch opties ga missen.
Ik heb sowieso een hekel aan een auto kopen omdat je niet weet wat je koopt en van deze wist ik dat deze 100 procent in orde was.
Ook kan ik wel weer het een en ander aan gaan passen maar ook dat kost veel geld, kan mij nog herinneren 4 jaar geleden dat de xenon duur was als mede de inklapbare spiegels en veel werk was om de goede raammotoren daar voor te vinden en ook het stuur was niet voor niks haha.

Dus ik zit nog in dubio wat te doen.
Kun je die opties die je hebt toegevoegd niet uit de auto halen? Of is dat niet meer mogelijk?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Nee dat gaat niet meer aangezien de auto voor een veel te hoge prijs is opgekocht wat niet meer interessant is, vandaar dat ik ook de problemen het met de verzekering omdat hij verkeerd is aangeboden en voel mij ook zwaar opgelicht maar goed dat krijgt nog wel een staartje.
Als deze als technisch total loss werd aangeboden wat het bod misschien 1000 euro of minder en dan had ik hem graag terug gekocht.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Grrr
Waarderingen: Thomaskol
Nee dat gaat niet meer aangezien de auto voor een veel te hoge prijs is opgekocht wat niet meer interessant is, vandaar dat ik ook de problemen het met de verzekering omdat hij verkeerd is aangeboden en voel mij ook zwaar opgelicht maar goed dat krijgt nog wel een staartje.
Als deze als technisch total loss werd aangeboden wat het bod misschien 1000 euro of minder en dan had ik hem graag terug gekocht.
Pohh, dat het niet anders kan. Echt super vervelend.. Snel opzoek naar een andere.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Aiii sterkte en beterschap met je herstel!

Schade valt optisch mee als je ziet met wat voor snelheid het gegaan is, al zeggen de keukels in het achterscherm al genoeg, die auto is helaas zo krom als een hoepel.
Inderdaad ik dacht ook het valt wel mee maar het was me wel een klap, de tegenpartij gaf aan dat hij niet op zat te letten en heeft geen eens een rempoging gedaan omdat hij mij simpelweg niet gezien had.
De schade expert zei ook de auto is krom en opgereden en hier is in nederland (officieel) niks meer van te maken en daarom had hij ook een wok moeten krijgen die er niet op is gezet, dus het is een vreemd verhaal.
Maar toch had ik hem graag gehad voor de onderdelen maar goed dat is niet anders.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Inderdaad ik dacht ook het valt wel mee maar het was me wel een klap, de tegenpartij gaf aan dat hij niet op zat te letten en heeft geen eens een rempoging gedaan omdat hij mij simpelweg niet gezien had.
De schade expert zei ook de auto is krom en opgereden en hier is in nederland (officieel) niks meer van te maken en daarom had hij ook een wok moeten krijgen die er niet op is gezet, dus het is een vreemd verhaal.
Maar toch had ik hem graag gehad voor de onderdelen maar goed dat is niet anders.
Er moet toch een andere weg zijn? Het is jouw auto..
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Inmiddels niet meer aangezien de opkoper hem al heeft, en zou deze nu ook niet meer terug willen want ik vertrouw ze niet aangezien ik op mijn strepen ben gaan staan en er werk van maak.
Word vervolgd.
Goed zo! Jezelf er zeker niet bij neerleggen! Straks zie je jouw mooie accessories ineens te koop staan. Easy money, denken zij.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Oei dat is echt flink balen zeg grrrr, hopelijk zullen je klachten (whiplash) snel afnemen zodat je er verder geen last meer van hebt/krijgt.
Blijft heel zuur van je mooie Polo maar gezondheid is het belangrijkste en kan je snel herstellen en straks weer rustig opzoek naar een dikke vervanger.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
Aiii sterkte en beterschap met je herstel!

Schade valt optisch mee als je ziet met wat voor snelheid het gegaan is, al zeggen de keukels in het achterscherm al genoeg, die auto is helaas zo krom als een hoepel.
nou, het achterportier zit er niet bepaald recht meer in... Kijk maar naar de panelgap tussen achterspatbord en achterportier aan de rechterzijde van de auto...

@Martien Sterkte met herstel en het aankopen van een nieuwe Powslow!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
Inderdaad ik dacht ook het valt wel mee maar het was me wel een klap, de tegenpartij gaf aan dat hij niet op zat te letten en heeft geen eens een rempoging gedaan omdat hij mij simpelweg niet gezien had.
De schade expert zei ook de auto is krom en opgereden en hier is in nederland (officieel) niks meer van te maken en daarom had hij ook een wok moeten krijgen die er niet op is gezet, dus het is een vreemd verhaal.
Maar toch had ik hem graag gehad voor de onderdelen maar goed dat is niet anders.
WOK-melding proberen af te dwingen via RDW? Misschien dat zij wat voor je kunnen betekenen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!