Heb weer iets

Kan bevestigen dat het geluid van de plunjer komt, vandaag met een stethoscoop geluisterd en geluid komt inderdaad daar vandaan!
ja we gaan de plunjer vervangen maar mischien is het beter de gehele pomp mischien doet die ook wat dat weet ik niet natuurlijk, maar de pomp is een duur gevalletje die kost zo'n €230 die zet je er zo maar niet even op, de plunjer is besteld en die kost €20 kan het altijd proberen

Volkswagen  Polo AW 
ja we gaan de plunjer vervangen maar mischien is het beter de gehele pomp mischien doet die ook wat dat weet ik niet natuurlijk, maar de pomp is een duur gevalletje die kost zo'n €230 die zet je er zo maar niet even op, de plunjer is besteld en die kost €20 kan het altijd proberen
Nee de pomp ga ik zeker niet vervangen, live doorgemeten pomp is 100% goed volgens de waarden. Plunjer die erin zit maakt het kabaal, besteed niet onnodig veel geld er aan. Vervang de plunjer en je zal vast hartstikke tevreden zijn! Je pomp is in orde anders krijg je direct motorstoringslampje omdat die dan niet meer aan de waarden van de ECU voldoet.

VW  Polo 
Nee de pomp ga ik zeker niet vervangen, live doorgemeten pomp is 100% goed volgens de waarden. Plunjer die erin zit maakt het kabaal, besteed niet onnodig veel geld er aan. Vervang de plunjer en je zal vast hartstikke tevreden zijn! Je pomp is in orde anders krijg je direct motorstoringslampje omdat die dan niet meer aan de waarden van de ECU voldoet.
Ik heb het zelfde probleem met het geluid is het bij jou nu opgelost ?

Volkswagen  Polo 
We zijn bezig geweest, en het is ons helaas niet gelukt om de onderste brandstofleiding los te krijgen, de bovenste wel.
stekkertje van de opvoerpomp los maken en de auto 10sec laten draaien is de druk er af, en dan de leidingen losdraaien, de bovenste was zo gepiept, maar nu komt het de onderste kregen we niet los omdat er bijna geen ruimte is om hem los te draaien we hebben al een steeksleutel een open steeksluitel van gemaakt maar wou ook niet, en die onderste moet ook los want boven kan je hem er niet uitbuigen zeg maar want dan wil de pomp niet naar achteren, dus ze moeten dus beiden los, er schijnt speciaal gereedschap er voor te wezen die om de branstofleiding omheen gelegd wordt met een dunne stalenwand want zoals je kan zien op de foto kan er niet een hele dikke wand tussen door, met aan het uiteinde waar weer een dop of sleutel op kan, wij dachen dat er meer ruimte was maar helaas.
Stuur de foto even van hoe het bij mij zat en hoe het er uitziet, en stuur ook even een foto mee van hoe het speciaal gereedschap er ongeveer uit moet zien, ga morgen even naar iemand toe die mischien een oplossing heeft, want het zal toch niet de bedoeling wezen dat het gehele inlaatspruitstuk moet worden gedemonteerd.
Zoals je kan zien is er weing slag om de moer van de onderste branstofleing los te krijgen.
jullie horen van de week wel weer van me van hoe en wat

Bijlagen

• 1751989218919.webp
    1751989218919.webp
    254.7 KB · Weergaven: 28
  • screenshot_20250708_180055.webp
    screenshot_20250708_180055.webp
    45.1 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo AW 
Liep tegen hetzelfde aan en ben er ook niet verder mee gekomen, zal er ook een stuk gereedschap voor moeten halen.
ja wie heeft het nou zo gemaakt, mijn broer sleuteld ook veel met tsi motoren maar heeft dit nog nooit zo gezien, nou ben je weer verdoemd om naar de dealer te gaan het stukje gereedschap zal wel weer nergen te koop zijn, en dan krijg je gauw het berichtje we vernieuwen de gehele pomp met een xxxtal bedrag wat weer helemaal niet hoefd

Volkswagen  Polo AW 
Liep tegen hetzelfde aan en ben er ook niet verder mee gekomen, zal er ook een stuk gereedschap voor moeten halen.
hier het gebruikte gereedschap om hem los te krijgen, heeft mijn broer even opgezocht

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-08 om 18.34.16_f9e355d7.webp
    Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-08 om 18.34.16_f9e355d7.webp
    2.1 MB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo AW 
Nog niks, kreeg hem vandaag niet los, ga morgen even vragen bij een goede kennis van me die heeft een echte garage, als die bv zo'n sleutel heeft
oke ja zou mooi zijn, want gereedschap van bol zou inprincipe ook goed moeten zijn heb ik net gelezen maar wel klote dat die allemaal zo moeilijk vast zit.

VW  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!