Hardst wat je gereden hebt in je polo !

Op de vermogensbank had hij 158pk. Dat was zonder einddemper. Op straat rij ik met einddemper, dan zal het ongeveer 155pk zijn.

Het verschil was niet echt duidelijk zichtbaar gister.

Hield je wel goed bij met me gechipte 90pk
Leuk speelgoed heb ie zo. Ik dacht echt dat het een bluemotion was en effe eruit rijden maar achteraf mooi niet dus.

Aan je achterlichten wist ik het, zag het hier dat je die had vervangen.

Mischien volgende keer weer!
 
Koppel benzine en diesel is totaal anders opgesteld dacht ik. Nou moet eerlijk zeggen dat we niet naast elkaar hebben kunnen staan bij een stoplicht met sprintje trekken. Maar hield het goed bumpertje kleven bij dacht ik zo 

Klopt, cijfers zeggen dan ook weinig. Het is het koppelverloop dat telt. En bij een diesel is de fut er wel uit na +-4500rpm dus vallen er ook minder paardjes te rapen. Vandaar ook altijd die hoge koppelwaarden om vermogen te halen. Ik rij zelf met een tdi met 200pk en 420Nm. Dat hoge koppel (en lage toeren) verdwijnt eerlijk gezegd in het niets als je in de WRC stapt. De 2.0 tfsi is echt een pak sneller. Overlaatst nog een sprintje gedaan naast een gechipte 120d , die verdween helaas in de verte... (achter mij wel te verstaan :mrgreen:)
 
Ik zou wel een sprintje willen doen. Eerste 200 meter zijn zoiezo voor mij. Een vriend van mij rijd met een ibiza cupra 225pk en 360nm. Eerste 150meter rijden we bijna gelijk op. Daarna gaat hij er hard vandoor. Omdat ik korte versnellingen heb en veel grip. Is er maar weinig wat mij bijhoud bij een stoplichtsprint. Bij 150meter zitten we al ver over de 100kmh en moet er vaak alweer gestopt worden. Op de snelweg heb je niks aan al het koppel. Dit raceseizoen ook gewonnen van een starlet benzine met 180pk. Ook de eerste 100 meters gewonnen van een mazda 6 mazdaspeed 4wdrive 280pk. Het ligt vooral aan het grip in eerste en tweede versnelling. In derde versnelling kan je pas zien wie de beste pk/kg verhoudig heeft.

Aldus mijn beeld in wat ik denk dat er toe doet bij een sprint. Het blijft een beetje koffiedik kijken. Met zoveel verschïllende auto's, met verschillende setups
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!