Happyman's Zilveren Polo 6R BM - UPDATE

Na ruim 9 weken en 10.000 km wordt het eindelijk eens tijd om mijn zilveren Polo 6R BlueMotion met jullie te delen.

[resize=600:21c7oxym]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8X8TJQB6.jpg[/resize:21c7oxym]

Volledige specificaties:

Polo BlueMotion Comfortline
Duitse versie (ivm levertijd uit Duitsland gehaald)

Lakkleur: Zilver metallic
Bekleding: Zwart 'Metric'

Opties af-fabriek:

  • Executive Plus[/*:m:21c7oxym]
  • Vier deuren[/*:m:21c7oxym]
  • Zijruiten achter en achterruit 35% groengetint[/*:m:21c7oxym]
  • Climatronic[/*:m:21c7oxym]
  • Asbak en aansteker vóór[/*:m:21c7oxym]
  • Alarm 'Plus'[/*:m:21c7oxym]
  • Multifunctioneel lederen stuurwiel[/*:m:21c7oxym]
  • Passagiersairbag uitschakelbaar[/*:m:21c7oxym]
  • Licht & zicht pakket[/*:m:21c7oxym]
  • Zonder type aanduiding[/*:m:21c7oxym]

Opties/aanpassingen achteraf:

  • Firestone Winterbanden - om originele velgen gelegd[/*:m:21c7oxym]
  • VAG-com aanpassingen (Autolock, piep bij sluiten, etc.)[/*:m:21c7oxym]
  • Led Kentekenlampen[/*:m:21c7oxym]
  • H7 Hella koplamp units[/*:m:21c7oxym]
  • Boavista 17 inch velgen incl 215/45/17 banden[/*:m:21c7oxym]
  • Kufatec Fiscon Bluetooth Handsfree[/*:m:21c7oxym]
  • Mat zwart gespoten trommelremmen, zie foto's[/*:m:21c7oxym]

Wishlist:

  • Vervanging achterspeakers JBL GTO638 (Failed, zie onder :()[/*:m:21c7oxym]
  • Chromen 'highline' strip voorbumper (In bestelling)[/*:m:21c7oxym]
  • Folie om achterlichten donker te maken (In bestelling)[/*:m:21c7oxym]
  • Pioneer Subwoofer TS-WX610a (ruimtebesparend)[/*:m:21c7oxym]
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Happyman laat maar weten hoe die koplamp units zijn
maar waar ga je die speakers vervangen eigenlijk? vond je de speakers niet goed genoeg? vind ze eigenlijk best goed klinken (alleen Bass mis je wel een beetje)

hoeveel heb je voor die upgrade betaald?
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Zal een paar foto's van de koplamp "operatie" maken.

De speakers vervang ik zelf. Het is wat je zegt, de speakers zijn opzich prima, maar de bass van de achterspeakers zijn ronduit bedroevend. Van de week de deurbekleding eraf gehaald (simpel!) en van het weekend de speakers zelf vervangen. Kosten speakers: 65 euro. Daarvoor kon ik ze niet laten liggen...
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Heb je helemaal gelijk in. Was vergeten te melden dat ik een Duitse Polo BM heb en daar zit een bluetooth aansluiting helaas niet in het executive plus pakket. Jammer dat je daar dan achteraf achter moet komen en zelf een bluetooth aansluiting moet aanleggen. Fiscon is natuurlijk de beste oplossing, maar vind 400 euro een beetje teveel daarvoor...
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

@Rinkel; Thanks

@Achterspeakers vervangen; duidelijk een "fail"! Deurbekleding er nogmaals afgehaald en wat blijkt? Ze hebben de achterspeakers geponst in de adapter! Je zal dus de hele speaker moeten uitboren, waar ik geen zin in heb. Bovendien is de adapter zelf kleiner dan 16,5 cm, waardoor dat ook niet helemaal gaat werken. Gat in deur is wel 16,5 cm maar ben bang dat als ik de adapter eruit haal, dat de speaker tegen de buitenkant komt te zitten. Helaas.

@Led kentekenverlichting; zojuist de ledjes geplaatst! Ziet er netjes uit! Voor de twijfelaars onder ons een foto gemaakt; een kant met ledjes en de andere kant normaal. Was bang dat het "too much" zou worden, maar het valt me ontzettend mee! Heb er een witte handdoek onder gehouden, zodat het verschil duidelijk wordt. Tevens "strooilicht" op grond gefotografeerd, zodat je kan zien dat het zeker niet te fel is! Ik zeg; doen! ;)

[resize=600:37ntqica]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BI8NDCHS.jpg[/resize:37ntqica]

[resize=600:37ntqica]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6GYEB3NI.jpg[/resize:37ntqica]
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

De zomervelgen liggen eronder!

Oordeel zelf :)

[resize=600:3uzvsnfo]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4JKSOBXF.jpg[/resize:3uzvsnfo]

[resize=600:3uzvsnfo]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QFI7DUKH.jpg[/resize:3uzvsnfo]

Eerste ervaringen

Positief:
  • Ziet er (naar mijn idee) goed uit![/*:m:3uzvsnfo]
  • Rijdt lekkerder - auto deint minder[/*:m:3uzvsnfo]
  • Stuurt strakker[/*:m:3uzvsnfo]
  • Comfort is prima. Was bang dat het spijkerhard zou worden, valt erg mee![/*:m:3uzvsnfo]
  • Had ik al gezegd dat het er goed uit ziet? :) Heb nu al meer reacties dan toen ik de auto nieuw kocht![/*:m:3uzvsnfo]

Negatief:
  • Velg steekt buiten band (Afhankelijk van type band icm met velg?)[/*:m:3uzvsnfo]
  • Verbruik stijgt absurd (gem 4.4 l/100km naar 5.0 l/km)[/*:m:3uzvsnfo]
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Staat goed!! Maar inderdaad het verbruik komt doordat je bredere banden gemonteerd hebt. Je rolweerstand is dus groter.
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Verbruik stijgt idd. enorm! Alles voor de looks he! ;)

Staat wel lekker dik zo die velgen! Ik heb 215 bandbreedte en mijn banden dekken de velg keurig! heb jij dan 205?
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Thanks heren! Had een kleine stijging van het verbruik wel verwacht, maar meer in de richting van 5-6%, niet dat het verschil ruim 10% zou zijn. Maar zoals Sharky zegt; alles voor de looks! :)

Ik heb er ook 215 onder liggen, maar toch steekt de velg uit. Bizar, lijkt alsof de rand van de velg dikker is dan normaal. Kan ook aan de band liggen, heb begrepen dat sommige merken meer over de velg liggen dan de ander. Vind eigenlijk een beetje vervelend, omdat ik als de dood ben dat ik tegen de stoep rijd.
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

ja come on man je gaat toch niet met die lelijke 15 inch velgen rijden HAHAHA
daarom gewoon in 1x goed doen toch? Ik koos in mijn geval ook voor de looks...maar ik moet zeggen...het verbruik valt echt reuze mee...still going strong op 5500km nu en ik ga de 1000km op 1 tank HALEN!!! bijna de 700km gepasseerd en me boordcomputer geeft nog aan dat ik iets meer als 300km kan rijden...dus ik ga nog meer me Pootje locken en 90 rijden...kijken of dat me lukt....
tricky part zit hem in het Uphill and downhill...dat vind ik toch steeds lastig als die dikke 2.0 bakken achter me ass zitten te denderen :evil:
 
Re: Happyman's Zilveren Polo 6R BM

Tijdje afwezig geweest, dus tijd voor een update! Er is inmiddels veel met de Polo gereden, vandaag staat de teller alweer op 27.500 km. Helaas is het niet helemaal zonder slag of stoot gegaan. De voornaamste "problemen" waar ik tegen aan ben gelopen;

  • Haperende EGR klep; leek eerst goed te gaan, maar nadat er dagelijks 3 waarschuwingslampjes gingen branden is er met spoed een nieuwe klep ingezet. Niets dan lof voor de dealer, die het snel opgepakt en opgelost heeft.[/*:m:znswdi21]
  • Krakende stoel; bekend probleem. De dag voor mij was ook al iemand met een Polo BM langs geweest. Ook netjes opgelost door een nieuwe stoel te plaatsen.[/*:m:znswdi21]
  • Krakende portieren; als ik over drempels reed kraakten mijn portieren hinderlijk. Zelf opgelost door de raam en deurrubbers in te smeren. Schijnt een bekend probleem te zijn bij VW modellen.[/*:m:znswdi21]
  • Uitlijning; m'n stuur staat niet meer recht, ben nergens tegenaan gereden (stoeprand) en toch staat hij niet recht meer. Auto meerdere keren uitgelijnd, maar toch blijft hij lichtjes trekken en blijft het stuur schuin staan. Wordt vervolgd.[/*:m:znswdi21]

Anders dan deze "kleinigheden" kan ik nog iedere dag genieten. Inmiddels heb ik zelf een Fiscon bluetooth handsfree ingebouwd (makkelijk zelf te doen!) en kan ik dit systeem iedereen aanraden. Mijn (Duitse) BM werd geleverd zonder handsfree, dus was dit systeem de ideale oplossing. Geen adapter op m'n dashboard, maar alles bedienen vanaf de RNS310. Werkt echt super.

Ook ik ben aan het knutselen geslagen met m'n remtrommels. Door de velgen zijn de trommels goed zichtbaar en aangezien deze begonnen te roesten werd het hoog tijd daar wat aan te doen. Ook dit is zeker een aanrader, omdat het er zeer van opknapt. Wat ik hier echter niet gelezen heb, is dat je de trommels zelf kunt verwijderen. Dit is goed te doen, een schroefje verwijderen - zie foto - en klaar. Let wel je auto mag niet op de handrem staan, omdat je anders je trommel er niet af krijgt. Zet wel je auto in de versnelling en blokken voor je wielen! Voordeel is dat je dan je auto niet hoeft af te plakken en je heerlijk in de wilde weg kan spuiten. Schuren, ontvetten en spuiten is dan een fluitje van een cent. Ik heb er foto's van gemaakt, zodat wellicht anderen dit ook kunnen doen.

[resize=600:znswdi21]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CIF8WM4D.jpg[/resize:znswdi21]

[resize=600:znswdi21]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFSFE8WT.jpg[/resize:znswdi21]

[resize=600:znswdi21]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RPOG47ZF.jpg[/resize:znswdi21]

[resize=600:znswdi21]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CLISDSJW.jpg[/resize:znswdi21]

En het resultaat; vrijwel niet zichtbare trommels!

[resize=600:znswdi21]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZTUKE68D.jpg[/resize:znswdi21]

De volgende projecten zijn alweer onderweg. Kon de verleiding van de chromen onderstrip niet meer weerstaan en heb deze besteld, samen met het folie voor de achterlichten. Vind het er zo gelikt uitzien bij Mitchi3 (dank voor je advies!) en denk dat het erg goed zal staan in combinatie met de zilveren kleur.

Daarnaast twijfel ik over het plaatsen van een subwoofer. VW heeft een aanbieding met de Pioneer TS-WX610a, die weggewerkt kan worden in je reservewiel. Vind dit zelf erg aantrekkelijk klinken, maar vraag mij af of je het verschil echt merkt. Geloof dat deze Pioneer ook 2 extra speakers in de woofer heeft zitten, wat volgens mij een goede aanvulling moet zijn op de standaard speakers. Volgens mij hebben een aantal van jullie al een subwoofer ingebouwd, dus als jullie advies hebben? :)

Dat was het van mijn kant!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!