Handsfree: Parrot

Laatst mijn dealer gevraagd op in mijn Polo een handsfree systeem kan worden ingebouwd. Hij zei dat in er in het roostertje bij mijn hemelverlichting waarschijnlijk geen microfoontje zit, dus dat de enige optie Parrot oid zou zijn. Prima, alleen ik wil geluid van de telefoon over mijn boxen horen en diverse youtube filmpjes laten zien dat het geluid uit de eigen boxen van de Parrot komt. Dat vind ik rommelig, aangezien een Parrot op je dash gemonteerd er ook al niet zo strak uitziet. Ik heb veel verschillende berichten over Parrot gelezen en filmpjes bekeken, maar ik weet nog niet of een dealer ervoor kan zorgen dat ik handsfree kan bellen over mijn auto speakers, of dat dit een klusje is dat je zelf moet (laten) doen.
 
Daarnaast kan je vrij gemakkelijk je hemellicht module wijzigen voor eentje met een microfoon rooster / houder. +- 20 euro via aliexpress. Ik heb zelf nu eentje in bestelling staan.

Als je dat eenmaal geinstalleerd hebt kan je een standaard bluetooth adapter met microfoon bekabeling installeren. Of voor een rns 315 gaan met bluetooth module. Dat is namelijk wat ik van plan ben.

Dan heb je ook geen parrot. En is het een stuk strakker afgewerkt.
 
Ik heb mijn Parrot niet op het dashboard gemonteerd zitten, maar net boven de bekerhouders in het midden. Hij zit met een houdertje daar bevestigd. Ziet er op die manier veel strakker uit danop je dashboard. Overigens gaan de Parrots van tegenwoordig gewoon via de speakers.
 
thanks voor de antwoorden.

ik heb een rcd310 en de dealer zei dat er afgezien van een parrot niet veel meer mogelijk is. het enige dat me tegenhoudt is de plaats waar het ding komt te hangen. nu ik weet dat het tegenwoordig gewoon over de speakers gaat...
 
05072011407-1.jpg


Zo zit hij bij mij. Foto is even schaamteloos gejat van een andere gebruiker van dit forum.
 
Dat ziet er idd wel strak uit. Is er ergens een gaatje in je dashboard geboord? Wil niet graag permanente 'beschadiging' maken.

Dan nog iets. De dealer gaf me een prijsopgave van 350 incl inbouw. Een parrot carkit is bij bol.com 125 euro. Is het slim om dit te kopen bij bol.com, en dan de dealer het te laten inbouwen? Doen ze dat überhaupt als je niet bij hen koopt?

Ik vind 350 namelijk best prijzig, dan betekent dat inbouwen 225 euro kost- dat moet dan wel heel veel werk zijn.
 
Daarnaast kan je vrij gemakkelijk je hemellicht module wijzigen voor eentje met een microfoon rooster / houder. +- 20 euro via aliexpress. Ik heb zelf nu eentje in bestelling staan.

Als je dat eenmaal geinstalleerd hebt kan je een standaard bluetooth adapter met microfoon bekabeling installeren. Of voor een rns 315 gaan met bluetooth module. Dat is namelijk wat ik van plan ben.

Dan heb je ook geen parrot. En is het een stuk strakker afgewerkt.

Dat was mijn eerste ingeving. Totdat de dealer me vertelde dat het me 995 euro zou gaan kosten.
 
Geen idee of er iets geboord is, ik heb het namelijk niet zelf ingebouwd.

Overigens zijn er veel bedrijven die het veel goedkoper kunnen leveren dan 350 euro. Zelf was ik in totaal iets van 200 euro kwijt (totaalprijs van Parrot + inbouwen).
 
Denk wel dat er een gaatje geboord moet worden. Er zit wel een gaatje voor de schroeven van de klimaat regeling, maar of het past en praktisch is (bijv met verwijderen van de schroeven)...?

Bij mijn dealer werkt het zo, koop je onderdelen bij hen dan is er een tarief x voor inbouwen, let's say 50 per uur
Als je zelf je eigen onderdelen brengt, handteren ze tarief y in de werkplaats, let's say 75 per uur.

Zoals Operator suggerereert kun je ook een andere set halen met navigatie etc maar da's wel heel rigoreus. maar die Pioneer heeft wel een echte Parrot module ingebouwd Stick Out Tongue.
 
Dat was mijn eerste ingeving. Totdat de dealer me vertelde dat het me 995 euro zou gaan kosten.

995 Euro kan wel kloppen als je alles nieuw zou nemen.

Maar dat ben ik zelf niet van plan. Ik heb zelf namelijk nu ook de RCD 310. Je zou er voor kunnen kiezen om enkel een bluetooth adapter daarvoor te nemen of direct voor de RNS 315 gaan.

Optie 1:
- Hemellicht houder met microfoon socket: +- 20 euro via Aliexpress
- Microfoon + bekabeling via carsystems.pll of aliexpress: +- 20 - 35 euro
- RNS315 met bluetooth via het forum of marktplaats +-250 - 300 euro (een nieuwe kosten algauw over de 600 euro, kan je net zo goed voor een nette tweedehandse RNS510 gaan Stick Out Tongue)
Totaal +- 300 - 350 euro

Optie 2:
Of je RCD 310 houden en een bluetooth adapter aanschaven.
Maar volgens mij heb je daarbij een MFS (stuur met knoppen) nodig voor het aannemen en maken van telefoontjes. Een bluetooth adapter met bekabeling en microfoon kost +- 200 euro via carsystems.eu
Totaal +- 220 mits je een MFS hebt (correct me if i am wrong..)

Ik ben zelf van plan om voor optie 1 te gaan.
 
dan moet je nog wel een GPS muis bij je RNS315 hebben ;)
en dan moet je wel geluk hebben dat bluetooth A2DP werkt met je RNS315 icm je telefoon (die is nogal kieskeurig).
met de losse module moet je inderdaad dan de premium module nemen (niet die van 100 euro maar van 220). maar daarvoor moet je je halve interieur eruit slopen om die aan te kunnen sluiten onder de bijrijder stoel (7p 603 5730)

maar mijn mening is wellicht gekleurd, heb zelf ook een pioneer radio in m'n polo en kan het je zeker aanraden, maar het is en blijft persoonlijk. in de passat van m'n ouders (rns 510 met module) werkt dat hele bluetooth nooit zoals ik het wil Stick Out Tongue

lang verhaal kort, gaat sowieso geld kosten Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!