H7 koplampen - white vision monteren

TimothyR

Bekend lid
139
153
62
Hi allemaal,

Ik ben sindskort aan het rondkijken naar whitevision licht (xenon look) om te monteren op mn polo 6r. Ik heb nu h7 koplampen met wat gelig licht erin. Ik heb geen stadslicht in mn voorbumper maar moet het doen met mijn koplampen. Heeft iemand ervaring hiermee, waar ik evt aan moet denken bijvoorbeeld?


Ik wil dus het dimlicht vervangen zodat ik wit licht krijg. Ook zitten (meer naar het midden toe richting de grill) er twee andere lampen in de koplampen, deze branden zo goed als altijd, ook zijn deze wat geliger. Kan ik deze ook vervangen door witte h7 lampen of is dit weer een heel ander type licht? Ik wil namelijk alle verlichting uit mijn koplamp wit( behalve de knipperlichten dan ;p)

Als er iemand is met verstand hiervan en behoefte heeft om deze leek iets uit te leggen hierover, dan hoor ik het graag!

Mijn dank is groot

T.
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Hallo TimothyR,

in de koplamp zitten meerdere lampjes inderdaad
van buiten naar binnen gezien-> dimlicht ( H7 )
Groot licht ook H7 en onder het groot licht zit een klein lampjes en dat is je stadslicht (5W5 ook wel T10 genoemd )
en helemaal onder in natuurlijk je knipperlichten.

Wat jij bedoelt onder in de bumper zijn de dag rij lampen.
 
Ah thanks Krisrock, ik begreep niet helemaal hoe dit in elkaar zat. :) Zijn deze (behalve t knipperlicht) allemaal door mijzelf te vervangen? Ik zag dat het gewoon koplamp losschroeven > stekker lostrekken > lamphouder eruit draaien > vervangen was. Klopt dit?
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Dank voor alle reacties! @graafie heb je misschien een betere optie dan philips white vision? Ik wil voor spierwit (tegen blauw aan) licht gaan, heb je misschien een goede optie?
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Hoeveel K de standaard H7 is weet ik niet, in elk geval veel te geel. :mrgreen: ik heb eens een xenon after market setje gehad van Pilot en met 4300K, dit was wel mooi helder met een heel klein beetje gelige gloed. Ik denk dat 5000K gewoon wit is en 6000K wit met een blauwe gloed. Misschien moet je eens een filmpje op youtube zoeken met die PIAA lampen.
 
Ah top! Dank voor de tips allemaal. Ik las nog wat over de 5w5 lamp, deze kan problemen opleveren als je deze vervangt, hiemand hier nog bekend mee?

Als ik ze erin heb zitten zal ik een fotootje maken zodat iedereen een goede referentie heeft welke kleur temperatuur het uiteindelijk is!
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Dank voor de reply, dan zal ik dus goed zitten. Ik heb de koplamp er alvast uitgedraaid en ik zie dat ik de h7 er relatief makkelijk uitdraai (45 graden draaien tegen de klok in en eraan trekken) Maar die w5w... hoe krijgen jullie deze er in godsnaam uit?...
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!