H4 naar H7

Hallo allemaal, ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Jan en woon in noord Groningen en ben sinds kort in het bezit van een Polo 6r 1.2 TDI bm uit 2012.

Het is een fijne auto maar waar ik mij aan erger is de verlichting. Het lijken wel waxinelichtjes. Ik heb al veel gelezen over H4 naar H7 van Hella maar de ene zegt het is plug and play en de ander zegt dat er dingen aangepast moeten worden. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij winparts heb ik Hella H7 koplampen gezien. Het gaat om deze lampen: https://www.winparts.nl/verlichting...9-06/c28-492-20676/koplamp-links/p150234.html https://www.winparts.nl/verlichting...-06/c28-492-20676/koplamp-rechts/p150235.html.

Gaat dit nu wel of niet direct werken. En is er in Groningen of boven Groningen iemand die mij kan helpen met vcds aanpassingen zoals bochtverlichting en achterlichten gelijk laten branden met drl.

2bf2dbe62503e613b46f3ac37982c677.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Allereerst welkom op het forum.
De standaard halogeen H4 lampjes zijn inderdaad een drama van de BlueMotion. Velen die een BlueMotion hebben gaan inderdaad meteen de koplampunits omwisselen voor de H7 units of zelfs de OEM led/xenon units. Ik heb ook al van alles geprobeerd en heb nu ook OEM led/xenon.
Maar......
sinds een paar dagen hebben we als tweede auto een VW Up! en deze heeft dus ook H4 units. Ik zit dan ook al een dag of wat op het VW Up! forum en daar zijn ze zeer te spreken over de H4 Osram nightbreaker Unlimited halogeen lampen, mooi wit en vooral veel licht. Misschien het proberen waard? We hadden eerst een Aygo als tweede auto en daar zaten de H4 lampen White Vision van Philips in en ook dat was uitstekend licht, bij deze kreeg je als extra nog passende stadslampjes bijgeleverd.
 
Hallo Jan Weessies,

ik heb enige tijd geleden een BlueMotion voorzien van H7 koplampen dit was toen plug and play.
Mocht dit niet het geval zij wil ik je wel helpen met de VCDS aanpassing om het goed werkend te krijgen.
Ook de bochtenverlichting en misschien nog wat andere aanpassingen kunnen we dan ook gelijk wel doen.
Volgens mij is het niet mogelijk om de achterlichten alleen mee te laten branden met de DRL ( de standlicht en de kentekenplaat verlichting gaan dan ook direct mee aan )

Gr Krisrock
 
@graafie, ik heb de Osram nightbreaker er ook al inzitten en het is wel een verbetering maar geeft nog niet het gewenste resultaat en ze schijnen niet zolang mee te gaan. Mijn vorige auto was een FIAT grande Punto en die was ook voorzien van H4 maar had een veel beter lichtbeeld. De led/xenon vind ik wel mooi maar te duur.

@ Krisrock, alvast bedankt voor het aanbod. Ben je toen niet het probleem tegen gekomen van wanneer je het grootlicht aan zet dat dan het dimlicht uitgaat? Ik denk dat ik ze maar ga bestellen. Het is een leuke aanbieding.

Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Ik had dezelfde ervaring. Ik kom uit een A2 1.2 TDI 3L die gewoon twee keer H7 heeft en vond de H4 ook beneden alle peil.

Ik heb de H7s in Duitsland gekocht voor echt heel erg veel minder: daar kosten ze nog geen 70 euro per stuk (bijv. http://www.ebay.de/itm/VW-Polo-6R-ab-Bj-2009-bis-2014-Scheinwerfer-links-H7-H7-mit-Stellmotor-/361474323866?fits=ModelStick Out Tongueolo|Platform:6R_&hash=item54298c759a:g:ysUAAOSwL7VWom-o) Ik heb de H7s gecombineerd met de Osram Nightbreaker plus en dan is het verschil met H4 enorm.

Bij de bluemotion hoef je helemaal niets hardwarematigs te veranderen bij de ombouw, want de Bluemotion heeft een BCM. Je kunt in VCDS gewoon een codering aanpassen en dan gaat de grootlichtlamp samen met de dimlichtlamp branden. Je kunt dat zelfs doen met de H4, maar die worden dan zo heet dat de lamp er snel mee ophoudt.

Het coderen duurt nog geen minuut:
1. [9 BCM] kiezen

2. [coding]

3. [long coding helper]

4. byte 22 veranderen: bij H4 staat er "04"

5. "04" veranderen in "00" ("00" hoort bij de H7 en dan gaan de dimlichten ook aan bij grootlicht)

6. exit en save.

klaar
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ik had het dus over de Osram nightbreaker UNLIMITED, dit zijn weer nieuwere lampen ten opzichte van de normale nightbreaker.......
Deze worden dus aanbevolen door de VW Up forumleden. Het lichtbeeld van de Up zijn met de standaard lampen vergelijkbaar met die van de PoloBlueMotion.
Mocht je nou toch meer geld uit willen geven dan zou ik voor de H7 units gaan, aangezien je de OEM xenon te duur vindt. En dan even verder zoeken dan alleen maar Winparts, daar zijn de units in de loop der jaren alleen maar duurder geworden, op ebay.de vind je genoeg adresjes die een stuk goedkoper zijn. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!