GTI Bumper op normale Polo 9N3 & Koplampsproeier kapot?

Hoi!

Ik heb laatst wat schade gereden aan mijn VW Polo United 9n3 uit 2008 en nu ben ik op zoek naar een nieuwe bumper. Omdat ik koplampsproeiers heb is het tot nu toe lastig geweest om een nieuwe bumper te vinden. Ik zag wel een Polo 9N3 GTI bumper met koplampsproeiers op marktplaats staan, zou deze gewoon hetzelfde passen als een normale bumper?

En dan nog een vraagje, mijn koplampsproeier aan de linker kant is waarschijnlijk kapot maar hier weet ik niet veel vanaf. Wanneer ik nu wil sprayen gaat hij aan de intacte kant (rechts) niet meer naar buiten en aan de kapotte kant spuit het alle kanten op maar het apparaatje komt niet meer naar buiten. Is hier ergens iets van informatie over te vinden of kunnen jullie mij hierbij helpen hoe ik hier mee op weg kan?

Foto van de koplampsproeier staat toegevoegd!
:-)


Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • Koplampsproeier.jpg
    Koplampsproeier.jpg
    14.9 KB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo United 2008 (9N3)  1.2 60PK 
Door de druk van je sproei-installatie wordt de kop naar buiten gedrukt.
Je zou kunnen controleren op een lek vanuit de pomp.
Hier zitten 2 aansluitingen op.

Zit de linker ergens achter vast? Je bumper is kapot, wellicht wordt die geblokkeerd.
GTI bumper is gelijk, kan je gewoon monteren.

Houd er rekening mee dat er bij beide lampsproeiers ook een schroef zit.
Controleer ook of de binnenbumper heel is, controleer de ophangpunten van de lampsproeiers.
Controleer of de schroef er nog wel inzit aan de zijde waar hij niet ophoog komt.

Eventueel wat foto's van de schade?
 
Door de druk van je sproei-installatie wordt de kop naar buiten gedrukt.
Je zou kunnen controleren op een lek vanuit de pomp.
Hier zitten 2 aansluitingen op.

Zit de linker ergens achter vast? Je bumper is kapot, wellicht wordt die geblokkeerd.
GTI bumper is gelijk, kan je gewoon monteren.

Houd er rekening mee dat er bij beide lampsproeiers ook een schroef zit.
Controleer ook of de binnenbumper heel is, controleer de ophangpunten van de lampsproeiers.
Controleer of de schroef er nog wel inzit aan de zijde waar hij niet ophoog komt.

Eventueel wat foto's van de schade?
Bedankt voor je reactie! Ik heb er zelf niet veel verstand van dus ik zal binnenkort even de bumper eraf moeten halen.

Ik weet wel dat er aan de kapotte kant een slangetje los bungelt, hier komt echter geen vloeistof uit.

De sproeier zelf kan ik zo eruit halen vanuit het gat van het kapje. Wanneer ik mijn ruiten sproei spuit het aan de kapotte kant alle kanten op, maar van binnen in de bumper. Aan de rechterkant gebeurt dan niks.

Heb je toevallig al tips van dingen die ik sowieso moet bestellen of moet ik echt even goed kijken met de bumper eraf?
 

Bijlagen

  • IMG_0838.jpeg
    IMG_0838.jpeg
    1,010.2 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0823.jpeg
    IMG_0823.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 12
  • IMG_0813.jpeg
    IMG_0813.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo United 2008 (9N3)  1.2 60PK 
Motorkap, bumper, grille, afdekkap mistlicht rechtsvoor.

Ik denk dat de ophanging van de sproeier in de bumper kapot is.
Met een bumper van een auto die ook lampsproeiers had zal dat opgelost worden.
Je zal even moeten kijken of de sproeier zelf nog heel is.
Bumper eraf halen is zo gedaan. 5min werk.
Staan genoeg how-to's op YT.
Er horen geen losse slangen te zijn.
Heb je mijn foto's bekeken in het andere topic?
Zo hoort 't te zijn.

De sproeier hoort met wat kracht naar je toe te trekken zijn, als er geen weerstand is kan deze stuk zijn.
Kapje er niet aftrekken aan de hele kant, anders breek je de nokjes af.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!