GTI AW hoog verbruik

Hallo.
Mijn Polo GTI aw (2020) heeft sins een paar dagen een hoog benzine verbruik.
Ook maak de uitlaat meer lawaai.
En als je een constante snelheid rijd, is het net of de auto inhoud..
Ze hebben de auto uitgelezen, maar konden niets vinden.
De auto is stage 1 gechipt in Lochem, begin mei vorig jaar.
Iemand suggestie's?

Gr Aviation.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  polo  2.0 GTI 
Als ik het zo lees lijkt het erg op wat ik ook een aantal keer heb gehad. Via de garage begrepen dat het bij mij te maken had met het “regenereren(als je dat zo kan noemen)” van het OPF filter. Het duurde bij mij zo ongeveer 150-200 km en daarna was het weer voorbij.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Aviation
Bij mij was dat inderdaad ook zo. Erg snel op temperatuur en voor mijn gevoel ook meer geluid met het aanzuigen van lucht. En idd ruikt die daarna niet erg lekker meer
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 
is dit ook te herkennen aan het feit dat de auto na starten veel sneller op temperatuur is en als je dan een tijdje hebt gereden na het uitzetten de koelventilator langer blijft lopen en de auto ''stinkt'' alsof het lijkt dat je de motor zeer ''zwaar'' hebt belast en alles wel heel erg heet is geworden?
Daar heb ik niet op gelet..
 
Volkswagen  polo  2.0 GTI 
maakte niet uit, ik heb een aantal keren gehad, in verschillende jaargetijden
In mijn Golf 7 kan ik ook via het infotainment systeem verbruik zien, zodra ik verwarming hoog en warm zet zie ik het verbruik omhoog gaan.
Zet ik daarbij ook nog de stoelverwarming, achterruitverwarming en spiegelverwarming aan zie ik het verbruik nog meer omhoog gaan.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Tsja, maar dat is wel logisch. Als het wat warmer wordt zal je zien dat het verbruik weer wat minder wordt. Tenzij je het snel warm hebt en de airco vol aan hebt staan.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Het heeft niets met de buitentemperatuur te maken. Auto is zenuwachtiger, uitlaat maakt meer herrie, en als je 80 rijdt, en je geeft heel iets gas is het net of hij Heel iets inhoud.
 
Volkswagen  polo  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!