Grote beurt Polo binnen 4 maanden na aflevering?!

Afgelopen mei 2013 onze Polo uit 2012 afgeleverd bij de dealer. Rijklaar kosten waren niet de minste voor een vrijwel nieuwe auto. Maar goed we hadden een leuke deal.
Sinds dit weekend geeft de auto aan dat er service gepleegd moet worden, dus even bellen.
Werkplaats aan de lijn : " Ja , meneer ik zie dat de auto bij aflevering geen beurt nodig had en voor ons moeilijk in te schatten is wanneer dit wel moet. Dus zal hij nu op beurt moeten..."

Mijn verbazing over het feit dat ik binnen 4 maanden op een jonge occasion dan een beurt moet gaan betalen werd beantwoord met " ja dat mag ik niet beslissen, ik moet dan terugbellen". Hier kan ik inkomen maar ik vraag me dan echt af wat er voor die aflever kosten gedaan is aangezien hij spic en span in de showroom stond, zelfs een mattensetje is niet vervangen. Misschien toch de taart?

Wordt vervolgd....
 
Bij de afleverkosten zit geen beurt bij in, ik vind het ook maar geldklopperij.

Is bij jou de onderhoudshistorie bekend? Wist je die toen je de auto kocht?
Alles is bekend is erkende VW dealer(laat naam nog achterwege, moeten ook kans hebben om te reageren). de auto had 16500 km gelopen en nog geen jaar oud dus weinig historie. Auto is afgeleverd en we zouden de eerste 2 jaar er geen omkijken naar hebben, alles zou in orde gemaakt zijn. Verdere afhandeling en zelfs naleveren van wat zaken waren verder prima. Maar om nu binnen 4 maanden een beurt te moeten gaan geven...
 
Ik weet ook niet hoe het precies af is gesproken, maar als ze dat gezegd hebben zouden ze toen de Polo wel een beurt moeten geven.

Staat daar nog iets van zwart op wit?
Staan een aantal zaken op de factuur en via de mail. Ga dit nu niet allemaal nakijken. van een aantal zaken mag je als klant verwachten dat deze in orde zijn zeker als er ook een jaar fabrieksgarantie op de auto gegeven wordt bij aflevering.
Ik wacht even af wat hun reactie is en beraad me dan pas op verdere acties.
 
Gewoon niet pikken. Dit slaat toch helemaal nergens op, koop je een tweedehands auto die bijna nieuw is en vier maand later moet de auto voor een grote beurt naar de garage? Moet een Polo op benzine ook niet pas na 30.000km voor z'n eerste beurt naar de garage? (net zoals een diesel)
En ze hebben je beloofd dat je de eerst twee jaar (of 30000km) zorgeloos auto kon rijden? Echt niet pikken, heb je een rechtsbijstanderzekering? Gewoon mee dreigen wanneer ze hun poot stijf houden.
 
Gewoon niet pikken. Dit slaat toch helemaal nergens op, koop je een tweedehands auto die bijna nieuw is en vier maand later moet de auto voor een grote beurt naar de garage? Moet een Polo op benzine ook niet pas na 30.000km voor z'n eerste beurt naar de garage? (net zoals een diesel)
En ze hebben je beloofd dat je de eerst twee jaar (of 30000km) zorgeloos auto kon rijden? Echt niet pikken, heb je een rechtsbijstanderzekering? Gewoon mee dreigen wanneer ze hun poot stijf houden.
Het tijdstip van de beurt zou ook van het rijgedrag afhangen volgens de garage daarom kunnen ze het niet bepalen, waarschijnlijk hadden ze gehoopt dat het idd pas om en nabij 30.000km zou gebeuren. Afijn de computer geeft nu ' service" aan.
 
30.000 km is de meest ideale omstandigheid. Bij mij gaf ie al bij 22.000 km onderhoud aan. Verhaal gehaald en werd me dat zo uitgelegd( bij de koop dus niets over gezegd behalve om de 30k), rijdt je dus bv veel korte ritjes dan moet je ook eerder naar de garage. Ik heb toen besloten om voor normale olie te gaan en jaarlijks een beurt te laten uitvoeren of bij 15.000 km, weet dan tenminste waar ik aan toe ben.
 
Bij mij gaf ie na de 90.000 beurt pas aan dat ie bij 122.000 weer onderhoud moest. Ik rij voornamelijk lange stukken snelweg. Wel netjes het onderhoud bij 120000 laten uitvoeren. Mijn pa heeft een 1.4 16v, rijdt veel minder, en meer korte stukjes. Die geeft nu bij 56000 al aan dat ie onderhoud zou moeten krijgen (dus na 26000). De rijstijl en type ritten zijn inderdaad wel van invloed op de interval.
 
Inmiddels is de auto nagekeken en is de conclusie dat de computer gereset moest worden, timing was niet correct. De beurt was nog niet nodig volgens de garage.
De werkplaats eerder aan de lijn was te voorspoedig in het direct in laten plannen van een grote beurt volgens hen.
Toch nog wel gevoel of ze het er niet makkelijk van af willen maken omdat ze weten dat ik over een half jaar een werkelijke beurt moet....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!