Gordelspanner

Goedemiddag,

Een vraagje. Zoals sommige wellicht weten heb ik een aanrijding gehad met de Polo een tijdje terug. Mijn gordel (bestuurderskant dus) wilde niet meer terug oprollen. Nu is het echter zo dat de gordel aan de passagierskant ook muurvast zit, terwijl tijdens de aanrijding alleen ik in de auto zat. Is deze gordel nu ook kapot?
Alvast bedankt :)
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
Het zou niet moeten.
Immers zit er in de pax stoel een sensor die detecteert of er een pad op de stoel zit. Net als airbag die niet afgaan wanneer er geen stoelbezetting is.

Ik zou eens kijken of de gordelspanners zijn uit te lezen via de airbag module.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Airbag en linker gordelspanner ben ik helemaal met je eens
Maar rechts zou niet moeten, mits er niemand op de stoel zat of een zware tas op stond.


Ik zou uitlezen voor vervangen, met als opmerking dat links en de module sowieso moeten.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Volgens mij uit veiligheidsoverwegingen spannen de gordels aan ook zonder dat er een passagier aanwezig is op die betreffende stoel in de wat oudere modellen.

Aangezien de springstof in de gordelspanner is geactiveerd omdat de gordel op spanning staat, moet deze ook vervangen worden
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ofwel de passagiersgordel én de airbagmodule vervangen? Die module kan niet worden gereset oid? (Sorry, ik heb er totaal geen verstand van zelf).
Dank overigens voor de reacties!
 
SEAT  Ibiza 6j  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!