Goedkope blow off valve

Goedenavond allen!

Tijdje geleden voor mij, maar ik ga weer vaker online zijn en reageren :).

Gelijk even een vraagje. Ik kwam op AliExpress goedkope blow-off valves tegen voor de polo gti 6r. Recensies zijn allemaal goed, en op klantenfoto’s is te zien dat de blow-off geleverd word in een doosje van Forge (wat naar alle waarschijnlijkheid nep is, aangezien de valve €3,- kost en bij Forge over de €200).

Nu de vraag: wat maakt een dure blow-off valve nou goed? Waar zit hem het verschil tussen een China product en een van bijv Forge? Natuurlijk de kwaliteit, maar is dit €200 verschil waard?

Ook vroeg ik mij af, wat er gebeurd als je blow-off valve kapot gaat. Ik neem aan dat deze dan open of dicht blijft staan, waardoor je dus geen turbodruk meer hebt of dat hij juist zijn druk niet kwijt kan? Wat zou er gebeuren in deze beiden gevallen?

Alvast bedankt!

Dion



Edit: linkje https://s.click.aliexpress.com/e/qyNyAfA
 
Volkswagen  Polo 6R GTi  1.4 TSI - 220pk / 320nm @ JD 
Zoals ik het begrijp zal in theorie de turbo wat langer zijn druk vast houden, zodat na gas los laten je wat sneller weer kan optrekken.
En het geeft het bekende Ptssss geluid.

Ik denk dat met een goedkopen dump Valve de lucht te snel of te laat wordt afgelaten.
Te laat zal betekenen dat de auto te veel druk op zal bouwen.

Indien deze kapot gaat zal je geen turbo druk hebben denk ik.

Als iemand andere theorie heeft hoor ik het graag :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!