Goede garage regio Rotterdam

Hallo,

Mijn eerste Polo‘tje is toe aan een beurt. Wat kan ik het beste doen? Bij vw.nl een beurt inplannen van 340 euro, of is dit overdreven en kan ik beter naar een goede niet vw garage gaan?

Anyway, welke goede garage raden jullie aan in Rotterdam en omgeving?

thanks!
 
Laatst bewerkt:
Polo  6C  1.0 TSI Bluemotion 
Hey man! Ik kom zelf al 3 jaar bij auto garage de Wit in Krimpen aan den IJssel. Mijn ouders komen al ruim 15 jaar bij hem en het is een goede bekende van ons. In mijn opzicht een goeie garage en geen extreme prijzen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 Bluemotion 
Dat was ik zeker van plan :). Is Kwikfit een optie? Of deze Bosch Car Service garage In Overschie?
Kwikfit zou ik persoonlijk niet naar toe gaan.

Ook veel stagiaires die het op jou auto moeten leren

Meer negatieve dan goede ervaringen(google is je vriend)

Op voorhand kan je niet zeggen welke garage goed is ofniet. Denk ook dat het een persoonlijke kwestie is.

Denk aan: service, prijzen en niet onbelangrijk vind ik dan, de toegankelijkheid naar de monteurs toe.

Je kunt een lijstje maken van de garages waar van jij denkt dat het wat is en ze bellen en/of langs rijden. Dan heb je ook meteen een indruk.

Wat je ook kan doen is iemand hier op het forum vragen.(oproepje plaatsen)Vaak goedkoper en super expertise. Bijv @Catunambu of @joosspekloos vragen die zullen wel wat mensen kennen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Inderdaad. Mocht je naar een garage gaan zou ik Kwikfit passeren.
Kwikfit zou ik persoonlijk niet naar toe gaan.

Ook veel stagiaires die het op jou auto moeten leren

Meer negatieve dan goede ervaringen(google is je vriend)

Hier sluit ik mij bij aan. En zoeken vrijwel altijd nog wel een manier om extra kosten te maken.
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
Mijn advies is niet zelf doen. Drie prijsopgave vragen bij verschillende garages. (geen dealer of Kwikfit). Zelf doen? Heb je een brug/ruimte ter beschikking en alle gereedschap? Olie vervangen op de stoep met een wielkrikje is wel erg 1980, verboden en gevaarlijk als je geen extra veiligheidsmaatregelen neemt. VCDS uitleesapparatuur en kennis daarvan? Grote of kleine beurt? Alle filters ook? Bougies? Remmen check en indien nodig kan je die zelf vervangen? Auto rijden kost geld en onderhoud door een vakman valt daar ook onder. Hou je ons op de hoogte?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, Shaan en Robin
Mijn advies is niet zelf doen. Drie prijsopgave vragen bij verschillende garages. (geen dealer of Kwikfit). Zelf doen? Heb je een brug/ruimte ter beschikking en alle gereedschap? Olie vervangen op de stoep met een wielkrikje is wel erg 1980, verboden en gevaarlijk als je geen extra veiligheidsmaatregelen neemt. VCDS uitleesapparatuur en kennis daarvan? Grote of kleine beurt? Alle filters ook? Bougies? Remmen check en indien nodig kan je die zelf vervangen? Auto rijden kost geld en onderhoud door een vakman valt daar ook onder. Hou je ons op de hoogte?
Wat voor speciaal gereedschap. Bodemplaat haal je los met een schroevendraaier, een rateltje en oliefiltersleutel voor de plug en filter en resetten kan ook via de bcm. Veiligheid staat idd voorop, maar je bent zeker geen hefbrug nodig. En ja, als je het niet kan of de kennis niet hebt of wil opdoen zou ik er niet aan beginnen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Klopt, bij Weena trouwens ook wegblijven, maar het is net wat de ts zelf kan en wil doen. Ikzelf heb me een electrische olie pomp gekocht 10 euro bij de lidl. Moet hem nog uitproberen bij de volgende beurt.

Misschien is het wat voor jullie/ts?
 

Bijlagen

  • E4A5FEC2-04E2-4CFA-927B-ACAA3C9B9F2A.jpeg
    E4A5FEC2-04E2-4CFA-927B-ACAA3C9B9F2A.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 15
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Klopt, bij Weena trouwens ook wegblijven, maar het is net wat de ts zelf kan en wil doen. Ikzelf heb me een electrische olie pomp gekocht 10 euro bij de lidl. Moet hem nog uitproberen bij de volgende beurt.

Misschien is het wat voor jullie/ts?
Zou ik nooit gebruiken zo'n pomp. Je krijgt alle olie er niet goed uit en juist onderin blijft de meeste drap liggen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!