Gloeispiraal en motorstoring/geen vermogen/uitgelezen

Hoi allen,

Ik heb sinds gisteren geen vermogen meer.. gloeilampje en motorstoring branden. Heb de auto uitgelezen en krijg de volgende foutcodes. Degene die de auto heeft uitgelezen voor me zei dat het hoogstwaarschijnlijk een van de sensoren is.. maar hoezo dan het gloeilampje?

Dit zijn de foutcodes:
p00af00
p00af
p023800
p256300
p242c00

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
hey
De Gene is??
De dealer of een vriendje van je?
Ga naar een goede garage of de dealer die kunnen je goed helpen en adviseren wat er aan de hand is met je auto.
Op internet kan je vinden wat de fout codes zijn.
succes!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 

Even googlen. Als ik mag gokken is het de temperatuursensor uitlaatgas bank 1 sensor 3 en zijn de rest allemaal resultaten van het foute signaal van de temperatuursensor. Maar dat is echt een gok. Alle foutcodes komen wel vanuit het uitlaatgassysteem.

Weet je zelf niet hoe je dit op kan lossen/moet vervangen, kun je het beste met deze bevindingen langs een garage.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
De monteur die al meer dan 100.000km mijn polo onderhoudt. Allround Venlo

Oke, dus al 100.000km onderhoud deze de auto. Maar nu er problemen zijn vertrouw je hem niet.

Maar terug komende op je probleem.
Hierboven lees je de fout codes dit geeft je een richting.
Het gene wat je nu moet doen is de juiste richting kiezen.
Domweg gelijk dingen vervangen is zonde van het geld, dit word naar mij inzien veelste snel gedaan zonder normaal storings zoeken.
Zoals ik het begrijp heb je er zelf “geen verstand” van dus aan de gang met een uitlees programma en meetwaardes/parameters uitlezen zit er niet in.

Zelf zou ik alle storingen wissen en kijken welke er als eerste terug komt(en daar dan mee verder gaan)

Ik gok dat de storing van de laaddruk de sensor op het inlaatspruitstuk is.
En eventueel een temperatuur sensor in de uitlaat(de andere storing)
 
Oke, dus al 100.000km onderhoud deze de auto. Maar nu er problemen zijn vertrouw je hem niet.

Maar terug komende op je probleem.
Hierboven lees je de fout codes dit geeft je een richting.
Het gene wat je nu moet doen is de juiste richting kiezen.
Domweg gelijk dingen vervangen is zonde van het geld, dit word naar mij inzien veelste snel gedaan zonder normaal storings zoeken.
Zoals ik het begrijp heb je er zelf “geen verstand” van dus aan de gang met een uitlees programma en meetwaardes/parameters uitlezen zit er niet in.

Zelf zou ik alle storingen wissen en kijken welke er als eerste terug komt(en daar dan mee verder gaan)

Ik gok dat de storing van de laaddruk de sensor op het inlaatspruitstuk is.
En eventueel een temperatuur sensor in de uitlaat(de andere storing)
Jawel hoor zeker vertrouwen in de monteur. Alleen heeft pas volgende week dinsdag tijd en dacht even kennis op vragen bij anderen.

Ik zal morgen een andere garage opzoeken. De monteur vandaag noemde de slangen bij de turbo en map sensor/inlaatdruk maar kon ook iets anders zijn. Daarvoor moet ik m dus dinsdag brengen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Vandaag de map sensor vervangen maar gloeilampje blijft knipperen. Alle codes gewist en enige die elke keer terugkomt is P0025..
 

Bijlagen

  • 20200104_172902.jpg
    20200104_172902.jpg
    22.4 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!