Gevraagd: Tips over Apple Carplay multimediasysteem & laten inbouwen

Beste leden,

Al een tijdje ben ik voor mijn 2016 VW Polo 1.2 op zoek naar een multimediasysteem dat Apple Carplay ondersteunt. Hierbij hoop ik op jullie advies.

Voor mij zijn het belangrijkste: Uiterlijk en ondersteuning van Apple Carplay. Ik luister zelden naar de radio en kan zo snel ook niet iets anders bedenken wat ik zou willen. Idealiter dus een systeem dat beiden heeft en zo goedkoop mogelijk is (we zijn immers Nederlands, toch?)

- Ken je een goed multimediasysteem of -merk dat aan bovenstaande voldoet en waarom zou je deze adviseren?
- Waar moet ik vooral op letten bij de keuze?
- Wat zijn de gemiddelde kosten van het laten inbouwen van zo'n nieuw systeem? Tips? Valkuilen?

Alle info is welkom! Ik weet eigenlijk erg weinig over mijn auto en leer graag :)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Ik heb zelf een RCD330 gekocht. Ondersteund Apple Carplay en Android Auto (gebruik beide ivm Iphone voor werk) en werkt echt heerlijk!
Onlangs ook een achteruitrijcamera geïnstalleerd wat ook prima op de RCD330 werkt. Door de radio ziet de auto er meteen wat moderner uit!
Ik was volgens mij €250,- kwijt.

Foto van google geplukt:
1612199283479.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Ik heb zelf een RCD330 gekocht. Ondersteund Apple Carplay en Android Auto (gebruik beide ivm Iphone voor werk) en werkt echt heerlijk!
Onlangs ook een achteruitrijcamera geïnstalleerd wat ook prima op de RCD330 werkt. Door de radio ziet de auto er meteen wat moderner uit!
Ik was volgens mij €250,- kwijt.

Foto van google geplukt:
b1612199283479.png

Bedankt voor je reactie! Dat de auto er daardoor ook moderner uitziet van binnen is zeker een goed punt.
Is de prijs die je noemt enkel het systeem of heb je hem daarvoor ook laten installeren?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Enkel het systeem. Installeren is echt een fluitje van een cent! Meestal 4 schroeven en misschien 3 stekkers. Wat voor radio heb je nu?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Enkel het systeem. Installeren is echt een fluitje van een cent! Meestal 4 schroeven en misschien 3 stekkers. Wat voor radio heb je nu?
Dacht ik al een beetje, toch even checken. Op zich een prima prijs.
Ik begreep van een vriend dat hij het zelf had gedaan en nu nogal issues heeft met de elektra; auto start niet meer goed of iets dergelijks. Zoiets wil ik absoluut voorkomen. Ik ben absoluut niet technisch onderlegd maar heb wel mensen in m'n omgeving, dus als het echt zo simpel is dan zeker het proberen waard.

Geen idee wat ik nu heb om eerlijk te zijn. Als het goed is het fabriekssysteem. Hopelijk wordt je wijzer uit onderstaande foto. Enig idee hoe ik kan checken of een multimediasysteem compatible is met mijn auto? Elk systeem ziet er anders uit met meer/minder knoppen aan de zijkanten...
 

Bijlagen

  • IMG_3858.jpg
    IMG_3858.jpg
    388.4 KB · Weergaven: 60
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
@dov verkoopt en installeert de rcd330. Hij deed dit 2 jaar terug nog voor €250,- all-in.
Als hij de mention ziet ben ik zeker benieuwd of dat nog steeds het geval is :)

Wel jammer trouwens dat met dit type systeem de optie 'Car' vervalt en je dus niet meer bij alle informatie kunt die achter deze knop zit (verbruik, BlueMotion, aantal rest. km, etc.)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Beste leden,

ik heb zelf een multimediasysteem met de mogelijkheid voor de functie mirrorlink, echter heb ik zelf een iphone en ben ik dus opzoek naar een originele alternatief om apple carplay toe te voegen. Nou ben ik al een paar dagen het web aan het afstruinen en heb ik begrepen dat mijn module (3Q0035819) vervangen moet worden Wie kan mij in de juiste richting helpen waar ik dit kan verkrijgen en wat het kostenplaatje hier voor gaat zijn. Het betreft een polo uit eind 2014 1.2tsi 110 Pk 6 baks
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 110 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!