Geratel Audi A3 Sportback

Thomaskol

Bekend lid
Hallo allemaal, ik ben terug van weggeweest!
Graag leg ik even wat aan jullie voor.
Mijn Audi A3 Sportback met een 1.0 TFSI motor, 110pk, heeft op dit moment 124k gelopen. Als de auto met een warme motor stationair draait of als ik stil sta bij het stoplicht merk ik dat de auto erg trilt en dat ik een ratel hoor komen vanuit de motorruimte. Als ik de koppeling op laat komen en weer in trap is het even weg, maar daarna begint het weer. Ik heb al geprobeerd om te kijken of het lag aan de airco/climate control (multiriem etc) en ben er achter dat dit het niet is. De garage heeft de auto al uitgelezen en ziet niets geks. De cilinders lopen allemaal mooi gelijk. De auto vertoond verder geen andere problemen en ik zie geen motorstoringslampjes. De garage heeft het ook gehoord en zij weten niet wat het is. De A3 gaat binnenkort weer terug om verder onderzoek te doen.

Mijn vraag aan jullie is of dit iemand bekend voor komt en wat het eventueel kan zijn. Het zou kunnen dat dit bij de motor hoort, maar ik vind het best irritant en geen gehoor. Mijn Polo uit 2017 had dezelfde motor (wellicht iets anders) en die was zelfs stiller dan dit.

Hier een link naar een filmpje waar het getril en geratel duidelijk te horen is:

Ik ben benieuwd naar wat jullie denken!

Grts, Thomas

Bijlagen

• IMG_5992.webp
    IMG_5992.webp
    739.6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_6002.webp
    IMG_6002.webp
    902.8 KB · Weergaven: 9
Audi  A3 Sportback, 2020 | Golf 3, 1994 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!