Gekraak en gerammel

Beste polo liefhebbers.

Een tijd geleden heb ik hier een topic gestart over het feit dat ik last heb van gekraak op het moment dat ik over drempels rij.

Men adviseerde om de draagarmrubbers te vervangen.
Dit heb ik vervolgens gedaan maar mij auto is geen haar veranderd en kraakt nog steeds bij het nemen van de drempels.

Nu hoor ik ook iets rammelen bij de rechtervoorwiel, zou dit dan toch de stabilisatorstang wezen?

Ik hoop echt dat jullie mij een oplossing kunnen geven want dat gekraak is vreselijk irritant. Het verdwijnt overigens wel met warm weer en als je het inspuit met olie.

Ik hoor graag van jullie

Groet polo liefhebber
 
Kun je gekraak en gerammel misschien iets specifieker maken?

Je hebt gerammel bij het rechter voorwiel, heb je het wiel er al eens afgehaald om te kijken of er iets los zit?

Als het gerammel achter het dashboard kastje lijkt te zitten kun je eens je brandstof leiding verleggen.
Als je de motorkap opent zie je 2 horzontale leidingen daar lopen, als je er voor staat links achterin. Zwart, ca 1 cm doorsnee en zitten geklikt in een houder.

Kun je eens vertellen hoeveel je auto ongeveer gelopen heeft en wat voor blok erin zit?

Gerammel en gekraak kan echt van alles zijn. Van een losse uitlaat tot een versleten demper of een stoel die niet vast zit tot een los stukje metaal.

Zelf had ik een tik links achterin zitten, dit was waarschijnlijk een schokdemper of een toplager die na 100.000 km op was.
 
Beste eddyfr,

Dank voor je reactie.

Het gekraak komt van de voorkant bij de wielen vandaan en dat hoor ik alleen bij het nemen van drempels.

Het gerammel komt bij de rechtervoorwiel vandaan en dat hoor ik alleen als ik ongeveer 10 a 20 km per uur rij en op een weg dat van tegels is gemaakt en niet van asfalt.
Als ik harder ga dan hoor ik het niet meer wegens de lawaai van de snelheid.

Ik heb een polo uit 2006, 1.4 benzine en 114.000 km op de teller.

Groet
 
Ik heb rond die km stand ook de stabi koppelstangen vervangen bij de ibiza (6L zelfde onderstel). Waren redelijk gaar mja krijgt dan ook serieus wat te verwerken.
Destijds ook een dikke stabistang van kw gemonteerd met nieuwe rubbers + draagarmrubbers van de cupra d.

Voor de rest kan wat Michel zegt ook nog allemaal enkel die brandstofleiding is volgens mij een polo 6r kwaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had bij mijn 9n laatst hetzelfde probleempje, echt irritant. Bij mij waren het de koppelstangen. Deze vervangen en alles was verholpen. De speling hierin zag ik op het blote oog ook niet, pas toen ik ze onder de auto vandaan trok zag ik meteen dat deze van binnen helemaal uitgeslagen was. Duur zijn ze ook niet. 24euro per stuk. Dus dat is te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!