Geen enkele auto kan vanaf 2024 de maximumsnelheid overtreden

Ik lees:

vanaf volgend jaar automatische snelheidsaanpassing in nieuwe auto’s​

Dat dat toch over nieuwe auto's, of ben ik de enige die dat lees...
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Nou, succes daar mee. Zou niet weten hoe ze dat willen aanpakken.
Is niet super moeilijk, betrouwbaarheid is een ander ding, maar een kastje met GPS erin en dan iets dat de motor smoort of begrenst, dan heb je al een begin. Vroeger had je voor je brommer ook begrenzer om de heren van de politie met de rollerbank voor de gek te houden.

Sterker nog, de grand scenic van me vrouw heeft een knop voor de cruise control, daarmee kan ze hem instellen voor cruise snelheid of maximum snelheid, dus dat is er al.
 
Is niet super moeilijk, betrouwbaarheid is een ander ding, maar een kastje met GPS erin en dan iets dat de motor smoort of begrenst, dan heb je al een begin. Vroeger had je voor je brommer ook begrenzer om de heren van de politie met de rollerbank voor de gek te houden.

Sterker nog, de grand scenic van me vrouw heeft een knop voor de cruise control, daarmee kan ze hem instellen voor cruise snelheid of maximum snelheid, dus dat is er al.
Hoe wil je dit klaarstomen in een oude Golf 3 met mechanisch gaspedaal en 1001 doorgeknaagde kabeltjes? Ohja, en zonder dat deze auto nog meer rotzooi gaat uitbraken?

Of neem als voorbeeld een oude Kevert? Hoe begrens je een contactpunt ontsteking zonder dat de auto meer gaat uitbraken/verbruiken?

Ik zie t nog niet zo heel snel gebeuren dat de oude auto's ook voorzien moeten worden van dit systeem. sowieso denk ik dat het nog heel wat protest zal opleveren uit de auto wereld...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het protest sluit ik me zeker bij aan en tuurlijk heb ik niet voor elke auto een oplossing, maar wilde alleen aangeven dat het gros van de auto's wel kan worden uitgerust met zoiets. Blijft sowieso een prijskwestie ook, hoeveel wil je investeren om een auto te begrenzen. In jou voorbeeld van een golf 3 zou je de halve auto moeten ombouwen, buiten de bekabelingsproblemen om, hoeveel gaat dat wel niet kosten. Ik ben wel benieuwd hoe ze het willen ontwikkelen, daarin ligt wel me interesse.

We houden het in de gaten
 
Het protest sluit ik me zeker bij aan en tuurlijk heb ik niet voor elke auto een oplossing, maar wilde alleen aangeven dat het gros van de auto's wel kan worden uitgerust met zoiets. Blijft sowieso een prijskwestie ook, hoeveel wil je investeren om een auto te begrenzen. In jou voorbeeld van een golf 3 zou je de halve auto moeten ombouwen, buiten de bekabelingsproblemen om, hoeveel gaat dat wel niet kosten. Ik ben wel benieuwd hoe ze het willen ontwikkelen, daarin ligt wel me interesse.

We houden het in de gaten
Ik deel dit precies met je hoor! Was geen aanval ;)

Ik houd de ontwikkelingen in de gaten! Het lijkt mij wel idioot dat iedereen straks moet betalen om zon begrenzer in zijn/haar auto moet bouwen! je zal maar ter nauwernood een auto kunnen onderhouden en t kreng wel nodig zijn voor woon/werk verkeer...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het is alleen in nieuwe auto's. Dus voorlopig kan ik gewoon gas blijven geven. Wel iederen rechts houden aub :)
Ik rijd ook altijd volgas in mn aygootje, mag ik dan op links voor jou blijven rijden?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat zou ook een goeie zijn, een systeem dat gaat piepen als je onnodig links blijft plakken
Ik zie een gat in de markt! Ik erger me veel te veel aan die mensen niet zo ver mogelijk rechts gaan rijden omdat ze te lui of te slaperig zijn. De ergste zijn nog als je met lichtsignalen aangeeft dat ze naar rechts moeten op****en je ook nog een middelvinger geven...
 
Dan ben ik vooral heel benieuwd hoe het inhalen straks gaat, rij je achter een zondagsrijder met 100km/u waar je 120 mag en wil je inhalen, dot gas en je auto gaat dan inhouden? Gaat inschattingsfoutjes kosten ben ik bang :rolleyes:
Het systeem zou waarschijnlijk een signaal krijgen via de GPS dat je op 120 km/u stuk zit en je laten optrekken tot die 120
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!