Gedachtenkronkels (Polo >> Golf GTI)

Als trotse eigenaar van een VW Polo 1.2 TSI met 105 pks hoor je misschien niet te denken aan dit soort dingen, maar goed. Je kan je gedachtekronkels niet uitzetten. Mijn Polo is nu 4 jaar oud, en ik heb 'm nu een jaar. Zit nog steeds rond te kijken en telkens kom ik uit bij een Golf GTI. Voor de huidige waarde van mijn Polo kan ik in theorie een Golf GTI uit 2008/2009 kopen. Er is (inmiddels) niets mis met mijn Polo: ketting is vervangen, nieuwe bougies, onderhoud en APK van 't voorjaar gehad - alles onder garantie, heeft me geen cent extra gekost. Toch zullen de meesten van jullie de vraag begrijpen: Is het 't waard om een goede, fijne Polo te vervangen door een 3/4 jaar oudere GTI? Financieel zal 't niet de beste stap zijn, maar een Golf GTI uit 2008 is wellicht toch een "step up" ... ? Zijn er mensen die dit gedaan hebben?

Einde gedachtekronkel.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ervaren Golf GTI uit 2009 Ook een problemen auto, voor de rest wel een mooie dikke golf, Dsg met Plofje uit de uitlaat
Golfjes zijn te duur, en ook de onderdelen..
vele zijn afgetrapt.
En let op mij anti rood, te veel rode stiksels enz..

pak dan de golf gti 2008 limited edition
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ik zit ook nog altijd op internet te kijken voor een golf, ondanks dat ik in een Polo 6R rijd..

Maar net wat @Durban zegt: ze zijn te duur en onderhoud ook..

En het is altijd uitkijken, want ze zijn meestal afgetrapt, zeker als het een leasebak is geweest..


Ik vind het een pracht van een auto die Golf, maar helaas zou ik hem niet kunnen permiteren... Ik zou dan in mijn geval voor de GTD gaan..
 
mwa, je hebt nu een Polo die gewoon goed rijdt en een jonger, zuiniger en goedkoper in onderhoud/belasting/verzekering is dan een Golf 6(?) GTI en minder gevoelig voor diefstal en die ongein.

aan de andere kant, YOLO (voor de christenen YOLT), niet alles hoeft rationeel af te weten te zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Zuinig is de Golf 6 GTI ook niet, van tanken wordt je ook niet vrolijk van, zo on +/- 100, - per week kwijt. Aan de Andere kant rijd het wel errug lekker,
en het voelt goed als een echte auto, vooral met chip tuning op 260 pk echt bijna knallen uit de uitlaat,
bij het flink optrekken met een Big Smile achter het stuur, en een kronkel in me broek .. :innocent:
na een paar dagen zo rijden sta je weer bij de pomp . :(:mad::confused::eek:

Gooi eens een bedrag in de lucht wat je er voor over heb voor een golf gti
Mocht je veel rijden zou ik OOK zeker voor een 6 GTD gaan. me too Wicko71
Of houd de polo gewoon een koop er wat anders bij hier als voorbeeld:

http://link.marktplaats.nl/m943000852
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Van een Polo 6r naar een Golf 5 R32 gegaan. Het enige wat mij tegenvalt is het verbruik. Voor de rest zou ik de auto nooit willen missen! Tenzij ik een Polo GTI op de kop kan tikken.. Haha
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Ik begrijp het, heb nog gekeken naar een R32 met twin turbo van hgp in Duitsland wat een monster zeg, de vraag prijs was een beetje te gek..
Super auto heb je Stefan STB , kijk dan voor een R20 is ook een stuk lichter aan de voorkant, met een upgrade wordt die nog leuker
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Toch zullen de meesten van jullie de vraag begrijpen: Is het 't waard om een goede, fijne Polo te vervangen door een 3/4 jaar oudere GTI? Financieel zal 't niet de beste stap zijn, maar een Golf GTI uit 2008 is wellicht toch een "step up" ... ?
Als het een nette Golf 5 Gti betreft, zeg ik ja. Is het een Golf 6 zeg ik nee. De 5 is qua motor toch echt een stukje beter dan de 6. Een "step up" is het zeker.
Financieel niet verstandig nee (wegenbelasting, verzekering, brandstof!), maar qua fun een heerlijke keuze :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!