Garage koppeling vervangen

hallo goeiemiddag ik ben een eigenaar van een polo 1.4 16v uit 2009.
Ik heb vandaag een aankoopcheck gedaan en wat merkt is dat de koppeling versleten is.nou de garage heeft een offerte voor mij gemaakt om de koppeling inclusief de druklager te vervangen, en dit komt uit op een bedrag van €689.20.
Nou wat mijn vraag is... is dit de duur of juist goedkoop of kan het juist goedkoper. Deze offerte vervalt na 30 dagen. Heeft iemand er verstand van?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Volgensmij is dat geen slechte prijs.
Koppeling vervangen is best wel een tijd rovend werkje daarom loopt het aardig in de papieren.
Ik heb namelijk profile gebeld, en die doen het voor 550 en ook een ander bedrijf die voor450 maar dan heb ik een goedkope koppeling, en ik denk niet dat dat een goed idee is natuurlijk
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Prijs is niet bepaald goedkoop. Is een normale prijs en kan zeker wel goedkoper zonder te bezuinigen op de koppeling. Vind het wel apart dat je koppeling nu al dusdanig versleten is dat hij vervangen moet worden.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Prijs is niet bepaald goedkoop. Is een normale prijs en kan zeker wel goedkoper zonder te bezuinigen op de koppeling. Vind het wel apart dat je koppeling nu al dusdanig versleten is dat hij vervangen moet worden.
ik ben de 3e eigenaar en ik heb hem gekocht bij ongeveer 136000 nu heb ik ongeveer 141000. ik heb een garage gevonden die het doet voor 470 dus ik denk dat dat hem dan wordt.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Belachelijke prijs... koppeling 160 euro..... 500 arbeidsloon... bij mij waren ze er 4u mee bezig. Laat je niet afzetten. Max 200 arbeidsloon mijn koppeling vervangen bij 143k nog niet versleten maar uit voorzorg. Kon het voor lokaal (ua) garage tarief laten monteren nog geen 60 euro
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Belachelijke prijs... koppeling 160 euro..... 500 arbeidsloon... bij mij waren ze er 4u mee bezig. Laat je niet afzetten. Max 200 arbeidsloon mijn koppeling vervangen bij 143k nog niet versleten maar uit voorzorg. Kon het voor lokaal (ua) garage tarief laten monteren nog geen 60 euro
dus denk je dat het goedkoper kan dan 470 euro?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Hallo,

Ik heb ook de koppeling laten vervangen dit jaar (ook een 1.4 16v 85pk). Mijn bak moest eraf dus ook direct de koppeling, het druklager en de drukgroep mee laten nemen. Begreep van de (universeel) garage dat ze een originele koppelingsplaat van Volkswagen plaatsten omdat de juiste niet in de "vrije verkoop" leverbaar is. Schijnbaar is er een verbetering doorgevoerd aan de tangentiaalveren van de koppelingsplaat (veren in rode cirkel).

upload_2018-9-4_21-14-14.png
 
Belachelijke prijs... koppeling 160 euro..... 500 arbeidsloon... bij mij waren ze er 4u mee bezig. Laat je niet afzetten. Max 200 arbeidsloon mijn koppeling vervangen bij 143k nog niet versleten maar uit voorzorg. Kon het voor lokaal (ua) garage tarief laten monteren nog geen 60 euro

Iemand die er dus compleet geen verstand van heeft gaat even zeggen dat het duur is.

Originele koppeling met druklager en drukgroep. En 3/4 uur arbeid
Is niet heel duur in mijn ogen.
Zeker niet als het nog bij een vw dealer is.

Anders lekker naar een kwikfit gaan en lekker goedkoop je koppeling laten vervangen..

Zelf koppeling kopen zou ik nooit doen.
Indien je de verkeerde koop krijg je een hoop gezeur als alles open ligt.

Lekker bij een garage laten doen.
Indien vw betaal je meer maar wel originele onderdelen.

Anders goedkoop bij klein garage bedrijfje en een mindere kwaliteit koppeling ect
 
Excuus voor het stellen van deze vraag, maar wanneer merk je dat de koppeling versleten is? Ik heb nu 150k op de teller staan, getuned door JD bij 12.000 km.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Rijden en heel snel opschakelen naar 5 en dan volgas acceleren, schiet de toerenteller heel hoog in toeren maar ga je niet hard vooruit dan is je koppeling op.

Ik zou zelf ook gewoon voor de vw dealer kiezen.
Gewoon lekker originele koppeling en je weet dat het goed gebeurt.
Wat robin al aangeeft als je zelf de koppeling besteld en mee neemt en hij is niet goed dat krijg je een hoop gezeik omdat alles los lig en de brug dan extra lang bezet is.
En de koppeling is nou niet een onderdeel wat je vaak moet vervangen, waarschijnlijk is dit de 1e en laatste x bij die polo van jou.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Rijden en heel snel opschakelen naar 5 en dan volgas acceleren, schiet de toerenteller heel hoog in toeren maar ga je niet hard vooruit dan is je koppeling op.

Ik zou zelf ook gewoon voor de vw dealer kiezen.
Gewoon lekker originele koppeling en je weet dat het goed gebeurt.
Wat robin al aangeeft als je zelf de koppeling besteld en mee neemt en hij is niet goed dat krijg je een hoop gezeik omdat alles los lig en de brug dan extra lang bezet is.
En de koppeling is nou niet een onderdeel wat je vaak moet vervangen, waarschijnlijk is dit de 1e en laatste x bij die polo van jou.
Top, dan is alles nog in orde, want dit komt wel eens per ongeluk voor. Je merkt dan direct dat je iets te hoog zit ;)

Ik zou eigenlijk wel voor de originele VW garage gaan, indien altijd dealeronderhouden, dan heb je meen ik recht op VW mobiliteitsservice.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Hallo,

Ik heb ook de koppeling laten vervangen dit jaar (ook een 1.4 16v 85pk). Mijn bak moest eraf dus ook direct de koppeling, het druklager en de drukgroep mee laten nemen. Begreep van de (universeel) garage dat ze een originele koppelingsplaat van Volkswagen plaatsten omdat de juiste niet in de "vrije verkoop" leverbaar is. Schijnbaar is er een verbetering doorgevoerd aan de tangentiaalveren van de koppelingsplaat (veren in rode cirkel).

upload_2018-9-4_21-14-14.png
hoeveel was je kwijt inclusief alle kosten?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Iemand die er dus compleet geen verstand van heeft gaat even zeggen dat het duur is.

Originele koppeling met druklager en drukgroep. En 3/4 uur arbeid
Is niet heel duur in mijn ogen.
Zeker niet als het nog bij een vw dealer is.

Anders lekker naar een kwikfit gaan en lekker goedkoop je koppeling laten vervangen..

Zelf koppeling kopen zou ik nooit doen.
Indien je de verkeerde koop krijg je een hoop gezeur als alles open ligt.

Lekker bij een garage laten doen.
Indien vw betaal je meer maar wel originele onderdelen.

Anders goedkoop bij klein garage bedrijfje en een mindere kwaliteit koppeling ect
ik heb het namelijk bij een garage een offerte gevraagt die gespecialiseerd zijn in alle autos, voor 475 euro montage en alles wat erbij hoort. ik zie ook staan dat de koppelingset 130 euro gaat kosten is dit een probleem? en het is van het model LUK
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Luk en sachs zijn de goede merken.
Heb zelf vooral luk gebruikt bij Lupos 3l

500 vind ik oke voor een koppelingswissel. Zolang het maar inclusief geleidebus en druklager is

En als ik de garage was zou ik nooit zelf mee gebrachte onderdelen monteren. Want wie krijgt de schuld als het onderdeel na 5km stuk blijkt te zijn, exact de monteur.

En als het nog goedkoper moet, lekker naar beun de haas in een gagare box op zondag avond. Geen garantie. En hopen dat alles weer zit waar het moet zitten.

Weet je, auto rijden kost geld. En onderhoud ook. En goed onderhoud kost meer.
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin en Pigeon
Iemand die er dus compleet geen verstand van heeft gaat even zeggen dat het duur is.

Originele koppeling met druklager en drukgroep. En 3/4 uur arbeid
Is niet heel duur in mijn ogen.
Zeker niet als het nog bij een vw dealer is.

Anders lekker naar een kwikfit gaan en lekker goedkoop je koppeling laten vervangen..

Zelf koppeling kopen zou ik nooit doen.
Indien je de verkeerde koop krijg je een hoop gezeur als alles open ligt.

Lekker bij een garage laten doen.
Indien vw betaal je meer maar wel originele onderdelen.

Anders goedkoop bij klein garage bedrijfje en een mindere kwaliteit koppeling ect
Waar haal jij vandaan dat ik geen verstand heb van dit onderwerp? Waarschuw hem dat hij niet genaaid word. Wie in nederland meer als 40 euro per uur betaald. Vind ik dat ie word opgelicht.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!