Front Assist sensor stopt met werken bij zware regenval...

Ik heb er geen koeienvanger er opgezet maar een OEM onderdeel wat geschikt is voor mijn auto volgens hun systeem, en door de VW dealer ook aan mij is verkocht.

Ik ben al laatst in gelijk gesteld door PON Nederland voor mijn achteruitrijcamera omdat ik daar het embleem had vervangen voor een OEM, alles valt gewoon onder de fabrieksgarantie.
Als je andere velgen onder je auto laat plaatsen die niet OEM zijn dan kan ik het wel voorstellen dat ze moeilijk doen.
Dan begrijp ik niet waarom je er al vanuit gaat dat ze nee gaan zeggen?
 
Ik heb er geen koeienvanger er opgezet maar een OEM onderdeel wat geschikt is voor mijn auto volgens hun systeem, en door de VW dealer ook aan mij is verkocht.

Ik ben al laatst in gelijk gesteld door PON Nederland voor mijn achteruitrijcamera omdat ik daar het embleem had vervangen voor een OEM, alles valt gewoon onder de fabrieksgarantie.
Als je andere velgen onder je auto laat plaatsen die niet OEM zijn dan kan ik het wel voorstellen dat ze moeilijk doen.
eerst zeg je dat ze moeilijk gaan doen en nu zeg je dat ze je al een keer gelijk hebben gegeven.... wij zijn PON niet dus klop aan bij ze en zie wat voor antwoord je krijgt.

met de sneeuw en hagel zag ik best wat auto's waarvan kenteken en logo volledig dicht waren gesneeuwd / hagelt. dan stopt je sensor gewoon die krijgt 1 of ander vertekend beeld en zegt dit klopt niet. 100% logisch ook
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Afgelopen dagen 2x gehad dat de Front sensor uitviel vanwege de hevige hagel/sneeuwval.. Jullie ook? Ik heb wel het oude front logo vervangen voor het nieuwe.

Hier ook. Het sneeuw en ijs hoopt zich op op het logo (waar de radar inzit) en vriest vast. Dan schakelt ie zichzelf uit. Je wilt natuurlijk niet dat ie de sneeuw op de sensor herkend als een object dat te dichtbij is ;) Vrijwel elke rit deze dagen met die sneeuw/hagelbuien dat ie steeds uitvalt. Bij regenval nooit gehad.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Vaker met zware regen doet die niks, uit het niets dan weer wel.

wat veel erger is, dat ik in een straat rij, waar je 30 mag en aan links en rechterkant van die perkjes zijn met een boom zegmaar, zodat je moet zigzagen,kent vast iedereen.
Ik dus link zo iets heb en er rechts gewoon rustig langs wil rijden en dan 2m ervoor de assist ingrijpt en alle remmen dicht gooit en een auto achter me ook een noodstop moet maken.. iemand hier ook ervaring mee?
Kan je garanderen dat dit systeem in een vw nog vrij goed werkt. Ik heb in een Suzuki gereden met ACC; werkte niet bij snelheden beneden 40km/u (dus niet in de file), greep regelmatig in indien je te snel een scherpe bocht nam met vangrails, “zigzag toestanden“ waren al helemaal niet te doen en bovendien schakelde hij 2 versnellingen terug op de snelweg indien een tragere voorligger de weg vrijmaakte om dan als een gek terug te accelereren naar de ingestelde snelheid...
 
Volkswagen  Polo R-Line '16  1.2 TSI 
eerst zeg je dat ze moeilijk gaan doen en nu zeg je dat ze je al een keer gelijk hebben gegeven.... wij zijn PON niet dus klop aan bij ze en zie wat voor antwoord je krijgt.

met de sneeuw en hagel zag ik best wat auto's waarvan kenteken en logo volledig dicht waren gesneeuwd / hagelt. dan stopt je sensor gewoon die krijgt 1 of ander vertekend beeld en zegt dit klopt niet. 100% logisch ook
De dealer deed moeilijk waarna ik moeite moest doen om bij Pon aan te kloppen voor een issue met de achteruitrijcamera. Zij gaven mij hierin gelijk. Stel dat ik nu aan zou kloppen om de front assist of ik hier in een nieuwe versie kan krijgen want kennelijk is deze er die mogelijk wel beter werkt in slechte weersomstandigheden, daar ben bang voor dat ze dan weer moeilijk om gaan doen en ik weer naar de importeur moet om mij gelijk weer te gaan halen.. Dat is alleen wat ik aangaf.. meer niet..
Maar zal het eens checken bij de importeur of er een betere versie uit is en of deze onder fabrieksgarantie vervangen kan worden bij mijn dealer.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De dealer deed moeilijk waarna ik moeite moest doen om bij Pon aan te kloppen voor een issue met de achteruitrijcamera. Zij gaven mij hierin gelijk. Stel dat ik nu aan zou kloppen om de front assist of ik hier in een nieuwe versie kan krijgen want kennelijk is deze er die mogelijk wel beter werkt in slechte weersomstandigheden, daar ben bang voor dat ze dan weer moeilijk om gaan doen en ik weer naar de importeur moet om mij gelijk weer te gaan halen.. Dat is alleen wat ik aangaf.. meer niet..
Maar zal het eens checken bij de importeur of er een betere versie uit is en of deze onder fabrieksgarantie vervangen kan worden bij mijn dealer.
je auto is ondertussen al wat ouder natuurlijk zal er een verbeterde versie zijn, maar zo zitten er nog meer onderdelen op je auto die ondertussen verbeterd zijn.
ik denk niet dat ze aan de gang blijven met nieuwe spullen monteren maar goed you never know
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
je auto is ondertussen al wat ouder natuurlijk zal er een verbeterde versie zijn, maar zo zitten er nog meer onderdelen op je auto die ondertussen verbeterd zijn.
ik denk niet dat ze aan de gang blijven met nieuwe spullen monteren maar goed you never know
Daar heb je idd een goed punt. Als het kan is het mooi meegenomen en anders jammer.. Blijft een hulpmiddel.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!