Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Foutmelding MIL - Remlichtschakelaar?

Discussie in '(2005-2009) Volkswagen Polo 9N3' gestart door Jordy, 27 okt 2018.

1. Jordy

Jordy New Member

Lid geworden:
    19 aug 2013

25
    0
    1
    #1 Jordy, 27 okt 2018
    Laatst bewerkt: 27 okt 2018
    Hi all,

Sinds kort sprint met regelmaat na het starten van mijn Polo (Diesel, Bluemotion) kort het MIL-lampje knippert aan. Na enkele minuten gaat deze weer uit en lijkt er niets aan de hand, enkel dat de Cruise Control niet meer werkt.

Vandaag toch maar eens met VCDS de auto uitgelezen en gekeken wat er precies uitkwam. Ik zag hierbij twee meldingen:

- 001393: Brake Switch (F) - P0571 - Impausible Signal - Intermittent
    - 000526: Brake Light Switch-F - 011 - Open Circuit

Hierna ben ik eens gaan kijken naar de achterlichten en hierbij zag ik inderdaad dat de twee achterlichten niet werkten, maar het 'derde' achterlicht wel functioneerde.

- Kan ik nu concluderen dat de remlichtschakelaar niet defect is, ondanks dat de meldingen dit aanduiden (aangezien het derde remlicht gewoon functioneert)?
    - Wat zouden eventueel de oorzaken kunnen zijn? Zekering van de lichten heb ik al nagekeken en lijkt in orde. Is het aannemelijk dat toevalligerwijs beide remlichten kapot zijn -> en verschijnt hier dan inderdaad de melding?

EDIT: net nog even in het donker bekeken. De twee remlichten blijven inderdaad uit. Wat mij nu opviel is dat het derde remlicht ook lichtjes brandt als het rempedaal niet wordt ingedrukt; deze lijkt dus altijd te branden en licht alleen sterker op als de voetrem wordt ingetrapt.

Alvast bedankt!

Volkswagen Polo 9n3 1.4TDI

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Robin-1991

Moderator

Lid geworden:
    18 aug 2017

950
    205
    43
    Zijn je lampjes wel goed?.

Anders denk ik ook kapotte schakelaar

Vw Polo 6r 1.2 tsi

4. Activate

Activate Member

Lid geworden:
    11 okt 2018

142
    23
    18
    #3 Activate, 27 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2018
    Had ik dus gisteren ook alleen bij mij ging het gloeispiraaltje ook branden en geen cc meer en af en toe niet gas kunnen geven remlicht lampen branden als een knipperlicht..nu nieuwe schakelaar ingezet, remlichten doen het weer alleen het gloeispiraal lampje brand nog, maar even met VCDS resetten.

De schakelaar zit niet bij je rempedaal maar in een sensor op de Hoofdremcilinder!!

Volkswagen 6R 1.6 TDI Highline maar 138Pk..

5. Jordy

Jordy New Member

Lid geworden:
    19 aug 2013

25
    0
    1
    Ik ga morgen inderdaad eerst eens de lampen vervangen; vreemd dat ze het dan allebei begeven zouden hebben.

@Activate wat bedoel je precies met je laatste comment? De remlichtschakelaar bevindt zich toch bij de pedalen, om precies te zijn boven de koppelingspedaal?

6. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.260
    1.218
    113
    Nee onder je hoodremcilinder

volkswagen polo 6c 1.2 tsi 90 pk

7. Jordy

Jordy New Member

Lid geworden:
    19 aug 2013

25
    0
    1
    Kan iemand mij dan uitleggen wat dit is? Wat ik heb het idee dat dit het onderdeel is dat VCDS aanduidt als boosdoener....?

Bijgevoegde bestanden:

8. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.260
    1.218
    113
    Oops wij hadden het over een 6r en jij een 9n3. Dan zal jij wel gelijk hebben.

volkswagen polo 6c 1.2 tsi 90 pk

9. Activate

Activate Member

Lid geworden:
    11 okt 2018

142
    23
    18
    Idd ik had het over een ^R en niet over een 9n sorry..

Volkswagen 6R 1.6 TDI Highline maar 138Pk..

10. Emiel van Putten

Emiel van Putten Active Member

Lid geworden:
    17 feb 2017

591
    158
    43
    Op je rempendaal remlicht schakelaar..
    Je krijgt hem los door hem een kwartslag te draaien

VW 6C 1.4TDI DSG

11. Jordy

Jordy New Member

Lid geworden:
    19 aug 2013

25
    0
    1
    Uiteindelijk was de boosdoener volgens mij een defect achterlampje waardoor de hele achterlicht unit niet meer functioneerde. Apart.

12. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

177
    32
    28
    Even aanvullend: Indien de remlichtschakelaar kapot is op de 9N-modellen, zal er op je dashboard altijd een EPC lampje aan springen.
    Gelukkig dat het wel opgelost is!

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N 1.4 75PK

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie