Foutmelding MIL - Remlichtschakelaar?

Hi all,

Sinds kort sprint met regelmaat na het starten van mijn Polo (Diesel, Bluemotion) kort het MIL-lampje knippert aan. Na enkele minuten gaat deze weer uit en lijkt er niets aan de hand, enkel dat de Cruise Control niet meer werkt.

Vandaag toch maar eens met VCDS de auto uitgelezen en gekeken wat er precies uitkwam. Ik zag hierbij twee meldingen:

- 001393: Brake Switch (F) - P0571 - Impausible Signal - Intermittent
- 000526: Brake Light Switch-F - 011 - Open Circuit

Hierna ben ik eens gaan kijken naar de achterlichten en hierbij zag ik inderdaad dat de twee achterlichten niet werkten, maar het 'derde' achterlicht wel functioneerde.

- Kan ik nu concluderen dat de remlichtschakelaar niet defect is, ondanks dat de meldingen dit aanduiden (aangezien het derde remlicht gewoon functioneert)?
- Wat zouden eventueel de oorzaken kunnen zijn? Zekering van de lichten heb ik al nagekeken en lijkt in orde. Is het aannemelijk dat toevalligerwijs beide remlichten kapot zijn -> en verschijnt hier dan inderdaad de melding?

EDIT: net nog even in het donker bekeken. De twee remlichten blijven inderdaad uit. Wat mij nu opviel is dat het derde remlicht ook lichtjes brandt als het rempedaal niet wordt ingedrukt; deze lijkt dus altijd te branden en licht alleen sterker op als de voetrem wordt ingetrapt.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Had ik dus gisteren ook alleen bij mij ging het gloeispiraaltje ook branden en geen cc meer en af en toe niet gas kunnen geven remlicht lampen branden als een knipperlicht..nu nieuwe schakelaar ingezet, remlichten doen het weer alleen het gloeispiraal lampje brand nog, maar even met VCDS resetten.

De schakelaar zit niet bij je rempedaal maar in een sensor op de Hoofdremcilinder!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  6R  1.6 TDI Highline maar 138Pk.. 
Ik ga morgen inderdaad eerst eens de lampen vervangen; vreemd dat ze het dan allebei begeven zouden hebben.

@Activate wat bedoel je precies met je laatste comment? De remlichtschakelaar bevindt zich toch bij de pedalen, om precies te zijn boven de koppelingspedaal?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Kan iemand mij dan uitleggen wat dit is? Wat ik heb het idee dat dit het onderdeel is dat VCDS aanduidt als boosdoener....?
 

Bijlagen

  • remlichtschakelaar.jpg
    remlichtschakelaar.jpg
    3.8 KB · Weergaven: 17
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Even aanvullend: Indien de remlichtschakelaar kapot is op de 9N-modellen, zal er op je dashboard altijd een EPC lampje aan springen.
Gelukkig dat het wel opgelost is!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!