Foutcode P0299 Polo 1.4 TDI 2014 6R

Beste leden,

Heeft iemand ervaring met fout code P0299?

Ik zit hier al een ruim een jaar mee. Zeker 5 verschilende garages geweest maar kom er niet vanaf.

Turbodruk doos vervangen. LM sensor vervangen. Turbo slang laten nakijken die is ook niet lek.

Sympthomes zijn dat auto naar noodloop springt en geen vermogen meer heeft.
Het vreemde is wel dat ik laatst ermee naar duitsland ben gereden en naar een uurtje rijden in Duitsland was de probleem verdwenen door de hoge toeren en reed auto weer zoals voorheen.

Weet iemand waar het wel aan zou kunnen liggen?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TDI bluemotion 
al een jaar?!
Ben je al bij je vw dealer geweest?
Daar weten ze er wel raad mee!

Yes ben ik ook geweest. Die geven aan na 2 uur diagnose eerst turbo te vervangen voor €3200 en mocht het daar niet mee zijn verholpen dat ze dan verder moeten kijken. En niet met zekerheid kunnen vertellen of het aan de turbo ligt.

Dus heb dat maar niet gedaan.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TDI bluemotion 
Als je elkekeer een andere garage er na laat kijken snap ik dat ze niet verder komen.
Als het zo een hardnekkige storing is moet er gezocht worden..
Helaas kan dit duur worden.

Maar:
Ik zou toch extra goed naar de turboslangen kijken, al heeft deze maar een klein scheurtje kan het al storing geven

Jaa maar dat komt om dat de garages het opgeven naar het nalopen van turbo slang , turbo en EGR. Omdat ze daar niks in zien. Eerlijk gezegd maakt het ook niet in de kosten want wil het wel geregeld hebben.

Ik zal de turbo slang voor de zekerheid wel laten vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TDI bluemotion 
Ik zou deze link is bekijken:


Dit gaat over jouw storingscode.

Te lage druk.. of je heb ergens een lek in het inlaat gedeelte.
Dit is heel goed op te zoeken dmv een rookgastester op het systeem aan te sluiten.(niet iedereen heeft die vooral universele garages vaak niet)
Of je turbo levert te weinig druk.
Je zou toch ooit moeten beginnen met dingen uitsluiten, anders lost het zich nooit op, tenzij het echt kapot gaat en permanent word
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!