Fout code P0299 Low Turbo Boost

Jay511

Bekend lid
1,998
1,190
133
Hallo allen,

Helaas kreeg ik onderweg een motormanagement lampje. Toevallig had een vriend van mij een Torque app (oid) en een stekker, dus die heeft het uitgelezen en toen gewist.

Foutcode P0299 Low Turbo Boost

Nu kwam de storing terug na een par uur. Wat is dit voor storing, wat kan het zijn en kan ik hiermee nog een paar dagen rijden tot ik tijd heb om naar de garage te gaan, of kan ik hem beter laten staan? Sowieso moet ik straks 40 minuten naar huis rijden.. Oranje betekent waarschuwing, rood is direct stopzetten dusja.. ;)

Iemand tips of ideeën wat het kan zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Zeg je net zelf.
Oranje is gewoon rijden.
Wat je gaat merken staat bij gerrit speek uitgebreid omschreven.
Vermoedelijk zo nu en dan vermindert vermogen.

uiteraard goede diagnose gaan stellen en niet blind onderdelen gaan bestellen.
Maar die slang na je turbo komt vaker voor.
Kost geen 100eu.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Zeg je net zelf.
Oranje is gewoon rijden.
Wat je gaat merken staat bij gerrit speek uitgebreid omschreven.
Vermoedelijk zo nu en dan vermindert vermogen.

uiteraard goede diagnose gaan stellen en niet blind onderdelen gaan bestellen.
Maar die slang na je turbo komt vaker voor.
Kost geen 100eu.
Bekend probleem dus. Hopen dat dat het is. Ik merk geen verschil in vermogen, en heb vandaag bijna 2,5-3 uur in de auto gezeten. Ik laat er deze week naar kijken..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb dezelfde foutcode bij mij is er veel minder gasresponse en boven de 80 in zijn 5 schiet hij in de noodloop en het gloeispiraaltje gaat knipperen. Was het uiteindelijk de slang na de turbo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Ah, excuses. Ik ben naar de VW geweest (maatje van mij werkt daar) en na een diagnose, uitlezen etc was het probeem het carterventklepje. Een klein zwart dingetje. Is een nieuwe op gegaan enneh, niks meer aan de hand.

De laatste keer dat ik hierna wat had met lampjes/storingen e.d. was in een post hierna, maar heb ik er niks meer aan gedaan en gingen de storingen weg bij aan-en uitzetten van de auto. Geen idee dus. Nogsteeds niet uitgelezen maar is ruim een maand geleden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Welkom terug beste lezers,

Storing is terug, was dus niet het carterventklepje. Vriend bij de VW zegt dat de versteller defect kan zijn. Iemand een idee/ervaring met de code P0299 Low Turbo Boost?

Hij zei kans dat de hele turbo moet, maar hij doet niets anders dan normaal...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Nadere info: auto voelt hetzelfde, geen vermogensverlies, trillingen of geluiden o.i.d. echt alleen dat “enge” motorlampje Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
ik zou als ik jou was eerst het lijstje doorlopen wat @DeeOow gestuurd heeft via de link naar Gerrit spreek. even snel gekeken maar er staan een aantal dingen tussen die je zelf gemakkelijk kunt checken!
Las in de vluchtigheid ook iets over de verstelling van de turboschoepen, deze willen wel eens vast gaan zitten, dit is gemakkelijk te checken:29675
het rood omcirkelde deel verzorgt die verstelling (correct me if Im wrong) als de auto op contact gezet word zal deze zeer waarschijnlijk even bewegen, anders zal de verstelling wel zn werk gaan doen als er flink gas gegeven word in zn vrij. (had ooit een lupo 3L waarvan die turboschoepen vast zaten, steeds noodloop en overboost storing).
De N75 klep wil, als deze kapot gaat, wel eens gaan tikken. dit is gemakkelijk te horen en anders wel te voelen als je de vinger op dit ventiel legt.

Succes met je zoektocht!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kan geen edit doen op Mn telefoon schijnbaar.
Maar deze actuator bediend een klep welke uitlaatgas langs het compressorwiel laat stromen i.p.v. door de compressor (turbo).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
ik zou als ik jou was eerst het lijstje doorlopen wat @DeeOow gestuurd heeft via de link naar Gerrit spreek. even snel gekeken maar er staan een aantal dingen tussen die je zelf gemakkelijk kunt checken!
Las in de vluchtigheid ook iets over de verstelling van de turboschoepen, deze willen wel eens vast gaan zitten, dit is gemakkelijk te checken:29675
het rood omcirkelde deel verzorgt die verstelling (correct me if Im wrong) als de auto op contact gezet word zal deze zeer waarschijnlijk even bewegen, anders zal de verstelling wel zn werk gaan doen als er flink gas gegeven word in zn vrij. (had ooit een lupo 3L waarvan die turboschoepen vast zaten, steeds noodloop en overboost storing).
De N75 klep wil, als deze kapot gaat, wel eens gaan tikken. dit is gemakkelijk te horen en anders wel te voelen als je de vinger op dit ventiel legt.

Succes met je zoektocht!
Ik ga er vanavond even naar kijken! Versteller kan ik niet zelf checken volgens mij.. in ieder geval bedankt! Hoop dat ik ‘t zelf kan vinden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
@guus6r doet bijna hetzelfde. deze kan ook vast gaan zitten. hier werd naar verwezen door Gerrit Spreek.

@Jay511 iemand met een VAGcom kan dit, volgens mij, wel aanspreken. anders: losdraaien en kijken of het mechanisch nog beweegt op de turbo...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@guus6r doet bijna hetzelfde. deze kan ook vast gaan zitten. hier werd naar verwezen door Gerrit Spreek.

@Jay511 iemand met een VAGcom kan dit, volgens mij, wel aanspreken. anders: losdraaien en kijken of het mechanisch nog beweegt op de turbo...
Kijken of ik erbij kom met mijn geweldige technische kennis!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
@guus6r doet bijna hetzelfde. deze kan ook vast gaan zitten. hier werd naar verwezen door Gerrit Spreek.

@Jay511 iemand met een VAGcom kan dit, volgens mij, wel aanspreken. anders: losdraaien en kijken of het mechanisch nog beweegt op de turbo...
Ik heb zelf niks geks kunnnen horen/vinden gisteren. Binnenkort maar even langs de VW (maat van mij).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Hoe kom je het makkelijkst bij die slang. Bij het met de hand voelen voelt het niet alsof er een scheur in zit m. Bij het los halen van de slangen bij de intercooler komt er wel wat olie uit
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
Auto is even geleden nagekeken. Ik heb hem naar de VW gebracht voor de storing. Blijkbaar meerdere sporadische storingen. Uiteindelijk, na hem een dag kwijt te zijn geweest, was een update aan het motorregelapparaat de oplossing. Zij hebben alle storingen gewist, en tot nu toe (2 maanden geleden) niks meer aan het handje.
Wel 264€ lichter maar dan is het wel weg en rij ik met een veilig gevoel verder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!