Flipperen

Tuurlijk is dat ook goed ;) Ik rijd eigenlijk nooit (meer) in S omdat mijn DSG zodanig is aangepast dat hij het altijd perfect doet in D (schakelmomenten zijn daar wat verlegd naar iets meer toeren), waardoor er geen behoefte bestaat hem in S te zetten. Normaal (zonder DSG aanpassing) wordt in S idd onnodig lang doorgetrokken.
Klinkt als een goede verbetering! Bij mij betreft het een lease auto dus ik weet niet of het verstandig is om de DSG aan te laten passen...
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Versnelling terug, eigenlijk niet. Zelfs in eco schakelt de bak heel snel terug als je het gas goed intrapte. Maar na even vlot optrekken, flipper ik snel weer naar 7 omdat ie anders (althans voor mijn gevoel) secondenlang in hoge toeren blijft hangen en dat klinkt nou niet echt super mooi in de oren of zo. Net alsof je vol gas heeft in z’n neutraal.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Liever een handbak (rij met de hobbyauto nooit in files), echter voor mij geen reden om van een GTI af te zien. Gelukkig zijn er flippers want de schakelmomenten in D (te snel op) en S (te langzaam op) blijven beroerd. Bij rijden meteen in manual, de S alleen met warme motor in bebouwde kom (drempeltjes, verkeerslichten, rotondes) want anders flipper ik wel eens mis omdat die dingen aan het stuur vastzitten :blush:

Is verder prima mee te leven, alleen mis ik het kunnen 'overslaan' van versnellingen bij op-/afschakelen met DSG. Het leukste blijft optrekken/inhalen in de 2 of 3. Ik weet het: volkomen zinloos, je schiet er niets mee op, onnodig brandstofverbruik, maar dat is een GTI toch al in NL ;)
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: M.U.Y
Zijn hier mensen op het forum die een AW handgeschakelde GTI hebben? Ze zijn maar heel kort geleverd en ben wel benieuwd naar diens ervaringen. Ik mis het roeren ook soms
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Meestal flipper ik terug omdat ik te lui ben om te gaan remmen. Met een handbak remt hij af op de motor. Met een DSG merk ik dat hij soms bij gas los van D7 naar D gaat (uitrol modus?). Dan flipper ik 1x terug zodat hij naar D7 gaat om op de motor af te remmen.

Voorderest wanneer je gek wil rijden altijd flipperen.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen en M.U.Y
Met een DSG merk ik dat hij soms bij gas los van D7 naar D gaat (uitrol modus?). Dan flipper ik 1x terug zodat hij naar D7 gaat om op de motor af te remmen.
Ik heb nog nooit gezien dat de bak naar alleen D gaat. Is dit iets wat alleen de nieuwe bakken hebben? Ik erger me enorm aan het afremmen op de motor bij terugschakelen omdat je naar voren in je stoel wordt gelanceerd.
Betreft 6C uit 2016 met DSG7
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Ik heb nog nooit gezien dat de bak naar alleen D gaat. Is dit iets wat alleen de nieuwe bakken hebben? Ik erger me enorm aan het afremmen op de motor bij terugschakelen omdat je naar voren in je stoel wordt gelanceerd.
Betreft 6C uit 2016 met DSG7

Dat is vrijloop modus, bij de AW modellen werkt dat alleen maar in eco modus. Dan staat er bij mij E*123456
Ipv D of S met 123456 Je moet er van houden.

Afremmen op de motor is wel wat de auto doet met terugschakelen.
 
Dat is vrijloop modus, bij de AW modellen werkt dat alleen maar in eco modus. Dan staat er bij mij E*123456
Ipv D of S met 123456 Je moet er van houden.

Afremmen op de motor is wel wat de auto doet met terugschakelen.
Ik rij altijd in D modus. Misschien heeft alleen de 1.5 blok deze functie? In S stand doet hij het gelukkig nooit

terugschakelen omdat je naar voren in je stoel wordt gelanceerd.
Dat gebeurd niet bij mijne? Gaat veel smoother dan een handbak die afremt iedergeval
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Ik gebruik het flipperen zelden. Grootste reden daarvoor is toch wel dat de flippers vast zitten aan het stuur en ik altijd in de knoop kom ikdat ik precies wil flipperen in een bocht, en dat gaat zo k*t door dat ze op t stuur zitten. Bij een rechte weg wil ik het nog wel eens gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Bij normaal rijden staat alles in D en bij sportief rijden gebruik ik de flippers. Ik vind het wel een leuke toevoeging aan de rijbeleving en mis het met de hand schakelen daardoor ook niet. De S gebruik ik bijna nooit, omdat deze te laat opschakelt.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!