Flipperen

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
2,368
1,279
132
Vraagje voor de collegae GTI rijders; ik vroeg me af in hoeverre jullie de mogelijkheid benutten om handmatig te schakelen met de flippers. Ik zelf merk dat ik echt zo af en toe eens besef, o ja dat kan ook. Het dan weer eens doe, maar het al snel weer voor gezien houd
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Vraagje voor de collegae GTI rijders; ik vroeg me af in hoeverre jullie de mogelijkheid benutten om handmatig te schakelen met de flippers. Ik zelf merk dat ik echt zo af en toe eens besef, o ja dat kan ook. Het dan weer eens doe, maar het al snel weer voor gezien houd
Heb geen GTI, 1.5 ook goed? Ik gebruik het stiekem best veel, DSG schakelt te laat in Sport. Vind het persoonlijk fijner om wat eerder over te schakelen. Tevens als de motor koud is wil ik het ook wel eens gebruiken. Snel doorschakelen en niet boven de 3k touren komen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Mijn GTI pas afgelopen dinsdag opgehaald en ik moet dus nog helemaal wennen aan deze auto en de DSG. Ik weet al wel dat ik het rijden in de normale stand het meeste gebruik. De flippers heb ik eigenlijk nog maar 2 keer eventjes gebruikt. Misschien dat ik in de toekomst, als ik wat meer aan de auto gewend ben, het flipperen vaker ga doen, maar op dit moment heb ik daar nog niet echt behoefte aan.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Heb geen GTI, 1.5 ook goed? Ik gebruik het stiekem best veel, DSG schakelt te laat in Sport. Vind het persoonlijk fijner om wat eerder over te schakelen. Tevens als de motor koud is wil ik het ook wel eens gebruiken. Snel doorschakelen en niet boven de 3k touren komen.
Tuurlijk is dat ook goed ;) Ik rijd eigenlijk nooit (meer) in S omdat mijn DSG zodanig is aangepast dat hij het altijd perfect doet in D (schakelmomenten zijn daar wat verlegd naar iets meer toeren), waardoor er geen behoefte bestaat hem in S te zetten. Normaal (zonder DSG aanpassing) wordt in S idd onnodig lang doorgetrokken.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Nou, dat rijdt toch wel net een stukkie beter. Op zich vond ik de DSG6 een stuk fijner dan de lichte variant van de DSG7 in mijn vorige auto's. Maar hij mocht nog wel ietsje later opschakelen in D.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Als ik een beetje ga hoeken met de auto gebruik ik best vaak de flippers. Bij normaal gebruik eigenlijk nooit. Behalve als ik in bumper tot bumper verkeer rij en er een gat voor mij komt schakel ik nog wel eens manueel terug zodat ik wat smoother tempo kan maken ipv het gas vol in drukken om terug te schakelen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW en Rosinfield
Doe het zelf amper. Heel occasioneel doe ik het als de auto voor mij vertraagt tot onder de 30 om af te draaien en mijn dsg op dat moment in 4de blijft hangen
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200 pk 
Ja bij hoeken, begrijp ik het wel; net wat langer doortrekken en wat bruter terugschakelen. Maar de behoefte daaraan en gelegenheid er voor doen zich maar zelden voor
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
ik flipper echt wel heel veel eigenlijk, gewoon omdat ik het leuk vind. op juiste toerentallen komen er leuke geluidjes uit met terug schakelen en op schakelen dus iedere dag flipper ik wel even ja!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik flipper nooit.
Wel schakel ik veel tussen d en s. (ff pookie trekken:eek:)
Voor het remmen ff in s voor het geluid.
optrekken doet ie lekkerder in d, gaat ie tenminste niet in extreme toeren.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Wel schakel ik veel tussen d en s. (ff pookie trekken:eek:)
Voor het remmen ff in s voor het geluid.
optrekken doet ie lekkerder in d, gaat ie tenminste niet in extreme toeren.
Ja, dat doe ik ook wel eens, bescheiden pops & bangs, mits je geen OPF hebt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij het terug schakelen heb je geen dsg farts, juist alleen wanneer je m lang laat doorgaan en dan schakelt
ha ha, ja . Vandaar dat ie dat alleen doet wanneer je in S snel afremt. Bv bergaf of vanaf een snelweg afrit
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!