Fakra stekker monteren

Na het (laten) vervangen van een RNS310 (na diefstal) had ik lange tijd geen problemen met radio ontvangst. Sinds kort is de radio ontvangst matig en is volgens de FM monitor van de RNS 310 slechts een antenne ingang actief. Naar nu blijkt maakt de (witte) Fakra connector slecht contact (verbogen) en ontbreekt de behuizing waarmee deze vergrendeld wordt in de RNS310. De coax kabels in het dashboard zijn nogal kort en nieuwe Fakra connectors monteren betekent dat de kabels nog korter worden. Heeft iemand hier ervaring mee of (pers)gereedschap om tegen een vergoeding de connectoren weer goed te monteren? Woonachtig in midden van het land.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Weet iemand waar je een lange dubbele Fakra dakantenne kabel kan bestellen voor een Polo 6r met een Originele Vw RNS radio ?
Zie overal alleen maar lengtes van 30 cm. Weet niet welke lengte ik nodig heb vanaf de dak antenne naar de radio.

En moet de gehele hemelbekleding gedemonteerd worden?

jullie reacties zijn welkom
 
Ik heb voor het vervangen van de antenne alleen de rechter A-stijl losgemaakt en de achterkant van de hemelbekleding (om bij de antenne te kunnen). Stevig draad (ijzerdraad) via de A-stijl, achter de hemelbekleding langs, naar de losgemaakte achterkant priegelen en daar de draden van de antenne aan vast maken. Vervolgens rustig terugtrekken tot je de draden bij je A-stijl hebt. Via daar netjes wegwerken, achter je dashboard langs, richting je radio.

Leek mij toen de makkelijkste oplossing! :relieved:
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: polo2006
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!