Fader discover media

Was best gezellig @iichel maar 't was maar een tijdelijke oplossing.
Denk ook niet dat @Polo 6Ronald 't leuk gaat vinden als ik hem in de kofferbak ga stoppen om 't werkend te houden
Stick Out Tongue

Dat gaat niet passen achterin de Polo @GertJan ..

Nu ben ik ook benieuwd welke ik achterin heb liggen, komt oorspronkelijk uit een golf 6 GTI 2015.. Morgen even op onderzoek uit.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Nee dat is nog niet gebeurd, staat nog steeds op golf GTI instellingen.. Klinkt verder echt super en weet niet of het veel afwijkt tussen Polo en Golf.

Zou het toch een keertje doen. Kan nooit veel kosten bij de dealer, de hele programmeer dongle kost 47 euro en het is letterlijk 5 minuten werk.

Wanneer deze is ingesteld op de juiste auto dan heb je de perfecte instelling voor jouw wagen. Of het in de praktijk veel scheelt met de golf? Geen idee.... Veel schelen de auto's niet uiteraard.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Zou het toch een keertje doen. Kan nooit veel kosten bij de dealer, de hele programmeer dongle kost 47 euro en het is letterlijk 5 minuten werk.

Wanneer deze is ingesteld op de juiste auto dan heb je de perfecte instelling voor jouw wagen. Of het in de praktijk veel scheelt met de golf? Geen idee.... Veel schelen de auto's niet uiteraard.
Liever lui dan moe :)

Heb je toevallig een part number er van?
Voor die paar centen denk ik dat ik er wel een aan wil schaffen.
 
Liever lui dan moe :)

Heb je toevallig een part number er van?
Voor die paar centen denk ik dat ik er wel een aan wil schaffen.

Hieronder de programmeer dongle:
http://jku.com.au/genuine-vw-dongle-for-coding-helix-sound-system-oem-dks051419a.html

Hieronder de link waar je de data voor op het meegeleverde sd kan actualiseren (let op dit moet je doen want standaard staat de data voor de polo 6c nog niet op de meegeleverde kaart). Ook kun je hier de lijst downloaden zodat je weet welk nummertje je moet kiezen met de dongle:
http://www2.volkswagen-zubehoer.de/de/produktwelten/infotainment/soundsystem/allgemeineinfos.html

Kom je er niet uit? Let me know maar de handleiding is vrij duidelijk.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Hieronder de programmeer dongle:
http://jku.com.au/genuine-vw-dongle-for-coding-helix-sound-system-oem-dks051419a.html

Hieronder de link waar je de data voor op het meegeleverde sd kan actualiseren (let op dit moet je doen want standaard staat de data voor de polo 6c nog niet op de meegeleverde kaart). Ook kun je hier de lijst downloaden zodat je weet welk nummertje je moet kiezen met de dongle:
http://www2.volkswagen-zubehoer.de/de/produktwelten/infotainment/soundsystem/allgemeineinfos.html

Kom je er niet uit? Let me know maar de handleiding is vrij duidelijk.
Bij het linkje naar de dongle zie ik toch wel een heel ander prijskaartje :-(
14 dagen huren kost al $ 40,-
 
Laatst bewerkt:
Update: Mail terug gehad dat ze het intern gaan overleggen en nader gaan uitzoeken, ze komen hier zsm op terug.
Update: Wederom een mail van de dealer gehad.

Beste Gert-Jan,


In reactie op je vraag kan ik het volgende toelichten:

De auto is van 6-2014

Soundsysteem: 000051419 is uitgebracht op 9-2013

Soundsysteem: 000051419B is uitgebracht op 9-2015


Kortom: tijdens de aflevering van de auto hebben we het systeem gemonteerd wat op dat moment als enige beschikbaar was voor jouw auto.

Ik heb deze vraag intern nog wel uitgezet of we dit niet anders op kunnen lossen, daar kom ik volgende week bij je op terug.

Met vriendelijke groet,
 
ik heb me wat verdiept in dat soundsystem.
000051419B is het enige geschikte systeem voor de 6C (MIB)
000051419 zonder B werkt prima in de 6R.
het verschil is waarschijnlijk alleen een software/firmware update in de DSP, dat kleine kastje dat je eronder schroeft. misschien willen ze deze voor je wisselen bij de dealer?

misschien, maar een far shot, is de DSP ingesteld op 2 kanalen ipv 4 kanalen. Hoewel dat dan terug zou komen in de balance instelling en niet in de fader
 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
ik heb me wat verdiept in dat soundsystem.
000051419B is het enige geschikte systeem voor de 6C (MIB)
000051419 zonder B werkt prima in de 6R.
het verschil is waarschijnlijk alleen een software/firmware update in de DSP, dat kleine kastje dat je eronder schroeft. misschien willen ze deze voor je wisselen bij de dealer?

misschien, maar een far shot, is de DSP ingesteld op 2 kanalen ipv 4 kanalen. Hoewel dat dan terug zou komen in de balance instelling en niet in de fader
Dat 000051419B de enige juiste is voor de Polo 6C was ondertussen bekend, echter ten tijde van de levering van mijn 6C was deze er nog niet en was er enkel de 000051419.

Ben benieuwd hoe de dealer het gaat oplossen. Afgelopen week gesproken met de directeur van mijn dealer, goed en constructief gesprek dus ja ... d'r is nog hoop Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!