Externe of Oem Software.

Goede avond allemaal :)

Wat zouden jullie doen ik twijfel namelijk een beetje tussen twee dingen. Zoals de titel al vermeld , een externe box of Oem 110pk software? Ik snak nu toch wel naar meer pk'e en Nm's .... Nu al jaa..

Zoals vele al weten heb ik een 1.2 TSI 90pkjes. Maar wil graag met fabrieks garantie houden en geen zeur krijgen mocht ik wat hebben of grote beurt heb ...

Kan twee dingen doen Polo software van 110Pk erop laten zetten bij Vagtechniek voor 150,- dit is oem .

Of externe box kopen bij JD Voor 699,- en kan je zoals ik gelezen hier op t forum plug en playen als je iets hebt .

Er zit nog al prijs verschil in namelijk , Of een forum lid moet een externe box te koop hebben voor leuke prijs ?

Gr Carllllllooo
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Vind het idee van gezeur met garantie altijd een leuk onderwerp. Het is namelijk best simpel, wil je geen risico neem dan idd de oem tuning naar 110pk.

Maakt het je verder niet uit en zo zijn er echt meer die zo denken op het forum neem dan gwn obd tuning. Hoe vaak ik nou al gelezen heb dat mensen van externe kastjes als nog zijn overgestapt omdat zo'n kastje het net niet is. Maar goed das mijn mening xD

Enigszins offtopic, maar ter geruststelling; ik rij nu een half jaar met met een obd gechipte 1.2TSI en heb twee weken terug een indicatiebeurt bij de dealer gehad (30.000km of 2 jaar pf wanneer de auto het eerder aangeeft) en heb daar vroeger of de auto een brandstoftoevoeging mocht omdat ze karig afgesteld bla bla bla. Conclusie heb toen gezegt dat het niet nodig leek aangezien ie gechipt was. Was allemaal geen probleem. Je zult dus alleen wat horen als er echt eens wat zal zijn..
 
Oke , maar als je hem naar Oem 110pk software zet . En ze weten dat het een 1.2 TSI 90pk is omdatie uit 2015 is en toen geen 4 clinder 1.2 110pk verkocht meer werd valt het toch juist op?

Dan kan je toch beter een externe nemen !? Omdat je dan kan in en uit plugen zonder dat ze wat hebben gezien?
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Ik zou ook voor OBD tuning gaan. De Polo is bijna twee jaar oud, waarvan een jaartje getuned en heb er nooit spijt van gehad. Volgende week gaat de auto voor het eerst naar de garage voor een long life beurt. Ik ben benieuwd of de garage hierover "moeilijk" gaat doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Ik zou ook voor OBD tuning gaan. De Polo is bijna twee jaar oud, waarvan een jaartje getuned en heb er nooit spijt van gehad. Volgende week gaat de auto voor het eerst naar de garage voor een long life beurt. Ik ben benieuwd of de garage hierover "moeilijk" gaat doen.
Bij mij hebben ze hier totaal niet moeilijk over gedaan. Heb het zelfs gezegt. Gwn met behoud van alles ook mobiliteitsservice..
 
  • Leuk
Waarderingen: kdPoloRline
Oke , maar als je hem naar Oem 110pk software zet . En ze weten dat het een 1.2 TSI 90pk is omdatie uit 2015 is en toen geen 4 clinder 1.2 110pk verkocht meer werd valt het toch juist op?

Dan kan je toch beter een externe nemen !? Omdat je dan kan in en uit plugen zonder dat ze wat hebben gezien?
Dus eigenlijk heb je de keuze al gemaakt ;). Je kan bij vagtechniek vast vragen naar de garantie, heb ergens gelezen datbhet met fabrieksgarantie is dus ik zou het daar eens voorleggen.

Wat betreft de externe box eruit halen als er wat is. Ik heb geen zin om op dat moment nog te moeten denken shit gauw nog even me box los halen. Daarbi rijd mijn partner ook gewoon met de auto en ik hoef haar niet te zeggen van haal daar en daar een box eruit als er wat is want dat gebeurt dan toch niet xD.
 
Dat is dan denk per dealer verschillend.... bijvoorbeeld bij @GertJan die ze dealer doet wel moeilijk over OBD tunnig.

Ja okee , maar mijn meisje rijd amper tot niet met mijn auto ja als ik gedronken heb :mrgreen:
maar sommigen zijn juist tevereden met zon Externe box maar als ze het geld er voor hebben zouden ze naar OBD willen why? die paar pk's zo erg merkbaar als je een Box gewend ben ?
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Dat is dan denk per dealer verschillend.... bijvoorbeeld bij @GertJan die ze dealer doet wel moeilijk over OBD tunnig.

Ja okee , maar mijn meisje rijd amper tot niet met mijn auto ja als ik gedronken heb :mrgreen:
maar sommigen zijn juist tevereden met zon Externe box maar als ze het geld er voor hebben zouden ze naar OBD willen why? die paar pk's zo erg merkbaar als je een Box gewend ben ?
Hier is niet bewezen dat het door de OBD tuning gaat. Ze hebben het opgemerkt en benoemd.

Waar je gewoon rekening mee moet houden is dat slijtage onderdelen sneller zullen slijten als gevolg van de vermogenstoename en met name het gebruik daarvan. Alles daar om heen zal dus gewoon onder garantie vallen.

Zou mij ook niet logisch lijken als er fouten in het blok zitten en er een terugroepactie komt oid en doordatbje auto gechipt ia dan er voor moet betalen. Dat staat gwn los hiervan.

En dacht trouwens ergens op het forum gelezen tr hebben dat de 110pk betrekking had op de duitse Polo dus niet zoals op de nederlandse markt. Maar pin me hier niet op vast [emoji12] [emoji1]
 
Klopt , de duitse polo 1.2 4cil 110pk is idd leverbaar daar . Hier in nederland al een lange tijd niet meer .

Ja bedankt voor de info! Over de gevolgen.
Moet er maar is goed over na denken .

De 110pk software is relatief goedkoop voor 20pk extra , en wel al merkbaar las ik op het forum . Echter hoeft mijn auto pas na 2jaar of 30.000 km naar de garage dus voorlopig zit ik wel safe , als ik dat zou doen

Maar ben een of andere manier gewoon bang dat als die uitgelezen word en ze vinden het en er melding van maken .
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Bij wie denk je dat ze melding gaan maken? Zelf een lease auto met externe chip maar het enige dat de dealer vraagt voor een service beurt is of hij gechipt is. Zoja, dan doen ze geen software update, that's all. Er is nooit iets doorgegeven aan de lease maatschappij, dan krijg ik namelijk nog een bijtelling correctie Stick Out Tongue Als het mijn eigen auto zou zijn dan had ik voor OBD tuning gekozen puur omdat het een beter resultaat geeft. De box kan nog wel eens tot een schokkeriger resultaat komen omdat hij naregelt, in tegenstelling tot OBD tuning waarbij gewoon de huidige map overschreven wordt.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: kdPoloRline en Maik
Gewoon chippen die polo!!! En anders lekker naar een andere dealer gaan. En over 2 jaar is je garantie toch voorbij ( tenzij je anders hebt afgesproken). Succes met je keuze ;)
 
Volgens mij is het redelijk uniek wat Vagtechniek doet met het inleren van software van een sterkere motor. Ken het van de Up! (60pk naar 75) en dus nu ook bij de 1.2 TSi (90pk) Heb nog niet ergens gelezen dat andere bedrijven dit ook doen, ook niet in Duitsland.

Ik zou eerst eens kijken of je na een tijdje geen rumoerige koudstart krijgt (zoals ik) en navragen of er geen terugroepactie vwb kettingspanner open staat.
Dus mijn advies is eerst wat km's maken.
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Externe box lees ik vaker over dat het toch niet zo heel fijn loopt dus dat was voor mij geen optie.
Ik rij met de oem 110pk software en ben er super tevreden over.
Garantie heb ik toch nog maar een half jaar en ik verwacht daar dan ook geen problemen mee.
De Polo heeft net voordat ik de 110pk erop heb laten zetten nog 2 terugroepacties gehad (nieuwe nokkenas steller en een nieuwe regelapparaat voor de airbags).

De auto loopt nu gewoon veel mooier stationair en heeft merkbaar veel meer pit. Het is nu best een heel vlotte auto.
Met de 90pk vond ik het maar een futloze auto en kon ik er weinig plezier aan beleven.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!