excess007 :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi KABOOM

hier een paar foto's hoe ik het heb gemaakt :)

normaal moest het gewoon met een dubbelklevende tape die er al op zat, maar omdat deze niet genoeg kleefde heb ik er van het werk meegenomen die echt heel goed plakt. Daarna heb ik nog met een secondelijm die tegen regen kan en zeer sterk is er rond geplakt. En hierna nog een zwarte ultrasterke Stick Out Tongue (stond op de verpakking) tape die ook tegen de regen kan zodat het zeker goed op z'n plaats blijft. Mss een beetje cheap maar vind dat het er nog goed uitziet.
19102011434.jpg


voor de bedrading: er zit een kleine module die ik naast men lampen heb geplakt. (ook met dubbelklevende tape)
19102011435.jpg

zoals je ziet zijn er 3 draden ( de +, de - en de blauwe draad) de - heb ik direct aan de batterij gehangen en voor de + heb ik na veel blazen en zuchten eindelijk een kabel gevonden die pas 12v geeft na contact. De blauwe kabel moet je dan aan je parkeerlichten maken. (wel ff testen welke kant je moet pakken want het werkt maar aan 1 kant)
19102011436.jpg


normaal gezien komt er eind deze week mijn volgend pakketje aan!! kan niet wachten :)
 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi audi s6-style drl

heb je nou serieus de geschakelde plus van de luchtmassameter vandaan getrokken??

en die blauwe draad die je koplamp ingaat kan weleens voor vocht in je koplamp gaan zorgen, beter maak je die draad even vast vóór de stekker van de koplamp!!

Verder oogt het wel leuk, toch wat blauw op de foto dus ben benieuwd hoe dat in het echt is :)
 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi audi s6-style drl

excess007 zei:
Ik was nog van plan voor de bedrading te veranderen maar ik ga wachten tot ik mijn volgend pakketje heb. Weet jij waar ik dan beter mijn stroom van kan halen?

Ik heb de plus vanuit me zekeringen kast gehaald en de - rechtstreeks op de accu.

De plus kan je naar binnen trekken.
- Linker velg te demonteren.
- Spatbord scherm demonteren
- Extra scherm tpv deur demonteren
- Dan bij het ronde rubber want naar binnenvalt eruit halen
- Bovenzijde een snee inmaken kabels erdoor.
- Mat bestuurders kant weghalen
- Scherm bij de hendel van de motorkap verwijderen.
- Daarachter zit een soort van plastic met schuim deze uit het gat halen.
- Kabel erdoor aan bovenzijde laten lopen en schuim terug duwen.

Daarna kan je ervoor kiezen om deze op de lichtschakelaar aan te sluiten of apart op schakelaar.

Mocht je hem op de schakelaar maken dan wel een zekering ertussen.
Voeding vanuit zekeringen kast is makkelijk met een bypass te maken.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi audi s6-style drl

ga het dan toch zo aansluiten als ik mijn coming/leaving home module heb :)
doe ik alles ineens goed.
Iemand een idee om de strips mooier aan te brengen? mss op een houdertje maken? Maar hoe kan ik deze het beste bevestigen op die houder dan?
Alle ideeën zijn welkom!!!
 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi audi s6-style drl

kun je de geschakelde plus niet van je ruitenwissersproeier halen, die is meestal ook geschakeld. Zo heb ik het eerder gedaan bij een vorige auto.

Wil bij mijn polo ook DRL aansluiten, welk stadslicht heb jij gepakt, die aan de bestuurderszijde zo te zien?
 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi audi s6-style drl

Ja aan de bestuurderszijde. Maar je kan best voor de stekker van je stadslicht het aansluiten anders kan er vocht in je lampen komen. Dit moet ik ook nog veranderen. Bedankt voor de tip van de ruitenwissersproeier. Zal dit volgende week eens proberen
 
Re: Bart zijn 9n3 1.4tdi update: kamei front

heb de dagrijlichten er af gehaald omdat ik het er toch een beetje cheap vond uitzien. Ze schenen ook niet zo hard. Iemand die drl kent (liefst redelijk lang) die goed te installeren zijn en geen prul is? tnx
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!