EX-Lease, doen of niet doen ?

HoMi

Premium lid
3,414
1,834
213
Ben al een poosje aan het rondkijken naar een waardige opvolger maar ik ben ERG kritisch dus
dat gaat nog een hele tijd duren voordat het eindelijk zo ver is......

In de tussentijd kom ik regelmatig ex-lease Polo's tegen. Lease op naam en lease maatschappij.
Het liefst wil ik een Polo met maximaal 2 particulieren eigenaren maar die zijn zeer zeldzaam.

Wat vinden jullie ?

R-Line 2020.jpg
 
Ligt er maar net aan hoe ze ermee om gaan. Ik ken lease rijders die er geen drol om geven, ik ken er die er ontzettend zuinig op zijn.
Maar zo ken ik ook particulieren die ermee rijden alsof het een huurauto is.

Ga gewoon naar de auto kijken, hoe ziet ie eruit, stinkt ie naar sigarettenrook, is z'n onderhoud netjes gedaan, is ie vies, is de gps tracker eruit, etc...
 
  • Leuk
Waarderingen: Poloco
Ik heb 2 of 3 jaar geleden de mijne gekocht uit de lease. Volledige onderhoud beschikbaar en tot op de velgen schadevrij met 88.000km. Interieur als nieuw, stoelen leken bijna ongebruikt .

22.500km later nog geen enkel probleem mee gehad afgezien van regulier onderhoud.

Zoals iichel zegt, je moet maar net geluk hebben maar dingen zoals schades, en een slecht interieur vol met krassen geeft meestal wel aan wat voor rijder erin gereden heeft.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Het is een auto van 2/3 jaar oud als ik het kenteken mag geloven.

Je kan nooit achterhalen hoe de vorige eigenaar heeft gereden(denk aan de commercial van vw met het oude omaatje).

Tuurlijk liever 1 eigenaar dan 6, maar het is een kwestie van afwegen, kijkend naar onderhoud, verhaal, je gevoel etc.

Je gaf aan dat je het liefst Max 2 eigenaren wil hebben. Het is allemaal relatief!

Eigenaar 1 kan hem koud tot de toeren begrenzer hebben getrapt, maar wel al het onderhoud hebben gedaan.

Het is afwegen en aftasten en altijd een risico!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Je weet nooit hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, al kan hij/zij nog zeggen dat er keurig met de auto is omgegaan.
Dat is gewoon het welbekende "verkoop" praatje en je wilt altijd goed voor de dag komen als je iets verkoopt.

Het risico met 2de hand is je weet nooit hoe het gebruikt is, ik zou gewoon langs gaan en kijken als je 4 a 5 auto`s bezocht hebt weetje wel een beetje wat je wil en waar je op moet letten.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Lease of particulier, je weet toch niet exact hoe iemand er mee om gaat.

PS: Weet iemand wat lease op naam betekent?
Dit staat er bij mij:

IMG_3322.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Betekend het niet dat de auto persoonlijk geleased is in plaats van door een bedrijf in een bedrijfspoule? Wij hebben ook artsen en verpleegkundige auto's staan die gebonden zijn aan het bedrijf i.p.v een persoon.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Ah. Dank!

Maar in TS zijn voorbeeld, lijken het dus twee private leasers (2 particulieren). Ik zou het persoonlijk wel aandurven, met een snelle check op de banden, velgen, schades etc.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Als persoon die naast een Polo ook een lease auto heeft: ik heb zelf het idee dat lease auto’s beter onderhouden worden dan privé auto’s doordat onderhoud inbegrepen is bij de kosten. Er hoeft dus ook niet op bespaard te worden door de eigenaar of garage. Wel kan het zijn dat een lease rijder minder zuinig is met het interieur, maar dat zie je snel genoeg :)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Mijn auto is gechipt.

De vorige particuliere eigenaar heeft dat helemaal niet vermeld in de advertentie.

Die heeft me al het onderhoud onder de neus geschoven en toen ik ging proef rijden zei die “Ohja hij is gechipt en de egr is uitgeschreven”.

Aan de buitenkant zag hij er ook echt niet netjes uit. Swirls, krasjes weet ik veel.

Maar interieur en motorisch is die bijna perfect.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Mijn auto was ook lease, daarna hebben de eigenaren na einde leasecontract de auto overgekocht en toen heb ik de Polo overgenomen.

Voordeel auto was goed dealeronderhouden en ook de vorige eigenaren waren er netjes mee omgegaan.

Zoals hierboven al beschreven, afhankelijk hoe zij er mee omgegaan zijn. Onderhoud is vaak in orde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Mijn Polo is ook en ex lease wagen. Volgens mij altijd gereden door iemansd van Volkerrail (tenminste, sommige navigatie routes uit het archief van de auto gingen daar heen.)
De auto is afgeleverd bij de Volkswagen dealer in Rijssen. De berijder woonde in de omgeving van Nijmegen. De wagen heeft bij Volkswagen de Waal altijd netjes zijn onderhoud gehad. Zo te zien op het kenteken rapport heeft de auto op naam gestaan van een lease nemer. Daarna is de auto in 2022 geregistreerd door het auto bedrijf waar ik de Polo kocht.
De bumper, motorkap, koplampen en voorruit zitten wel een beetje onder het steenslag, maar dat is niet door mij zo gekomen. Ook de rest van het exterieur is niet perfect. Ik onderhoud hem nu verder goed, er komt hem weinig tot niks te kort. Hoewel hij wel weer even in bad mag.

De auto heeft zelfs automatisch inklapbare spiegels wat ik niet op veel Polo 6C'tjes terug zie.
Ik kocht de Polo met 149xxx op de teller. Dat vind ik best veel voor een auto van toen die tijd 5 jaar, imiddels is hij 6 en staat er bijna 178xxx op de teller.
De kilometers die er op stonden toen ik de auto kocht zijn er vermoedelijk allemaal via de snelweg op gereden, dus altijd netjes warm gereden.

Uiteraard is het altijd belangrijk om zelf te gaan kijken bij de Polo en daaruit een beslissing te maken. Mijn ervaring met een ex lease auto is goed en ik heb het idee dat de auto niet is afgetrapt door de vorige berijder. Het interieur van de auto ziet er heel goed uit.

Succes met je zoektocht!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!