Even Voorstellen: rvds1289 (Polo GTI 2.0 TSI)

Hallo,

Mijn naam is Richard 29 jaar en ik ben sinds gister eigenaar van een nieuwe Volkswagen Polo GTI 2.0TSI. ( Full Option )

Voorheen had ik een Audi A1 (1.4TFSI 185pk) welke ik had laten voorzien van een Stage 2 remap en DSG remap.
Helaas door het hoge olieverbruik heb ik uiteindelijk afstand gedaan van deze auto.

Ik ben wel al het volgende van plan met de Polo.

Remap stage 2. / GFB DV+- / Grotere turbo inlet / Downpipe custom met sportcat / DSG Remap
Helaas is er nog geen software wijziging mogelijk. Dat wordt nog afwachten. Al het andere zal ik wel al uitvoeren.

Ik wil op deze forum mijn updates kenbaar maken en ervaringen delen omtrent dit mooie type auto.

Vriendelijke groet,

Richard
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI  2.0TSI 
Hierbij de foto's nog.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-05-18 at 18.57.14.jpeg
    WhatsApp Image 2019-05-18 at 18.57.14.jpeg
    128.4 KB · Weergaven: 85
  • WhatsApp Image 2019-06-04 at 17.09.09.jpeg
    WhatsApp Image 2019-06-04 at 17.09.09.jpeg
    138.1 KB · Weergaven: 92
  • WhatsApp Image 2019-06-04 at 19.11.13.jpeg
    WhatsApp Image 2019-06-04 at 19.11.13.jpeg
    216.7 KB · Weergaven: 83
Volkswagen  Polo GTI  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Ja, ook deze DSG mag van mij in D wel wat langzamer en in S wat eerder opschakelen. Maar er is een stuk beter mee te leven dan met de DSG7 in mijn vorige drie auto's. Ik wacht dus met aan laten passen tot de motor tuning mogelijk is (stage 1 in mijn geval)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Welkom en veel plezier met de GTI.

Ben benieuwd naar je ervaring met de GTI en natuurlijk de komende updates.
Chiptuning is helaas nog niet mogelijk. Ik wacht ook nog steeds op de stage 2 tuning.
DSG ga ik binnenkort laten aanpassen. Ben zelf niet zo tevreden over hoe de GTI nu schakelt.

Milltek staat op de planning.

Bedankt voor de leuke reactie.

Ik vind hem erg lekker zitten én rijden. Het echte uit proberen laat nog even op zich wachten. Ik heb nu 400km erop staan. Nog heel even voordat ik hem kan 'uitlaten'.

De DSG is al een stuk beter dan de DSG7 bak. Maar het probleem is niet alleen 'het niet fijn vinden van de huidige configuratie'.. maar omdat de auto bij wegrijden de eerste versnelling heel kort houdt en deze vrijwel gelijk in zijn 2e gooit, slijt de 2e koppeling als een malle. Ik had dit met mijn Audi en nadat ik bij de chipper ben geweest werd dit euvel heel snel duidelijk( ik weet niet of ik namen mag noemen ) In zijn 4 en 6e versnelling schoot hij door de koppeling heen bij vol gas. Gelukkig is de koppeling onder garantie vervangen. (eerst software origineel laten zetten uiteraard ;)
In theorie met dezelfde turbo zou deze auto met stage 1 +- 300pk moeten halen. -lees :hoop ik-
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0TSI 
Die Audi had een DSG7. Met de DSG6 zal het wel loskopen met het slijten agv het nagenoeg ontbreken van de eerste versnelling. Tenzij je dagelijks in de file staat en niet zelf ingrijpt misschien.
Daarom wacht ik wel tot alles in één keer kan. Hopelijk is dat snel, het duurt inmiddels al erg lang.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vet! Ik wilde zelf ook voor een GTI gaan, maar heb toch maar de voor mij verstandigere keuze gemaakt. Veilige km's met de auto en welkom op het forum!
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
En zo te zien aan jouw avatar alweer een witte GTI op de Nederlandse wegen. Zijn er al foto's?
Wat de tuning betreft ga ik je volgen. Al eens aan MTM tuning gedacht? Zij zijn volgens mij de enige die meer vermogen uit de GTI kunnen halen, maar dan wel via een box.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
En zo te zien aan jouw avatar alweer een witte GTI op de Nederlandse wegen. Zijn er al foto's?
Wat de tuning betreft ga ik je volgen. Al eens aan MTM tuning gedacht? Zij zijn volgens mij de enige die meer vermogen uit de GTI kunnen halen, maar dan wel via een box.
Er zijn er al meer hoor die Vermogen via Externe boxen er uit kunnen halen. een hele hoop zelfs.
in nederland alleen maar veilige tuning met 30/40pk uit zo'n externe box.
over de grens zijn veeeeeelleee malen meer mogelijkheden, deze kun je met een beetje zoekwerk zo vinden op internet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Bedankt voor de leuke reactie.

Ik vind hem erg lekker zitten én rijden. Het echte uit proberen laat nog even op zich wachten. Ik heb nu 400km erop staan. Nog heel even voordat ik hem kan 'uitlaten'.

De DSG is al een stuk beter dan de DSG7 bak. Maar het probleem is niet alleen 'het niet fijn vinden van de huidige configuratie'.. maar omdat de auto bij wegrijden de eerste versnelling heel kort houdt en deze vrijwel gelijk in zijn 2e gooit, slijt de 2e koppeling als een malle. Ik had dit met mijn Audi en nadat ik bij de chipper ben geweest werd dit euvel heel snel duidelijk( ik weet niet of ik namen mag noemen ) In zijn 4 en 6e versnelling schoot hij door de koppeling heen bij vol gas. Gelukkig is de koppeling onder garantie vervangen. (eerst software origineel laten zetten uiteraard ;)
In theorie met dezelfde turbo zou deze auto met stage 1 +- 300pk moeten halen. -lees :hoop ik-
Ik vind de bak soms ook maar wazig schakelen inderdaad! of hoog in toeren blijven hangen met een vertraging doorschakelen.
in theorie is 290/300pk mogelijk, omdat de GTI intercooler en inlaat iets anders / kleiner zijn dan de Golf GTI.
Moet je hem wel op maat laten tunen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!