Karen92
Nieuw lid
Hi!
Ik ben sinds vandaag lid van dit forum, maar rij al een ruim jaartje polo(‘s). Even op een rijtje:
- in januari 2018 onze eerste polo gekocht, van een Peugeot 207 benzine, over op polo 9n3 1.4 TDI uit 2006. Ruim 30k in dit beestje afgelegd in 9 maand, totdat de krukas brak. Een motorswap ging te ver in de kosten lopen dus belande hij op de sloop. Toen kwam het volgende avontuur;
- In oktober 2018 als tijdelijke auto een polo 9n gekocht, met een 1.9 SDI blokje. Als autoleek denk je dan een flinke vooruitgang te maken (van 1.4 naar 1.9) maar het missen van de turbo was goed merkbaar. Deze ragbak had een APK tot september ‘19, tot die tijd zouden we er in rijden en hard sparen voor een nieuwer model. Helaas in 4 maand tijd, 3 keer stil komen te staan met pech, en meer aan onderhoud uitgegeven dan dat we er voor hebben gegeven met aanschaf. Vorige week de keuze gemaakt om hem ook te doneren aan de sloop en om ons heen gaan kijken voor een nieuwe auto.
- Gisteren hebben we bij de VW-dealer in Leeuwarden onze 3e (en hopelijk voorlopig de laatste) polo gekocht! Een 1.2 TDI BM uit 2011, in Reflexsilver metallic! Aanstaande vrijdag mogen we hem ophalen, hij krijgt eerst nog nieuwe bandjes, nieuwe remmerij en nieuwe APK met grote beurt.
Inmiddels al druk bezig met een wensenlijstje opmaken. Er zitten nu nog standaard BM veldjes onder, die wil ik op den duur gaan vervangen voor een mooi 17’’ of 18’’ setje. Op korte termijn ga ik de achterruiten laten blinderen en een RCD 330 in laten bouwen.
Ondanks mijn ervaring met eerdere polo’s heb ik toch al wat nieuwe dingetjes ontdekt bij onze toekomstige auto, zoals een USB-kabel in het dashboardkastje (waarvoor is die nu, voor het uitlezen etc? Of kan ik daar ook mijn iPhone in opladen?).
Vragen? Ik hoor het graag!
Groetjes Karen
Ik ben sinds vandaag lid van dit forum, maar rij al een ruim jaartje polo(‘s). Even op een rijtje:
- in januari 2018 onze eerste polo gekocht, van een Peugeot 207 benzine, over op polo 9n3 1.4 TDI uit 2006. Ruim 30k in dit beestje afgelegd in 9 maand, totdat de krukas brak. Een motorswap ging te ver in de kosten lopen dus belande hij op de sloop. Toen kwam het volgende avontuur;
- In oktober 2018 als tijdelijke auto een polo 9n gekocht, met een 1.9 SDI blokje. Als autoleek denk je dan een flinke vooruitgang te maken (van 1.4 naar 1.9) maar het missen van de turbo was goed merkbaar. Deze ragbak had een APK tot september ‘19, tot die tijd zouden we er in rijden en hard sparen voor een nieuwer model. Helaas in 4 maand tijd, 3 keer stil komen te staan met pech, en meer aan onderhoud uitgegeven dan dat we er voor hebben gegeven met aanschaf. Vorige week de keuze gemaakt om hem ook te doneren aan de sloop en om ons heen gaan kijken voor een nieuwe auto.
- Gisteren hebben we bij de VW-dealer in Leeuwarden onze 3e (en hopelijk voorlopig de laatste) polo gekocht! Een 1.2 TDI BM uit 2011, in Reflexsilver metallic! Aanstaande vrijdag mogen we hem ophalen, hij krijgt eerst nog nieuwe bandjes, nieuwe remmerij en nieuwe APK met grote beurt.
Inmiddels al druk bezig met een wensenlijstje opmaken. Er zitten nu nog standaard BM veldjes onder, die wil ik op den duur gaan vervangen voor een mooi 17’’ of 18’’ setje. Op korte termijn ga ik de achterruiten laten blinderen en een RCD 330 in laten bouwen.
Ondanks mijn ervaring met eerdere polo’s heb ik toch al wat nieuwe dingetjes ontdekt bij onze toekomstige auto, zoals een USB-kabel in het dashboardkastje (waarvoor is die nu, voor het uitlezen etc? Of kan ik daar ook mijn iPhone in opladen?).
Vragen? Ik hoor het graag!
Groetjes Karen
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6R