Even voorstellen jeetin polo 6r

Ben er nog steeds super blij mee!
Helaas ging afgelopen zaterdag mijn U led (dagrijverlichting) kapot.. Ik maandag naar de dealer om te vragen of ze dit konden fixen, kreeg ik als reactie dat het me 1400 zou kosten excl. inbouwen. Heel de koplamp zou vervangen moeten worden.

Hierop ben ik verder gaan zoeken en uiteindelijk heb ik na wat speurwerk op internet well done xenon gevonden en het probleem voorgelegd. Zou de volgende dag al langs kunnen komen. Toen ik hier aan kwam heeft hij eerst aangegeven wat het zou kosten en is hierna gelijk begonnen met het demonteren van de koplamp/bumper. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe module geplaatst en deed mijn u led het weer naar behoren. Al met al ben ik hier super goed geholpen en kostte me 10% van de dealer prijs (koplamp is helemaal niet vervangen). Weten jullie waarom de dealer gelijk een hele nieuwe koplamp wil plaatsen??

Als laatst nog even een plaatje van mijn trots :mrgreen:IMG_1821.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey en Ger Louwen
dealers zijn prutsers Stick Out Tongue
nee gekheid, dat is wellicht het reparatieprotocol of ze weten niet dat er een aparte module is voor de DRL
Ik hoop dan dat ze het niet weten anders kunnen ze makkelijk en snel geld verdienen! Er zijn genoeg mensen die wel direct een nieuwe koplamp aanschaffen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140pk 
Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt jaren geleden met een Scirocco, onder het rijden viel ineens (precies in een scherpe bocht natuurlijk) mijn stuurbekrachtiging uit, lampje stuurbekrachtiging ging rood branden en knalde echt haast op de vangrails. Daarna ging het lampje weer uit deed de bekrachtiging het ook weer.Paar dagen later melding stuurbekrachtiging nakijken, oranje lampje branden, daarna rood en weer uit gevallen. Contact uitgeschakeld en opnieuw gestart en probleem leek ineens verdwenen. 1 Dag later weer het zelfde, naar de dealer gegaan om uit te laten lezen,ze konden geen storing vaststellen , de monteur zei ik zou beginnen met het stuurhuis te vervangen (kosten ongeveer 1300€) Daar had ik weinig zin in daar het probleem nu even weg leek, auto ging wel steeds moeizamer starten en op het laatst helemaal niet meer. Dealer zei startmotor vervangen 450€. Liet de motorkap dichtvallen en wat denk je, hij startte weer. Niets aan gedaan tot een dag of twee later het lampje van de stuurbekrachtiging weer ging branden. Nu was ik het zat (kon op de zaak de brug gebruiken) en ging zelf maar eens op onderzoek uit.Zoeken kijken, luchtfilterhuis compleet uit gebouwd en ineens zag ik de hoofdmassa kabel licht vonken, die zat dus los. Stevig aangedraaid en alles terug gebouwd, alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, kosten 0 € tijd geinvesteerd, 20 min. Eind goed al goed, moraal van het verhaal, nooit over 1 nacht ijs gaan. Met vriendelijke groet Ger.
 
Volskwagen  Polo GTI aw  2 liter 280 pk 
Ik heb een soortgelijk verhaal meegemaakt jaren geleden met een Scirocco, onder het rijden viel ineens (precies in een scherpe bocht natuurlijk) mijn stuurbekrachtiging uit, lampje stuurbekrachtiging ging rood branden en knalde echt haast op de vangrails. Daarna ging het lampje weer uit deed de bekrachtiging het ook weer.Paar dagen later melding stuurbekrachtiging nakijken, oranje lampje branden, daarna rood en weer uit gevallen. Contact uitgeschakeld en opnieuw gestart en probleem leek ineens verdwenen. 1 Dag later weer het zelfde, naar de dealer gegaan om uit te laten lezen,ze konden geen storing vaststellen , de monteur zei ik zou beginnen met het stuurhuis te vervangen (kosten ongeveer 1300€) Daar had ik weinig zin in daar het probleem nu even weg leek, auto ging wel steeds moeizamer starten en op het laatst helemaal niet meer. Dealer zei startmotor vervangen 450€. Liet de motorkap dichtvallen en wat denk je, hij startte weer. Niets aan gedaan tot een dag of twee later het lampje van de stuurbekrachtiging weer ging branden. Nu was ik het zat (kon op de zaak de brug gebruiken) en ging zelf maar eens op onderzoek uit.Zoeken kijken, luchtfilterhuis compleet uit gebouwd en ineens zag ik de hoofdmassa kabel licht vonken, die zat dus los. Stevig aangedraaid en alles terug gebouwd, alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen, kosten 0 € tijd geinvesteerd, 20 min. Eind goed al goed, moraal van het verhaal, nooit over 1 nacht ijs gaan. Met vriendelijke groet Ger.
Is toch belachelijk! Ik laat de dealer voortaan alleen olie wisselen meer niet..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ger Louwen
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!