ervaringen ventura tuning en green luchtfilter Polo BM

@Peterbaarlo dus die 485 euro dubbel en dwars waard om te doen?
ik heb in middels al 20.000 km gereden op mijn polo...dus hij is al heel goed ingereden...over 10.000km is mijn eerste Long life service beurt

maar ik ga het denk ik wel een keer doen om de polo een ventura unit erin te laten bouwen.

@hakanC een externe unit kan niet beschouwd worden als een power box? ik weet dat ze dit als Externe unit beschouwen bij ventura ipv zeggen Powerbox...maar moet ik er vanuit gaan dat een powerbox alleen maar zorgt dat er meer benzine ingespoten word? wat is de cruciale difference tussen een Powerbox Vs. Externe unit>??
 
'Powerbox' van toen was gewoon een weerstdanje en niks meer. Het hield de temparatuursensor van koelvloeistof voor de gek dat ie steeds kouder was dan in het echt. Hierdoor werd dus meer brandstof gespoten waardoor dus ook meer vermogen.

Powerbox heeft toen zo een naam gemaakt dus ik vind (persoonlijk) om een ventura box ook zo te noemen beetje jammer.

Zeker omdat Ventura met meerdere dingen rekeninghooudt zoals nokkenassensor, gaspedaalstand, turbo druk etc.

Maar zoals ik al eerder zei, aantal Pk's geloof ik niet is ook (niet) te merken. Het is puur dat je meer koppel hebt bij een breder toerenbereik waardoor die meer als een normale auto rijdt,
 
uiteindelijk is de box van ventura ook een powerbox maar dan wel een veredelde, hij fopt immers meerdere sensoren afhankelijk van het toerental wat een beter gedoseerd resultaat geeft.

ik vind de BM origineel te traag in lage toeren, eenmaal boven de 2200 tpm gaat het wel. met de box rijdt de auto zoals HakanC ook al aangeeft gewoon zoals je verwacht dat een lichte diesel zou moeten rijden. ik wil niet meer zonder en zou de investering zo weer doen, echter als er op korte termijn echte chiptuning beschikbaar zou komen dan zou ik wachten, echter wijst niets er op dat deze nieuwe ecu's op korte termijn aangepast kunnen worden.

Ik merk wel dat bij de hogere temperaturen de vermogenstoename minder is, daarentegen presteert de auto origineel bij heet weer ook een stuk minder. Doordat de intake lucht erg heet wordt door de hoge turbo temperatuur en het ontbreken van een front mounted intercooler kan er minder zuurstof in het blok waardoor prestaties afnemen.

het verhaal van de externe unit is natuurlijk commerciële b*llshit, er zal zeker een ecu-tje met geheugen chip in zitten die een en ander regelt maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met het motorstuurapparaat van de auto zelf.
 
euhm...
ben ik dan de enige die vind dat de BM bij warm weer soepeler loopt? :oops:
zovan ik heb dan juist 't idee dat ik sneller de koppeling op kan laten komen en dat de auto over het algemeen soepeler loopt, optrekt, enz. :oops:
(oh en mijn autootje is nog volledig standaard op motorisch gebied ;) )
 
VW  6R  1.2TDI 
de mijne ook nog steeds standaard en je hebt gelijk hoor wat het goede weer betreft maar let ook maar eens op het warme wegdek, en zelf loop ik ook wat soepeler met mooi weer als de zon schijnt. Maar toch na alle lof over de Venturabox lees ik tussen de regels door toch ook bedenkingen en teleurstelling dus ik wacht nog maar even op de echte chiptuning. :lol:

ps: Die chiptuners beloven veel maar er komt maar niets :roll:


gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
dat idee krijg ik ook als je de auto met een koud motor wegrijd heb je het gevoel dat je niet eens vooruit komt...na 5-10 sec kom je pas echt vooruit...in principe als je hem beetje warm draait en daarna pas wegrijd? ik heb het idee dat die dan beter wegrijd?? dat is een gevoel die ik krijg...

Bottomline: Rijden is weten
maar moet je dat speciaal nog aangeven dat je die filter wilt? HakanC? of peterbaarlo?
 
Mijn ervaring is ook dat als het warmer weer is dat de bluemotion beter rijd :)
(en ook zuiniger).
Vooral 's morgens merk ik het... als ik hem even laat warmdraaien, rijd ie een stuk zuiniger Big Grin
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Van het weekend kwam mijn schoonvader helemaal blij :mrgreen:
Is ie van de week bij Ventura langs geweest omdat ie de polo niet lekker vond rijden.
Heb even een stukje gereden, en je merkt wel dat hij sneller doortrekt in het turbo gebied. Op de snelweg moet het volgens mijn schoonvader ook een stuk beter gaan met inhalen etc. Na de testrit heeft hij even in onze BM gereden, en toen kwam hij tot de conclusie dat onze BM al VEEL beter reed zonder Venturabox dan die van hun zonder venturabox. :mrgreen:
Dit kan wellicht te maken hebben met de software van de computer?
Onze polo is van Mei 2011, en die van hun uit november 2010 dacht ik.

Zijn er meer mensen die dit kunnen beamen dat de BM 2011 beter rijd dan een BM uit 2010?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
uhm...ik had wel eens gehoord van een update ofzo iets...maar ik ben even vergeten bij welke VW dealer ze dit gedaan hebben...in ieder geval bij mijn dealer wisten ze helemaal niets van een update ofzo :cry:
ik kan eigenlijk helemaal niet vergelijken, omdat ik nooit in een oudere polo heb gereden. (de mijne is jan 2011)

wel vind ik het wegrijden vanuit stilstand erg slow ass...maar dat is wellicht op te lossen door Ventura chipje
 
uhu, zo'n openluchtfilter ala de greenfilter ;)
iig wat ik zelf merk is dat de turbo pas op zo'n 1500/1600 toeren bij komt springen en dus rijd je daarvoor eigk gewoon atmosferische diesel en dat gaat wat soepeler als er meer lucht bij kan via zo'n filter ;)

btw staat dacht ik ook nog wel ergens in dit topic :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Dankjewel had hem net al geplaatst op mijn ibiza uit 2015

Mijn resultaten:

Standaard:

0-100 14,8 sec
80-120 17,5 sec
100-140 15sec
(3de versnel) 60-90 6,7 sec
100-120 10,8





Getuned:

0-100 12,1 sec

80-120 15,3 sec

100-140 11,2 sec

(3de versnel) 60-90 5sec

100-120 8,5 sec


Ik vraag me echter wel af of het goed is voor de auto??
 
Laatst bewerkt:
Seat  Ibiza  1.2 tdi cfwa 
Ik merk dat die op de snelweg beetje inhoud op cruisecontrol, alsof die niet altijd voldoende brandstof krijgt. Box eraf gehaald probleem ook weg. Iemand ervaring mee?
 
Seat  Ibiza  1.2 tdi cfwa 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!