Ervaringen met spoorverbreders op de 6r

Wat is je overweging Twan om het te doen? Wielen meer uit de wielkasten laten komen? Ik zou eerst eens kijken wat het zonder voor indruk op je maakt ik heb 215 breed en dat vind ik, maar ik ben maar ik uiteraard, best mooi vullen. Waarschijnlijk zijn er de 13e wel mannen met voorbeelden voor je of heb je zelf al breed, breder, breedst??? ;)
 
Beste allen,

Heb deels de berichten gelezen van dit topic en heb mijn vragen over het verhoogde slijtage van de wielagers icm. wielspacers.
Ik heb namelijk een Polo 6r gti zelf en mijn zusje heeft een blue motion uitvoering met daarop van de dealer af geleverde optionele Lm velgen (15 inch ).
Nu stonden de 2 polo's naast elkaar en wat blijkt........mijn originele gti velgen (detroits) zijn minder breed dan die van mijn zus (alle twee 215 breed).
Zij heeft dus een andere et waard dan mij en ik vond dat qua opvulling in de wielkast wel erg mooi dus heb ik spacers gekocht.........nu 8d km erop zitten en nergens last van!!!

Dus al die verhalen over extra slijtage........miss heel theoretische wel maar in de praktijk denk ik dat je er weinig van merkt (tenminste ik merk er niks van).
 
215 op 15 inch lm velgen? :shock:
tenminste ik neem aan dat je de groenland velgen bedoelt?
bij mij zit daar toch echt 185/60 op :lol:

of heeft je zusje andere velgen dan de standaard velgen?
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja dat sowieso Twan en daarbij heb ik het verhaal nadrukkelijk te horen gekregen van een handelaar( en dié willen zo breed/plat=duur mogelijk verkopen) die aangaf dat wanneer je teveel van je gewicht naar buiten plaatst dit slecht voor oa je lagers en hélemaal icm laag profiel banden dit geeft ook nog eens meer slijtage aan andere onderdelen die met je ophanging te maken hebben.

Daarbij merk ik zelf in de praktijk echt wel dat ik 215 breed en verlaagd rijdt. Klappen komen zeker wel wat harder aan!

Ik hoef nog geen niergordel gelukkig Stick Out Tongue
 
die slijtage is wel niet zo zeer te voelen hoor!
heb lang dagelijks met een polo gereden waar de schroefkit was aangepast om nog lager te gaan, dus ook meer camber dan maar van die 3cm veertjes.
ook zaten er 17x8.5 wielen met een 195.40 bandje rond.
lagers gaven geen krimp ;) dus niet naar kijken en als je wat breder wil gaan, doe gerust.
natuurlijk vanaf meer dan 25mm adapters zou ik nooit steken.
investeer dan in een 3 delig wiel waar je uw perfecte maten kan samensteken.
zo kan je veel breder gaan van velg en gelijk of wat je wil met je kas.
met zo een spacer komt je wiel wel naar buiten maar blijf je met je smal wiel zitten.

dit is mijn mening erover.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!