Ervaringen met euro 98 benzine gezocht

Ik heb persoonlijk geen ervaring met Shell V-Power, ik tank het niet omdat het gewoon 95 ron is, ik tank zelf altijd BP 98 Ultimate omdat dit (volgens mij) ook echt 98 Ron is. Rij zelf de Polo R Wrc gechipt naar 310 pk en ben er zeer over te spreken. De Benzine van Shell in Duitsland formule Racing is 100 Octaan en uiteraard ook erg goed, maar het is zo,n eind rijden. Als je echt 98 Ron in je tank wilt dan zou ik BP tanken, voor mij het beste en makkelijkste wat er op dit moment verkrijgbaar is. \doe er je voordeel mee, groeten van Ger.

V-Power is sinds kort ook RON98. Hiervoor was het RON97
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Ik tank altijd 98 omdat de motor gechipt is. Op 95 rijdt ie wel, maar duidelijk minder soepel en merkbaar minder vermogen. BP ultimate doet het altijd goed, 102 van de firezone werkt dan weer iets minder, tenzij ik er een paar volle tankbeurten mee gedaan heb. Waarschijnlijk regelt de ECU de boel constant lekker bij.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Ben het ooit (spreek ik wel over een jaar of 6 terug moet ik zeggen) eens wezen vragen bij de Shell en die zeiden toen dat het 95 Ron was, maar dat kan uiteraard allang verandert zijn. Ik zelf zweer echter bij BP.
18 januari 2018 omstreeks 12:30, mail van Shell zelf:

Vindt u de bescherming van uw automotor belangrijk? Dan is het goed om te weten dat we onze nummer 1 benzine, Shell V-Power, nog verder hebben verbeterd. Het octaangetal is verhoogd van RON 97 naar RON 98. Dat is een groter verschil dan het lijkt, zeker vergeleken met Shell Fuelsave 95 Benzine. Want hoe hoger het octaangetal, hoe beter de prestaties. RON 98 zorgt voor een hogere ontstekingskwaliteit en gelijkmatiger ontbranding. Daardoor is uw motor ook beter beschermd, onder andere tegen spontane zelfontbranding, ook wel pingelen genoemd. Kortom, met Shell V-Power Benzine RON 98 haalt u nog meer energie uit elke druppel benzine.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: Ger Louwen
Hier in het Gooi verdwijnen steeds meer bemande tankstations, o.a van BP. Deze hadden toen BP 98 ultimate. Na de ombouw tot onbemande pomp, is BP 98 Ultimate niet meer verkrijgbaar, gelukkig is er nog een bemande BP tankstation met BP 98 Ultimate, maar de spoeling wordt wel dun om RON 98 te vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Hier in het Gooi verdwijnen steeds meer bemande tankstations, o.a van BP. Deze hadden toen BP 98 ultimate. Na de ombouw tot onbemande pomp, is BP 98 Ultimate niet meer verkrijgbaar, gelukkig is er nog een bemande BP tankstation met BP 98 Ultimate, maar de spoeling wordt wel dun om RON 98 te vinden.
Vreemd, hier in de buurt hebben ze gewoon onbemand station van de BP met 98 :)
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!