Ervaring met installeren Brodit ProClip in Polo AW met ambient lighting?

cj1982

Actief lid
82
28
26
Is er iemand die al ervaring heeft met het installeren van de Brodit ProClip in de Polo AW met ambient lighting?
Heb al eens met succes een clip in mijn tweede auto (Up!) geinstalleerd, echter bij de Polo zit een ambient lichtstrip in de naad. Misschien is er ruimte te creeren, maar ik betwijfel of ik meer kracht er op uit moet oefenen. Zie de link voor informatie over de Brodit ProClip in de Polo AW. https://www.brodit.com/product.html?id=855370&pn=prod&brand=Volkswagen&model=Polo&year=2019

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Het blijkt dat de Brodit-clip niet goed op zijn plaats kan komen door de LED-strip. Reactie van Brodit was dat zij nog niet op de hoogte waren van deze uitvoering van de VW Polo AW... Dus pas op met doorzetten, anders beschadig je mogelijk de LED-strip.
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Dat is dan weer een slappe reactie van ze..

Ik weet niet hoe het zit maar kan je geen stukje van de steun afhalen? Zodat die de led strip niet raakt.
Die steun prik je er vaak tussen en haakt dan vast achter het naadje van het dashboard als je een stukje van de steun af gaan halen dan mis je een hoop van je houvast
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het blijkt dat de Brodit-clip niet goed op zijn plaats kan komen door de LED-strip. Reactie van Brodit was dat zij nog niet op de hoogte waren van deze uitvoering van de VW Polo AW... Dus pas op met doorzetten, anders beschadig je mogelijk de LED-strip.
Als het goed is heb je een tooltje erbij gekregen om tussen de naad te steken toch? krijg je daar ook niet voldoende ruimte mee? Ik moet hem ook nog even bestellen, nogal irritant om met een GTI je telefoon op je voorstoel te leggen en bij een beetje sportief rijden vliegt dat ding door de auto heen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Naar mijn idee komt er erg veel spanning op de strip te staan. Bij mijn Up moest ik ook kracht zetten maar ging het zonder problemen in een naad. Jammer, want de Brodit clips zijn wel handig. Telefoon nu maar op de bijrijdersstoel liggend, aan de usb-kabel. In het vakje onder de climate control past de telefoon in lengterichting met aangesloten is niet helemaal, daar staat het stekkertje op spanning. Misschien komt er nog een keer een mooi alternatief voor de Polo. Of als het iemand wel gelukt is dan hoor ik het graag.
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Nou het steuntje zit er in, oordeel zelf. je kan hem er onder de Ambient verlichting in steken met dit als resultaat.
het is niet zoals hij zit zonder de ambient verlichting maar ik vind ook niet dat dit storend is, laten we zeggen 90% geslaagd.
Ik laat hem ook gewoon zitten zo.
full

full

full
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Kwam er bij jou niet veel spanning op de strip te staan? De dashboard onderdelen kraakten/tikten door het wrikken bij mij. Goed in ieder geval om te zien dat het op zich wel lukt, en fijn dat je de gedetailleerde foto's hebt gepost!
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Kwam er bij jou niet veel spanning op de strip te staan? De dashboard onderdelen kraakten/tikten door het wrikken bij mij. Goed in ieder geval om te zien dat het op zich wel lukt, en fijn dat je de gedetailleerde foto's hebt gepost!
Naar mijn idee staat er wel iets spanning op inderdaad maar niet zoveel dat ik het niet aandurf, vandaar 90% geslaagd deze steun :mrgreen:
wat ik wel merkte is dat het tikken komt door het plastic van de steun op het stroeve van het dashboard oppervlak.
dat stof op die foto's.... ding is 2 weken oud lijkt wel alsof die 3 jaar in een schuur heb staan verstoffen haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!