Ervaring met chipwise?

Ik moest noodgedwongen overstappen van verzekering, mijn huidige verzekering konden ze me niet meer aanbieden (vreemd..)
Ik koos voor de goedkoopste All Risk verzekering €55,- per maand met 6 schadevrije jaren en 24 jaar oud.

Nu kreeg ik deze week ineens post, het bevatte een Chipwise stekker. Deze plug je in je OBD stekker van de auto. Deze stekker houd continue bij wat mijn rijstijl is, snelheid, hoe hard ik rem en acceleratie. Op basis van die onderdelen geven ze mij een cijfer en kan ik maandelijks tot 35% premie terugkrijgen. Nou denk je, dat is mooi! Toch zit er een addertje onder het gras. Bij meer dan 10x per jaar een negatieve score te halen, mogen ze per direct je verzekering beëindigen.

Ik kan er nog vrij weinig over vinden, heeft iemand hier ervaring mee?

Momenteel zit de stekker erin. Online kan ik straks zien waar mijn auto is, en wat mijn verbruik is en hoeveel km ik dagelijks rijd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Ik moest noodgedwongen overstappen van verzekering, mijn huidige verzekering konden ze me niet meer aanbieden (vreemd..)
Ik koos voor de goedkoopste All Risk verzekering €55,- per maand met 6 schadevrije jaren en 24 jaar oud.

Nu kreeg ik deze week ineens post, het bevatte een Chipwise stekker. Deze plug je in je OBD stekker van de auto. Deze stekker houd continue bij wat mijn rijstijl is, snelheid, hoe hard ik rem en acceleratie. Op basis van die onderdelen geven ze mij een cijfer en kan ik maandelijks tot 35% premie terugkrijgen. Nou denk je, dat is mooi! Toch zit er een addertje onder het gras. Bij meer dan 10x per jaar een negatieve score te halen, mogen ze per direct je verzekering beëindigen.

Ik kan er nog vrij weinig over vinden, heeft iemand hier ervaring mee?

Momenteel zit de stekker erin. Online kan ik straks zien waar mijn auto is, en wat mijn verbruik is en hoeveel km ik dagelijks rijd.

Op hun website http://www.chipwise.nl/ staat wel wat informatie
Wat ik niet kan terugvinden is wat ze hard accelereren/remmen vinden? Want dit is toch anders voor iedereen denk ik dan?

Ik ben bang dat dit wel iets is wat wij in de toekomst meer gaan zien..


Gr,
Glenn

Dat denk ik ook. En ik zie het op relatief korte termijn nog 'verplicht' worden voor beginnende, jonge bestuurders. (Of dat ze anders gewoon niet meer aan een verzekering geraken)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!