Zoals sommige van jullie misschien weten was ik niet geheel tevreden over de werking van mijn DSG bak.
link:
http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/43...-tsi-komt-alleen-met-schok-tot-stilstand.html
Kort samengevat:
De Dsg maakt aan de hand van je pedaal standen een inschatting of je wil door rijden of wil stoppen.
Die inschatting maakt hij 9 van de 10 keer verkeerd en daardoor had ik moeite om subtiel tot stilstand te komen.
Na wat zoekwerk ben ik snel terecht gekomen bij Dsg-dokter. Zij zijn namelijk de enige in NL die de expertise hebben om je Dsg software aan te passen.
Buiten het aanpassen van software doen ze ook een hoop andere dingen zoals onderhoud en vervanging van de Dsg.
Bij Dsg-dokter werd ik vriendelijk ontvangen en na een korte test run werd duidelijk dat er geen sprake was van een defect.
Vervolgens hebben zij de complete software vervangen. Dit is een basis programma die door hen zelf is ontwikkeld.
De programma heeft een aantal voordelen ten opzichte van de originele Vw Software.
Ik ben erg blij wat betreft de bovenstaande aanpassingen en dat is zeker mijn geld waard geweest.
Alleen nu blijft mijn probleem nog over. Het netjes tot stilstand komen.
Ze hebben daar ter plaatse wat experimentele aanpassingen gedaan in de software.
Experimenteel zeg ik omdat zij dit nog nooit hadden gedaan bij een dq200. (de 7-traps automaat van een polo)
Het gevolg van deze aanpassingen was dat de Dsg minder automatisch gas geeft bij op trekken. (het bekende ''kruipen'')
Dit heeft gedeeltelijk wel mijn probleem opgelost al moet ik zeggen dat ik nog wel last van heb.
Het is in ieder geval een stukje minder.
Binnenkort ga ik nog een keer terug om te kijken of we door middel van andere aanpassingen het probleem helemaal kunnen verhelpen.
Ik heb ook gelijk de software van de motor aangepast waardoor de auto een stuk pittiger is geworden.
Dit in combinatie met de dsg software werkt prefect.
Al met al kan ik zeggen dat een bezoekje aan DSG-dokter zeker een aanrader is !
link:
http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/43...-tsi-komt-alleen-met-schok-tot-stilstand.html
Kort samengevat:
De Dsg maakt aan de hand van je pedaal standen een inschatting of je wil door rijden of wil stoppen.
Die inschatting maakt hij 9 van de 10 keer verkeerd en daardoor had ik moeite om subtiel tot stilstand te komen.
Na wat zoekwerk ben ik snel terecht gekomen bij Dsg-dokter. Zij zijn namelijk de enige in NL die de expertise hebben om je Dsg software aan te passen.
Buiten het aanpassen van software doen ze ook een hoop andere dingen zoals onderhoud en vervanging van de Dsg.
Bij Dsg-dokter werd ik vriendelijk ontvangen en na een korte test run werd duidelijk dat er geen sprake was van een defect.
Vervolgens hebben zij de complete software vervangen. Dit is een basis programma die door hen zelf is ontwikkeld.
De programma heeft een aantal voordelen ten opzichte van de originele Vw Software.
- Minder bij-geluiden uit de bak
- Snellere schakel tijden
- Versnelling 1 geactiveerd (originele software rijd de auto uit stilstand weg in versnelling 2 wat zorg voor extra slijtage)
- Schakel momenten van de D & S stand customizen naar eigen smaak (D-stand is nu iets sportiever en S-stand is een stuk minder extreem)
- Geen schokken of haperingen bij aangrijpen van versnelling (Had ik heel af en toe wel last van)
Ik ben erg blij wat betreft de bovenstaande aanpassingen en dat is zeker mijn geld waard geweest.
Alleen nu blijft mijn probleem nog over. Het netjes tot stilstand komen.
Ze hebben daar ter plaatse wat experimentele aanpassingen gedaan in de software.
Experimenteel zeg ik omdat zij dit nog nooit hadden gedaan bij een dq200. (de 7-traps automaat van een polo)
Het gevolg van deze aanpassingen was dat de Dsg minder automatisch gas geeft bij op trekken. (het bekende ''kruipen'')
Dit heeft gedeeltelijk wel mijn probleem opgelost al moet ik zeggen dat ik nog wel last van heb.
Het is in ieder geval een stukje minder.
Binnenkort ga ik nog een keer terug om te kijken of we door middel van andere aanpassingen het probleem helemaal kunnen verhelpen.
Ik heb ook gelijk de software van de motor aangepast waardoor de auto een stuk pittiger is geworden.
Dit in combinatie met de dsg software werkt prefect.
Al met al kan ik zeggen dat een bezoekje aan DSG-dokter zeker een aanrader is !