vortex
Lid
Hallo allemaal,
Ik heb een wat onprettige ervaring bij de dealer, en ik twijfel of het aan mij ligt of dat dit ook echt onprettig is. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening en/of jullie ervaringen bij jullie dealer.
Afgelopen vrijdag bracht ik mijn Polo 6R voor de jaarlijkse beurt en APK naar de dealer. Een kleine beurt in dit geval. De dealer bevindt zich op een goed halfuur rijden van huis/werk, daarom afgesproken om erop te wachten.
Het begon al bij aankomst; ik kom aan voor drie bureaus met drie mannen erachter, waar niemand ook maar opkijkt, laat staan me groet. Na even te staan wachten word ik door een van de drie aangekeken, waarmee klaarblijkelijk bedoeld wordt 'spreek'. Ik meld dat ik mijn Polo kom brengen voor de beurt en APK, de werkzaamheden worden doorgesproken en ik ga zitten aan de wachttafel om wat werk te doen.
Na een uur of twee word ik naar het bureau gevraagd. Er zijn wat dingen naar boven gekomen; een verkeerd gemonteerd lampje, een stuurhoes (geloof ik) en, de klapper; de hogedrukpomp lekt brandstof en moet vervangen worden. Extra kosten: 685 euro. Op dat moment even slikken, maar het is niet anders. Het onderdeel hebben ze niet liggen dus dat moet besteld worden en dat wordt maandag. Dus, en nu komt 'ie; 'Krijg je een leenauto van me mee'. Ik krijg de sleutel van een Seat Arona overhandigd en dat is dat. Ik vroeg nog, 'heb je nog iets van mij nodig?', maar nee.
Gisteren werd ik in de middag gebeld met de mededeling dat mijn auto klaar was. Vervolgens kreeg ik de factuur via de mail: ruim 1100 euro. Nog een keer slik. Oké. Het is wat het is, hij is in ieder geval weer in orde. 's Middags richting de dealer om mijn auto op te halen. Eenmaal daar weer hetzelfde verhaal: niemand die bij de 'balie' opkijkt of iets zegt. Uiteindelijk word ik weer aangekeken en zeg ik dat ik mijn auto kom ophalen. Kenteken? Oké. De documenten worden op tafel gelegd, de sleutel erbovenop, en vervolgens stilte. Ik geef de sleutel van de leenauto terug, en vraag of het bonnetje van het tanken nog nodig is. Dat is niet nodig. 'Die krijg je achteraf nog belast', wordt er nog gezegd. Daarbij denk ik nog 'huh, hoezo die wordt achteraf belast?'. Maar in de ongemakkelijkheid en ongezelligheid spreek ik dat niet uit. Achteraf bezien niet handig.
Vanmiddag krijg ik mail: Digitale facturatie huurauto. 4 dagen een huurauto, kosten 186 euro.
Concrete vraag; als mij 'een leenauto meegegeven' is, en ik heb verder niks getekend van een overeenkomst voor een huurauto, kan dit dan?
Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie mening en vraag me af of mijn gevoel hierbij gekleurd is door de, op z'n zachtst gezegd, onprettige ervaring. Los van de huurauto; Als ik ruim 1000 euro kom binnenbrengen is toch het minste wat je als bedrijf kunt doen op een beetje een sympathieke manier met je klanten omgaan?
Of gaat dit bij alle dealers zo?
Ik heb een wat onprettige ervaring bij de dealer, en ik twijfel of het aan mij ligt of dat dit ook echt onprettig is. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening en/of jullie ervaringen bij jullie dealer.
Afgelopen vrijdag bracht ik mijn Polo 6R voor de jaarlijkse beurt en APK naar de dealer. Een kleine beurt in dit geval. De dealer bevindt zich op een goed halfuur rijden van huis/werk, daarom afgesproken om erop te wachten.
Het begon al bij aankomst; ik kom aan voor drie bureaus met drie mannen erachter, waar niemand ook maar opkijkt, laat staan me groet. Na even te staan wachten word ik door een van de drie aangekeken, waarmee klaarblijkelijk bedoeld wordt 'spreek'. Ik meld dat ik mijn Polo kom brengen voor de beurt en APK, de werkzaamheden worden doorgesproken en ik ga zitten aan de wachttafel om wat werk te doen.
Na een uur of twee word ik naar het bureau gevraagd. Er zijn wat dingen naar boven gekomen; een verkeerd gemonteerd lampje, een stuurhoes (geloof ik) en, de klapper; de hogedrukpomp lekt brandstof en moet vervangen worden. Extra kosten: 685 euro. Op dat moment even slikken, maar het is niet anders. Het onderdeel hebben ze niet liggen dus dat moet besteld worden en dat wordt maandag. Dus, en nu komt 'ie; 'Krijg je een leenauto van me mee'. Ik krijg de sleutel van een Seat Arona overhandigd en dat is dat. Ik vroeg nog, 'heb je nog iets van mij nodig?', maar nee.
Gisteren werd ik in de middag gebeld met de mededeling dat mijn auto klaar was. Vervolgens kreeg ik de factuur via de mail: ruim 1100 euro. Nog een keer slik. Oké. Het is wat het is, hij is in ieder geval weer in orde. 's Middags richting de dealer om mijn auto op te halen. Eenmaal daar weer hetzelfde verhaal: niemand die bij de 'balie' opkijkt of iets zegt. Uiteindelijk word ik weer aangekeken en zeg ik dat ik mijn auto kom ophalen. Kenteken? Oké. De documenten worden op tafel gelegd, de sleutel erbovenop, en vervolgens stilte. Ik geef de sleutel van de leenauto terug, en vraag of het bonnetje van het tanken nog nodig is. Dat is niet nodig. 'Die krijg je achteraf nog belast', wordt er nog gezegd. Daarbij denk ik nog 'huh, hoezo die wordt achteraf belast?'. Maar in de ongemakkelijkheid en ongezelligheid spreek ik dat niet uit. Achteraf bezien niet handig.
Vanmiddag krijg ik mail: Digitale facturatie huurauto. 4 dagen een huurauto, kosten 186 euro.
Concrete vraag; als mij 'een leenauto meegegeven' is, en ik heb verder niks getekend van een overeenkomst voor een huurauto, kan dit dan?
Nogmaals, ik ben benieuwd naar jullie mening en vraag me af of mijn gevoel hierbij gekleurd is door de, op z'n zachtst gezegd, onprettige ervaring. Los van de huurauto; Als ik ruim 1000 euro kom binnenbrengen is toch het minste wat je als bedrijf kunt doen op een beetje een sympathieke manier met je klanten omgaan?
Of gaat dit bij alle dealers zo?
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6R