Epc / motormanagement P0300 storing vandaag

Vandaag even een ritje gemaakt en bij het starten opeens de storing epc en motormanagement, auto loopt onregelmatig. Uitgelezen en de melding P0300 zie fotos.

Bobine?
Injectoren?
Bougies?

Er zit net een nwe terug op 80km geleden
 

Bijlagen

  • 9B24857D-163B-4F90-BAB3-6BA2E5E3ACD1.jpeg
    9B24857D-163B-4F90-BAB3-6BA2E5E3ACD1.jpeg
    370.9 KB · Weergaven: 51
  • 3BAFBB62-FB1D-4D11-956A-6B9993A54C86.jpeg
    3BAFBB62-FB1D-4D11-956A-6B9993A54C86.jpeg
    238.1 KB · Weergaven: 51
Wat heeft men toen vervangen? alles wat je noemde?, kan zijn dat er toch een onderdeel niet goed functioneert, je zou in ieder geval de bougies kunnen controleren.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Er staat code 1/2, wat is code 2/2 dan?
Met een misfire heb je altijd 1 globale code (P0300) en daarnaast nog een cilinder specifieke code (P0301 P0302 P0303 P0304), als je die weet kun je gemakkelijk een bobine wisselen indien er 4 op zitten of wellicht een bougiekabel wisselen indien je een centrale bobine hebt en dan kijken op welke cilinder de misfire daarna zit, indien nog niet anders even bougies wisselen en nogmaals kijken welke er dan een misfire heeft..

Bij die TSI motoren gaan zowel bobine's als kabels vaker defect..
 
Ik snap eigelijk niet dat mensen hier altijd luk raak onderdelen gaan vervangen op basis van misschien is er iets met de bougies.

Ik zou het verhaal van Johan nog is doorlezen.

Daar staat duidelijk in hoe en wat.

Je heb overslag in een van je cilinders.
En je heb 2 foutcodes.
Grote kans dat de 2 foutcode een cilinder aangeeft.

Via de distributie zijde is het cilinder 1 2 3 4.

Als die 3 aangeeft wissel je de bobine met 4 wis alle codes en laat hem even draaien tot je weer een foutcode heb.

Als die dan 4 aangeeft is je bobine kapot.
Is dit het niet probeer je de bougies om te wissellen.
Is dit het ook niet dan de injector ect
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Johan
Ik heb het over switchen van de bougies niet vervangen van nieuwe. Ik heb ook een vw monteur gesproken die gaf aan de bougies te checken dan de bobines en dan de injectoren inderdaad. Het is niet zo dat ik blind alles ga vervangen, moet wel weten waar het exact aan ligt.

Op dit moment geeft ie wel geen foutcodes aan terwijl die niet stationair loopt. Als ik goed gas geeft gaat ie stotteren. Ik hade bobines schoon gemaakt, liep even goed daarna niet meer. Straks beginnen te kijken welke cilinder het probleem zit
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Dat klopt idd. Kan gebeuren

Ik heb de bobines schoongemaakt stekers gecleand en per bobine gecheckt of ze vonken. Daarna alles terug gezet, storingen uit gelezen auto rijd weer top! Heel de dag in gereden vandaag
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!